Search
Close this search box.
Search

ویلا برای برادر کوچکتر | علیرضا تغابنی ، Next Office

ویلا برای برادر کوچکتر | علیرضا تغابنی ، Next Office
موقعیت: ایران ، تهران ، لواسان
معماران: علیرضا تغابنی ، Next Office
مساحت: 812 متر مربع
سال: 2015
عکس: پرهام تقی اف
طراح: علیرضا تغابنی
مدیریت پروژه: فریده آقامحمدی
همکاران پروژه: روح الله رسولی ، حمید عباسلو ، فائزه عارفنظری ، رامین موصل ، نگار رحنمازاده ، شیده پرجولای ، خشایار بختیاری
طراحی سازه: شرکت باستانپول (وحید قره خانی نیا)
مشاور مکانیک: هوفر اسماعیلی
مشاور برق: نینا عموشاهی
سرپرستان: مسعود ساقی ، محمدرضا محبلی
ساخت: جواد هداوندی ، احسان یارمحمدی ، سروش علیپور
مشاور داخلی: شرکت معماران هنر برتر
ارائه: فاطمه طباطباییان ، عسل کرمی
مدل: شیما محمدی

شرح پروژه از زبان معماران :

ویلا برای برادر کوچکتر در زمینی قرار می گرفت که از سمت ورودی زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود.
چگونه می توان پروژه ای را تصور کرد که به دلیل بافت شهری آن در اعماق بافت خصوصی قرار دارد ، به گونه ای که برجسته است ، در حالی که دسترسی بصری همسایگان به فضاهای باز خصوصی آن را از بین می برد.

این پروژه در زمینی قرار می گرفت که از سمت ورودی زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود.
سوال پروژه که چگونه می توان به این مسئله متناقض پرداخت که پروژه در عین حال که در گودی قرار گرفته، بتواند خود را بنمایاند و در بین مابقی پروژه ها گم نشود و شخصیت خود را داشته باشد و همچنین مانع اشراف همسایگان بلند قدش بر فضاهای خصوصی و حیاطش بشود.

این کار با ایجاد فرمی (V) شکل در پلان انجام شد به این صورت که حیاط مشرف به بستر رودخانه در میان یال های (V) قرار می گرفت.
و با اغراق فرم (V) در مقطع پروژه که یاداور فرم سقف های شیبدار شمال و شله های تفریحی است پروژه توانست گودی زمین را جبران کند و به اندازه ی همسایگان قد بکشد.

مطالعه بر روی انواع سقف های شیبدار و کلیشه زدایی از تیپ های شناخته شده ای مثل “شله” و ترکیب آن با فضای داخلی و دیوارهای منحنی شکل داخل پروژه از چالش های این پروژه بود که فضای های متنوع و پر از انقباض و انبساط را برای پروژه به ارمغان آورد.

سازه پروژه منطبق بر اسکلت بندی قوس های سقف بود و از کاذب کاری های مرسوم فاصله گرفته شد . قطاع های ذورنقه ای سقف و زیرسازی های آن تک تک طراحی و ترسیم شدند تا دقیق بر روی پروژه بنشیند.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.