Search
Close this search box.
Search

بوتیک هتل هفت پیکر | دفتر معماری زِما

طراحی بوتیک هتل هفت پیکر | دفتر معماری زِما
موقعیت: ایران، گرگان
معمار: رضا مفاخر
مدیر طرح و اجرای مرمت: حسین راعی
مساحت: ۲۵۰۰ مترمربع
سال آغاز: ۱۳۹۶
سال اتمام: ۱۳۹۹
عکس: احمد آق

پروژه ی حاضر توسط دفتر معماری زما طراحی و بازسازی شده است. این پروژه شامل بازسازی و تغییر کاربری خانه باقری گرگان می باشد که متعلق به اواسط دوران قاجار است. این خانه ی تاریخی در طی دوران مختلف، جهت پاسخگویی به نیازهای سکونتی خانواده بزرگ باقری در بافت تاریخی شهر گرگان ساخته و توسعه یافته است. با توجه به این موضوع شما می توانید شواهد متعددی از دوران مختلف معماری را در این مجموعه ارزشمند ملاحظه نمایید. معماری بسیار ارزشمندی که شکوه و جلال آن در زندگی آینده اش و در قالب مجموعه اقامتی و پذیرایی هفت پیکر تجلی یافته است.

به گفته طراح پروژه فرآیند مرمت و تجهیز این خانه تاریخی دارای رویکردی آکادمیک، مبتنی بر یک سناریوی دقیق با هدف کاربرد دوباره در قالب یک مجموعه اقامتی و پذیرایی بازسازی و مرمتشده که در عین توجه به اصالت و جوهره بنا و تداوم بخشیدن به موضوع سکونت در فضاهای داخلی و حیاط های هفت گانه خانه، بستری برای خلق تجربه‌های منحصر به فرد ایجاد نمایند. رویکرد آکادمیک، به عنوان رویکردی نوین در یک مجموعه اقامتی و پذیرایی، از طریق برنامه‌ریزی و اجرای سلسله مطالعات و پژوهش‌ در حوزه‌های مختلف غذا، صنایع دستی و معماری و … به دست آمده و مهمانان در طول اقامت و حضورشان در بوتیک هتل هفت پیکر و در گشت هایشان با آن مواجه خواهند شد.

همانطور که در بالا بدان اشاره شد، این بنا توسط دفتر معماری زما در حوزه تغییر کاربری و استفاده مجدد سازگار از بناهای تاریخی، طراحی و در اواسط سال ۱۳۹۹ به صنعت گردشگری معرفی شده است. این پروژه در سال ۱۳۹۵ در بزرگترین خانه تاریخی شمال ایران و از طریق صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، به بخش خصوصی برای تکمیل فرآیند مرمت کالبدی و پذیرش کاربری جدید واگذار گردیده است.
همانطور که طراح بدان اشاره می نماید، هدف اصلی از بازسازی و طراحی این مجموعه  ایجاد پلی میان گذشته و آینده می باشد. از این رو در فرایند طراحی و سناریو‌های آن سعی برا یان بوده تا افزون بر توجه به حافظه جمعی و تمایل به احساس تداوم، با نیازها و اولویت‌های افرادی که امروز آن را زیست می‌کنند سازگار شود. بدین ترتیب کلیه اجزا و مبلمان افزوده شده به عنوان یک لایه ای نو از تاریخ این بنا، طوری است که در عین سادگی و مدرن بودن یک هم افزایی زیبایی شناختی قوی را با بنای زیبای موجود ایجاد کرده است. این مجموعه به عنوان بخشی از حافظه تاریخی شهر گرگان دارای هفت بخش اصلی بوتیک هتل، رستوران، کافه، گالری صنایع دستی، استودیو فیلم و عکس، تور و موزه می‌باشد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

خانه پلاک یک | گروه معماری CPMC

خانه پلاک یک | گروه معماری CPMCموقعیت: ایران، اصفهانمعماران: حسام عندلیب، رزا عطاردتیم طراحی: علی جابریمساحت زمین: ۳۲۴ مترمربعمساحت ساخته شده: ۳۳۰ مترمربععکس: امیرمسعود اقارب پرستسال: ۱۳۹۵ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

ساختمان تجاری اداری زمرد 11 | شرکت مهندسین مشاور آکاران

ساختمان تجاری اداری زمرد 11 | شرکت مهندسین مشاور آکاران موقعیت: ایران، تهران، خیابان پاسدارن، نبش گلنبی و زمرّد  معمار و طراح:  معین افضل خانی ، زهرا عزیزی تیم طراحی : حنا مبارکی، محمدرضا عارفیان، فرشاد صدیقی، ماهک صدیقی، مریم افشاری کیا تاریخ : ۱۳۹۴-۱۳۹۹ مساحت زمین: ۱۲۴۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۱۰۴۰۰ مترمربع نوع: اداری، تجاری مشاور

ادامه مطلب »

طراحی داخلی آپارتمان کوهپایه | استودیو 2H

طراحی داخلی آپارتمان کوهپایه | استودیو ۲H موقعیت: ایران، تهران معمار: حامد حسین پور تیم طراحی: حامد حسین پور، حسین خدابخش مساحت سایت پروژه: ۱۹۷ مترمربع مساحت کل ساخته شده: ۱۹۷ متر مربع مشاور عمران/ سازه: سعید فرهمند تاسیسات الکتریکی: محسن حسنوند تاسیسات مکانیکی: بابک خوشنویسان اجرا: ۲H Studio مدیر

ادامه مطلب »

ویلای سفید | پدرام ایزدی بروجنی

ویلای سفید | پدرام ایزدی بروجنیموقعیت: ایران، اصفهان، نجف‌آباد معمار: پدرام ایزدی بروجنیکارفرما: بهمن برخوردارنظارت : پدرام ایزدی بروجنیتیم اجرایی (مدیر، همکاران) : پدرام ایزدی بروجنیسازه (طراحی، اجرا) : مهدی باباییارائه : استودیو ادعکس : علی گرجیانتیم طراحی : پریا ایزدیجوایز:سیزدهمین جایزه معماری و معماری داخلی ایران (تقدیر شده)سال : 1398 کاربری

ادامه مطلب »
ساختمان مسکونی پاکت جامعه معماران ایران

ساختمان مسکونی پاکت | معماران رویداد

ساختمان مسکونی پاکت ، معماران رویداد موقعیت: ایران، اصفهان، چهارباغ خواجو معماران: مصطفی امیدبخش، زهرا آرمند تیم طراحی: سارا غفوری، مهسا شیخ اکبری، سپیده غلامحسینی مدیران اجرایی: محمدحسن ابطحی، علی نعمتی گرافیک: علی گرجیان، مهسا اسماعیلی، اشکان بهجو، شاهین جعفری دانش، حانیه فارغ دفاعی طراح سه بعدی: مهسا شیخ‌اکبری، اشکان بهجو كارفرما: آقای

ادامه مطلب »

مرکز آموزشی قومی Walirumana | سالبا

مشخصات به فارسی مشخصات به انگلیسی مشخصات به فارسی معماران: سالبازیربنا : 3122 فوت مربعسال: 2020 برندهای ساختمانی استفاده شده: Terratec معمار اصلی: خوان سالامانکا بالنکارفرما: Proyecto Guajira (NGO)سازنده: SyC Light Constructions مشخصات به انگلیسی Architects: SalbaArea : 3122 ft²Year : 2020Manufacturers : TerratecLead Architects : Juan Salamanca BalenClient :

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.