Search
Close this search box.
Search

رستوران گِردگَرد ، کورش عبدی

رستوران گرد گرد کورش عبدی، جامعه معماران ایران

رستوران گِردگَرد، کورش عبدی
موقعیت: ایران، مشهد
معمار مسئول: کورش عبدی
تیم طراحی: مهتاب آملی مقدم
کارفرما :  شرکت مباشر
تیم اجرایی : شرکت عارف
اجرای زیرسازی فلزی: مهندس کفاش
اجرای فنی : آقای ترکانلو
تیم نظارت : مهندس رضا مصدقی، مهندس احسان صابر، مهندس احسان سلطانی
دیاگرام و گرافیک: مهتاب آملی مقدم
تاسیسات: شرکت عارف
سازه : مهندس کفاش
مساحت: ۱۴۰۰ متر مربع
عکس: استودیو نیمکت
اتمام پروژه: ۱۴۰۱
افتخارات: رتبه نخست مشترک جایزه معماری 2A، بخش طراحی داخلی

ای گِردگَرد گنبد طارونی
یکبارگی بدین عجبی چونی؟
گردان منم به حال و نه گردونم
گردان نه‌ای به حال و تو گردونی

برنامه طراحی رستوران گردگرد، جذب افراد با ملیت های مختلف و فرهنگ های متنوع، در دومین کلان شهر ایران، مشهد و در یک بافت تاریخی در حال احیا تعریف گردیده است. نیاز به طراحی فضاهای چند عملکردی ولی یکپارچه، در جهت پاسخگویی به برنامه های متنوع از جمله گرد‌هم‌آیی ها، شو ها، ملاقات های گروهی و خصوصی به صورت هم زمان در پروژه اهمیت داشت.

رستوران گرد گرد کورش عبدی، جامعه معماران ایران

فرآیند طراحی:
در جهت دست‌یابی به بهینه ترین پاسخ ها با توجه به تنوع و پیچیدگی برنامه، گام طراحی اولیه با تعریف یک فرآیند طراحی مولد آغاز شد به گونه ای که در ابتدا به جای استقرار اولیه فضاها، میدان هایی متشکل از نیرو های مولد مختلف تعریف شد. نیرو های هر میدان معین میزان تمایل و جهت گسترش، ظرفیت فضایی مورد نیاز  و میزان انعطاف در ترکیب با فضای پیرامون خود می باشد. میدان ها از یک نقطه با یک فرآیند برهم کنشی تعاملی رشد کرده و پیوسته در مرز های سیال خود تغییر جهت و شکل می دهند تا به یک برآیند تعادل برسند.

پیوند‌های فضایی/خمیدگی فضایی
پس از به تعادل رسیدن میدان‌های فضایی، مرزهای سیال آن ها توسط پوسته هایی به فرم ترجمه شدند. میدان‌های فضایی میان پوسته‌ای منجر به خلق فضاهایی خمیده شد که توسط میان‌یابی‌هایی هندسی در میان پوسته‌ها بازنمایی گردید. برآیند همنشینی پوسته‌ها در فضا، میدان‌های فضایی خمیده نامرئی خواهند بود که رفتار انسان در فضا را به گونه‌ای مولد به جریان می‌اندازد. پوسته اصلی از دگردیسی یک قطاع مخروطی به دست آمد که در میانه آن، صفحه ای چرخان روی آب قرار کرفته تا تداعی کننده فضای مرکزی تهی و عنصر آب در معماری ایرانی باشد.

رستوران گرد گرد کورش عبدی، جامعه معماران ایران

این صفحه با چرخش خود می تواند با هر یک از فضاهای همجوار خود به گونه ای متفاوت ترکیب شود و تنوع عملکردی مانند صفحه نمایش یا فضای سرگرمی داشته باشد. پوسته اصلی مرز فضای خدماتی و پذیرایی را تفکیک می کند و همچنین در امتداد مسیر حرکت افراد از زمین اوج می‌گیرد تا با کمک پوسته دوم فضایی پویا و پیوسته ، از بسته تا باز و از فشردگی تا گشایش فراهم کند. پوسته دوم نیز یک چند عملکری است : فضایی برای نشستن در داخل، مرز تفکیک کننده فضای درون و بیرون و نقش رسپشن را نیز ایفا می کند.
در قسمت انتهایی سالن نیز فضایی مجزا از دگردیسی یک طاق ایرانی طراحی شده به نحوی که در امتداد مسیر، فضاهای سنتی ایرانی را تداعی می کند اما در جهت عکس و در داخل فضا دارای کیفیت های مدرن است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ویلای حیات | استودیو معماری بی مرز

ویلای حیات | استودیو معماری بی مرز موقعیت: ایران، مازندران ، نور معماران: علی جهانیان، آزیتا نیک پی مساحت: ۲۵۰ مترمربع طراحی و دکوراسیون داخلی: علی جهانیان، آزیتا نیک پی اجرای پروژه: علی جهانیان، ناصر جهانگیر طراحی سازه: صدرالله تورانی اجرای سازه: نیک سازان هوشمندسازی: هوشمندسازان طبرستان نور مشاور گرافیک:

ادامه مطلب »
کبوترخانه جامعه معماران ایران

کبوترخانه | معماران کیوانی

کبوترخانه ، معماران کیوانی موقعیت: ایران ، بابل معماران مسئول: نیما کیوانی و سینا کیوانی تیم طراحی: سحر امین الشریعه نجفی، سپیده رضایی، مهسا کیانی مساحت زمین: ۱۳۷۵ مترمربع مساحت زیربنا: ۶۴۰ مترمربع عکس: استودیو دید ، فرشید نصر آبادی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »
نگین جامعه معماران ایران

نگین | زما آرکیتکس

نگین ، زما آرکیتکس موقعیت: ایران، تهران معمار مسئول: رضا مفاخر تیم طراحی: مونا بیکایی مدیر پروژه: مونا بیکایی همکار طراحی: شرکت معماری زما آرکیتکس مدیر اجرا: سلمان طبسی کنترل کیفی: ضیا مفاخر همکاران اجرایی: سارا عنبری، مریم شهرستانی، مارال وثوقی کارفرما: آقای میرحجازی مساحت زیربنا: 130 مترمربع عکس: محمدحسن اتفاق اتمام پروژه: 1400

ادامه مطلب »
سکشن، روشنک تهرانی، گروه معماری کانی سواران، جامعه معماران ایران

سکشن | گروه طراحی روشنک تهرانی، گروه معماری کانی سواران

سکشن، استودیو طراحی روشنک تهرانی، گروه معماری کانی سواران موقعیت: ایران، کیش معماران مسئول: محمد کانی سواران، روشنک تهرانی تیم طراحی: عاطفه پرنده، مهشید قربانی، فاطمه احمدیه، مجید کانی سواران، محمد مرتضوی برند سازی: گلنسا متحد، حاینه ورداسبی نظارت: مهشید گردان، مسعود خرمی، امیر رضا سلیمانی عکس: محمد حسن اتفاق

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.