Search
Close this search box.
Search

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح
موقعیت: ایران ، کرج
معمار: هومن بالا زاده
مساحت: 330 متر مربع
سال: 2016
عکس: بابک طوسی پور ، دید استودیو ، پویه نوریان ، پرهام تقیوف
کارفرما: شرکت آپتوس ایران
مدیر پروژه: محسن کاظمی فرد
فاز 2: داریوش قربانی
تصویر سه بعدی: مونا رضوی
ارائه: پریما جهانگرد ، آتوسا شیران ، پویه نوریان
ساختار: قاب فولادی
مکانیک و برق: آقای اعتمادی
استاد راهنما: شرکت آپتوس ایران
مبلمان: شرکت هارمونی

ایده اولیه پروژه ویلای مهرشهر طراحی یک ویلای 330 متر مربعی در حیاط خصوصی 3 هکتاری رو به دریاچه بود. یکی از معیارهای اصلی ایجاد فضاهایی بود که ارتباط نزدیکی با چشم اندازهای اطراف داشت ، ارتباط بی وقفه بین فضای داخلی و نمای بیرونی برای ایجاد ساختاری که بخشی از خود سایت شود.

توضیحات پروژه:
الف) از سازماندهی منظم فضاهای باز و نیمه باز برای افزایش حضور طبیعت در فضاهای داخلی استفاده شد. فضای نیمه باز اصلی یک خلأ در طبقه اول شکل اصلی مکعبی است. موقعیت استراتژیک این خلأ هم اتصال فیزیکی به سالن خصوصی و اتاق خواب اصلی و هم ارتباط بصری با دریاچه را فراهم می کند. فضای نیمه باز نیز به وسیله یک پل به تراس سمت دریاچه متصل می شود. این تراس یک منظره عالی از دریاچه است.

ب) سنگهای به کار رفته در نما با سنگهای موجود در باغ هماهنگی دارد. این سنگها در شکل طبیعی خود اما در الگوی افقی کنترل شده استفاده می شوند. حفره های موجود در الگوی سنگ یک چشم انداز کنترل شده و نفوذ محدود نور خورشید را به فضاهایی مانند دستشویی ها و راهروهایی که نیاز به نوردهی بیرونی کمتری دارند ، ارائه می دهد.

ادغام حفره ها و جامدات نه تنها نمای بیرونی یکدست را ایجاد می کند ، بلکه فضاهای داخلی را نیز با منظره ای سبز نشان می دهد. شبها این حفره ها احساس سبکتر نمای محکم نمای بیرونی را ایجاد می کنند. این حفره ها همچنین برای تهویه طبیعی ساختمان و همچنین اجرای تجهیزات مکانیکی استفاده می شوند .
یکی از معیارهای اصلی در فرایند طراحی حداکثر استفاده از نور خورشید بود. دو مجموعه از نورگیرها ، یکی روی پلکان اصلی و دیگری در فاصله عمودی بین دو سقف ، اجرا شد.

علاوه بر این ، تقسیم کننده های شفاف که به موازات نورگیر عمودی اجرا می شوند ، نفوذ نور خورشید را در فضاهایی که مستقیماً به نورگیر متصل نیستند ، افزایش می دهد. عملکرد اصلی نورگیر افقی روی پلکان اصلی تأمین گرمایش طبیعی زمستانی بود.

این نورگیر را می توان در تابستان سایه انداخت تا از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید جلوگیری شود. در بخش ، این سیستم ها نفوذ نور خورشید را در سه جهت عمودی ، افقی و مورب امکان پذیر می کنند.

 

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.