Search
Close this search box.
Search

خانه‌ ای برای برگشتن | پارمیس میرزابابایی

خانه‌ ای برای برگشتن ، پارمیس میرزابابایی 
موقعیت: ایران، تهران، الهیه
معمار مسئول: پارمیس میرزابابایی
تیم طراحی: دفتر طراحی پارمیس میرزابابایی
مجری: گروه مهندسی فروهش (فرنود فروهش تهرانی)
نورپردازی: فرنود فروهش تهرانی، مهندس آذرین و شرکت نورانه
مهندس تاسیسات: فرنود فروهش تهرانی
نوع تاسیسات: تهویه مطبوع، داکت اسپلیت، پنج لایه‌پوش فیتپ
نوع سازه: فلزی
مساحت زمین: ۱۵۰ مترمربع
عکس: استودیو نیل
اتمام پروژه: ۱۴۰۰

خانه ای برای برگشتن جامعه معماران ایران

طبقه‌ چهارم ساختمانی سی ساله بود که زین پس می‌ بایست، فضایی برای آرامش باشد. این خانه که چندین بار از دست فروشنده‌ ای به فروشنده‌ دیگر سپرده شده و بازسازی روی بازسازی بر پیکرش اجبار شده بود، اکنون وقتش رسیده بود که فضایی باشد که معنی داشته باشد، که خانه باشد. آخرین بازسازی توسط مالک قبلی و با هدف فروش ملک انجام شده بود و با درخواست‌ های کارفرما و اصول معماری، فاصله‌ بسیار داشت.

انتخاب سبک مینیمال

کارفرما فردی پرمشغله و خواستار فضایی با آرامش و خالی از هرج و مرج زندگی هر‌روزه بود تا بتواند گاه‌ گاهی برای پشت سر‌گذاشتن مشغله‌ ها و روزمرگی‌ ها به آن محیط برگردد. اینگونه «خانه‌ ای برای برگشتن» شکل گرفت، برگشتن آرامش و نشاط وجودی انسان که این روزها با سرعت یافتن سیر زندگی و هرج و مرج، به‌ دشواری می‌ توان آن را در درون خود یافت. المان انسانی از جنس فلز در پروژه قرار داده شد که نشان‌ دهنده‌ انسانی استوار و بردبار است که راهی برای برگرداندن آرامش یافته است.
در ادامه، با در نظر گرفتن نیاز کارفرما، طراحی کاملا مینیمال به دور از هر‌گونه آلودگی بصری و شلوغی و آمیخته به رنگ‌ های خنثی انجام شد.

خانه ای برای برگشتن جامعه معماران ایران

فضایی برای کاربری های مختلف

یکی دیگر از خواسته‌ های کارفرما، انعطاف‌ پذیری فضاها در پروژه بود، به این معنی که قابلیت استفاده‌ همزمان کاربری‌ های متفاوت در یک فضا وجود داشته باشد؛ با در نظر گرفتن این خواسته، فضاهایی با کاربری‌ های مختلف شکل گرفت. به طور مثال، فضای نشیمن علاوه بر کاربری اصلی خود با چند حرکت و با مخفی کردن آشپزخانه به فضایی برای نشست‌ های رسمی‌ تر تبدیل شد. همینطور سالن، بخشی از فضای خانه است ولی زمانیکه بخواهی در تراسی بزرگ و با آرامش، رو به شهر بنشینی و از دور، نظاره‌ گر هیاهو و شلوغی‌ ها باشی، فضای سالن را به تراس بر می‌ گردانی و باز هم اینگونه «خانه‌ ای برای برگشتن» شکل گرفت، برگشتن کاربری‌ ها به یکدیگر.

خانه ای برای برگشتن جامعه معماران ایران

تغییرات انجام شده

بستر مناسب این واحد و همینطور تکنولوژی روز موجود به کمک طراحی آمد و در نتیجه رضایت کارفرما را به دنبال داشت. مداخلات انجام گرفته در این پروژه عبارتند از:
• تخریب برخی دیوارها
• تغییر پله‌ی اصلی سالن و ‌بزرگ‌تر شدن سالن
• تغییر سقف کاذب و بیشتر شدن ارتفاع سقف سالن و اتاق‌خواب
• تعویض برق‌کشی‌ها، لوله‌کشی‌ها و سیستم تهویه به طور کامل
• تغییر مصالح کف و برخی دیوارها به میکروسمنت به دلیل یکدستی و همسو بودن با طراحی مینیمال
• تغییر چیدمان سرویس‌های بهداشتی و حمام
• تغییر کاربری یکی از اتاق‌ها به اتاق سینما

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.