Search
Close this search box.
Search

کارخانه توسن تجهیز | معماران L.E.D

کارخانه توسن تجهیز | معماران L.E.D
موقعیت: ایران ، تهران
معماران: شهاب میرزاییان، احسان نادری
سال: 2016
عکس: هامون مقدم – هامون دیجیتال سینما
تولید کنندگان: فد لایتینگ ، فرازین ، کاشی تبریز
مشاوران: یعقوب عابدپور، محمد بزرگ نیا، بهزاد عبدی
پیمانکار: رضا اسدی
مشتریان: شرکت توسن تجهیز.
تیم: محمد ابراهیم تاجیک، امید محمدی، حسین زینقجی، کسری شفیعی زاده، نهال حمیدی، کاوه خواجویی

فعالیت شرکت توسن تجهیز در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی نظافت و ضد عفونی از سال 1377 راه اندازی می شود. پس از سال ها فعالیت، این شرکت تصمیم به وسعت می گیرد. مساحت 500 متر مربع به کارخانه و دفتر جدید در پارک فناوری پردیس واگذار می شود.

چالش های طراحی توسن تجهیز:
اولین چالشی معماری کارخانه توسن تجهیز که طراحان با آن مواجه بودند، فونداسیون موجود بود که سطوح ارتفاع سطوح زیرزمینی را محدود می کرد. با توجه به ضوابط خاص پارک پردیس، دو طبقه زیرزمینی و سه طبقه بالاتر باید برای رفع نیاز شرکت طراحی شود. شالوده موجود را باید پایین ترین سطح دانست و فونداسیون جدید را روی پایه قدیمی طراحی و ساخته شود.
برنامه: طبق برنامه فیزیکی طبقه -2 به انبار، غذاخوری، نمازخانه، نگهبانی، امکانات و رختکن کارکنان تولید اختصاص یافت. -1 طبقه به پارکینگ، طبقه همکف به تولید و طبقات اول و دوم به نمایشگاه، اتاق های اداری و مهندسی و مدیر اختصاص یافت.
شفافیت: تولید محصولات خاص و با تکنولوژی پیشرفته، نمایش فرآیند ساخت می توانست ارزش بصری خاصی را برای ساختمان ایجاد کند. علاوه بر این، نمایشگاه می توانست به طور کامل توسط ناظران دیده شود و ساختمان نمایانگر تمام فعالیت های شرکت باشد. از طرفی متراکم بودن ساختمان های مجاور پارک فناوری پردیس برای طراحان مطلوب نبود. ساختمان شفاف تر، فضای بصری بیشتری را بین ساختمان های مجاور ایجاد می کند.


فضاهای خالی – محدوده مجاز ساخت:: برای تأمین مساحت مجاز، حفره های متعددی در نظر گرفته شد که دارای نماهای متفاوت از فضاهای مختلف در سطوح مختلف باشند. اتاق مدیر در بالاترین سطح تمام فضاهای مختلف را می بیند. همچنین برای برآوردن ارتفاع زیاد مورد نیاز برای بخش تولید، فضای خالی بالای بخش در نظر گرفته شد. از سوی دیگر، این حفره ها در ترکیب با نمایشگاه به عنوان فضای باز در سطح میانی، حرکتی خالی در حجم ایجاد می کردند. علاوه بر این، قرار گرفتن حفره ها در موقعیتی متفاوت از پلان، نماهای داخلی متنوعی را ایجاد کرده است.

نما به عنوان برش:
ساختمان به طور حداکثری با محیط اطراف مرتبط است به طوری که ساختمان از داخل توسعه یافته و از یک مقطع تنظیم شده است. نمای شفاف فقط برای نمایش نمای داخلی در نظر گرفته شده بود. فضاهای خالی در ارتباط با نمایشگاه باز در سطح میانی، توده و بخش ساختمان را در نمای شفاف نمایان می کند. در نهایت، لوورهای عمودی برای کنترل نور در بخش تولید در نظر گرفته شده است. دلیل انتخاب نشدن لوور افقی به دلیل گودبرداری زیاد بود.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.