Search
Close this search box.
Search

در همسایگی درخت | دفتر معماری روشا

در همسایگی درخت، دفتر معماری روشا
موقعیت: ایران، کرج، کردان
معمار مسئول: پرستو روشناس
تیم طراحی: مهدیس ریاحی، سحر صنعت
کارفرما: سعید اسلامی
همکاران: سعید قمی
مساحت زیربنا: ۱۰۲ مترمربع
عکس: محمدحسن اتفاق
اتمام پروژه: ۱۴۰۲

پروژه‌ی در همسایگی درخت در زمینی به مساحت محدود 300 مترمربع مطرح شد، که به سبب محدود بودن بودجه در ساخت، کلیه مساحت در نظر گرفته شده ی بنا تنها در 100 مترمربع  و در دو تراز ارتفاعی تعیین گردید، که شامل محوطه پارکینگ و خواب در طبقه فوقانی، نشیمن ، آشپزخانه و استخر کوچک در طبقه زیرین بود . علاوه بر موارد مطرح شده، سایت مورد نظر نیز دارای محدودیت های متعددی بود و در نتیجه نیازمند  بررسی هر یک و یافتن راه حلی مناسب و هماهنگ جهت پاسخ دهی به آن بود.

در همسایگی درخت، دفتر معماری روشا، جامعه معماران ایران

 سایت مورد نظر از فرم مثلث گونه ای برخوردار بود که به دلیل وجود راس، با زاویه بسته و همچنین عدم وجود دسترسی از محور خیابان در این بخش از سایت، امکان جانمایی ویلا در آن محیا نبود، لذا بخش انتهایی زمین به عنوان محدوده ی مورد نظر طراحی، انتخاب شد. مهمترین عامل تاثیرگذار در روند شکل گیری طرح ، حضور درختی کهنسال در محور انتهایی زمین بود، این درخت با قدمت تقریبی 80 ساله عامل اصلی شکل دهنده فرم شد، به گونه ای که گویی ویلا با چرخش فرمی به دور درخت، تلاشی جهت استقرار در همسایگی این درخت دارد. وجود اختلاف تراز تقریبی 2 متر میان محور خیابان و سایت سبب شکل گیری فضاهای متفاوت در طراحی ویلا گردید، از جمله، وجود اختلاف تراز میان ورودی (پارکینگ) با طبقه زیرین که به منظور تامین ارتفاع مناسب برای جانمایی استخر در نظر گرفته شد. استفاده از بام فضای نشیمن با ایجاد دسترسی مناسب برای کاربر به عنوان روف گاردن جهت افزایش متراژ محوطه در تامین عملکرد فضای باز و بهره گیری از زوایای دید متنوع در سایت بود. با جانمایی اتاق خواب در طبقه اول و به دلیل نیاز به تامین نور طبیعی آن ، عقب نشینی در این محدوده صورت گرفت و از فضای ایجاد شده در طبقه زیرین به عنوان فضای آزاد و تراس گونه که در تعامل به آشپزخانه است، استفاده شد، سپس با ایجاد دسترسی از داخل فضای استخر به محوطه و بالعکس که موجب برقراری ارتباط بیشتر میان حجم و محوطه گردید.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

طراحی داخلی خانه سعدی | گروه معماری برزانیان

طراحی داخلی خانه سعدی | گروه معماری برزانیان موقعیت: ایران، اصفهان معماران: نوید برزانیان، امید برزانیان، سعدی حكیم مساحت کل: ۷۵۰ متر مربع سال: ۱۳۹۷ عکس: نوید برزانیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

مطب دکتر علی بیگی | گالری ویلا صوفیا

طراحي داخلي كلينيك پزشكي با كانسپت فرم هاي سيال و آب روان.
اين كانسپت كاملا در المانهاي طراحي شده در فضاهاي مختلف كلينيك قابل رويت است. با استفاده از حداقل رنگ و متريال و به وجود آوردن فضايي خنثي سعي كرديم كه محيطي آرامش بخش را براي بيماران به وجود بياوريم و آنها را از نظر رواني براي جراحي آماده كنيم. همه ي فرمها بر اساس ارگونومي بدن انسان و با استفاده از تكنولوژي پرينت سه بعدي و فايبر ساخته شده است.

ادامه مطلب »
خانه ی آرام جامعه معماران ایران

خانه ی آرام | استودیو راوی

خانه ی آرام ، استودیو راوی موقعیت: ایران، تهران معمار مسئول: استودیو راوی تیم طراحی: خورشید مظاهری، پگاه اسدانی، معصومه شفیعی، سارا نجفی زاده، افسانه اسفندیاری مساحت :  ۹۵ مترمربع عکس: حسام میررحیمی اتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی

ادامه مطلب »

خانه افشاریان | رنا دیزاین

خانه افشاریان | رنا دیزاینموقعیت: ایران ، کرمانشاهمعمار: رضا نجفیانکارفرما: ماندانا افشاریاننتیم اجرایی (مدیر، همکاران) : افشاریانسازه (طراحی، اجرا) : علی تقویطراح فاز دو : مریم غلامیتأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) : بهروز فقیهی فردتأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) : امیرعلی اکبرنژادعکس: رضا نجفیانتیم طراحی: مریم نجفیان، مریم غلامی، محمدحسین حمزه لویی، صدف

ادامه مطلب »
آپارتمان مسکونی در مسیر باد جامعه معماران ایران

آپارتمان مسکونی در مسیر باد | امیرحسین اشعری

آپارتمان مسکونی در مسیر باد ، امیرحسین اشعری موقعیت: ایران، شیراز، خیابان فرهنگشهر، کوچه 10 معمار مسئول: امیرحسین اشعری تیم طراحی: علی عطاران، زهرا جعفری، افشین اشعری،الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی، زهرا رحیمی،احسان شبانی، سارا زحمتکش فرد شیرازی، مهسا پاکشیر، آیدا رفیعی اجرای پروژه: گروه معماری اشعری و همکاران:

ادامه مطلب »

ویلای بابا حیدر | دفتر طراحی مهندس همایونی و همکاران

ویلای بابا حیدر | دفتر طراحی مهندس همایونی و همکاران موقعیت: ایران ، شیراز ، گویم ، زیتون 10 ، پلاک 38 معمار: حسین همایونی طراحی و معماری داخلی: الهام قنبری کارفرما: امیر پورزاد، اشکان پورزاد مجری: مهندس حسین همایونی نوع تاسیسات: رادیات، اسپلیت نوع سازه: اسکلت آجری مساحت زمین-زیربنا:

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.