Search
Close this search box.
Search

مغازه لوازم آرایشی | دفتر معماری خانه طرح

مغازه لوازم آرایشی | دفتر معماری خانه طرح
موقعیت: ایران، اصفهان
معماران: ایمان امین لاری، مه لقا آسایش
مساحت: ۲۷۳ مترمربع
نظارت: ایمان امین لاری، مه لقا آسایش، امیر رضا صادقی
مجری: جمشید پیرزاده، مهدی وحید
عکس: رامین دهدشتی، فریناز تسلیمی، امیر دهقان
سال: ۱۳۸۹
جوایز: طرح برگزیده در بخش طراحی و معماری داخلی فضاهای عمومی سومین مسابقه طراحی و معماری داخلی هنر معماری

دکوراسیون و طراحی داخلی فضاهای تجاری، با توجه به کاربری، تیپ غالب کاربران و علاوه بر این موقعیت مکانی پروژه متفاوت است. یکی از مهم ترین و اساسی ترین مسائلی که این پروژه به سبب کاربری اش با آن مواجه است، مراجعه مشتریان زیاد می باشد که به تبع آن نیازمند بدنه وسیع برای کانترها می باشد. همچنین فضای زیادی برای ارائه و نمایش محصولات آرایشی مورد نیاز بود و بدنه ها نیز برای ارائه محصولات درگیر بودند، در این صورت تنها بخشی که فرصت ایفای نقش برای فضاسازی در پروژه را داشتند، سقف و کف فضا بود. به علاوه، کم بودن عرض نسبت به طول در طبقه‌ی همکف باعث ایجاد بَرِ محدود نسبت به خیابان و عمق زیاد فروشگاه در این طبقه شده است. یکی از اهداف اصلی در دکوراسیون مغازه لوازم آرایشی زمرد، ایجاد مجموعه ای پیوسته از خطوط در بدنه، سقف و کف می باشد که در فضا گسترش یافته و تجربه ای بی نظیر، پویا و ساده ای را برای مشتریان ایجاد می کند.

ایده های اصلی به کار رفته در این پروژه به شرح زیر می باشد:

۱_ جهت پاسخگویی به تعداد کثیری از مراجعه کنندگان لبه های صاف برای افزایش طول لبه کانتر به خطوط شکسته تبدیل شدند.
۲_ طراحان از فرم زمرد که نام فروشگاه نیز می باشد الهام گرفته اند. بنابراین الهام گرفتن از این فرم، باعث ایجاد فرم های پویا و شکل های بی قاعده و خطوط شکسته ای شد که در جوار رنگ سفید در فضا تعادل بصری ایجاد کرده است.
۳_ دو‌پوسته‌کردن مقطّع و لغزش دو لایه بر روی هم به منظور ایجاد کنتراست، با استفاده از دو رنگ سفید و ارغوانی صورت گرفت که باعث ایجاد حسّ بزرگنمایی و وسعت بصری در طبقه همکف می‌شود.
۴_ پلّه، تنها ارتباط عمودی بصری و فُرمال بین دو طبقه است که در طرح به‌عنوان یک عنصر پیوند دهنده ایفای نقش می‌کند.
۵_ طراحان از رنگ سفید به عنوان بستری خنثی برای نمایش بهتر کلیت فضا استفاده کرده اند، به طوری که خطوط شکسته و اشکال پویا در کنار رنگ خنثی سفید به تعادل رسیده است. همچنین از رنگ ارغوانی با بیان احساسی زیاد و جنبه های دراماتیک انتخاب کرده اند.
۶_ زمرد با شکست نور، که مانند منشور عمل می‌کند، الهام‌بخش نورپردازی داخل فضا است؛ همچنین چراغ‌های انتخاب شده برای پروژه منطبق با فُرم زمرّد می‌باشد.
۷_ تأسیسات مجموعه، در فُرم‌های همخوان با کلّیت طرح و حجم‌سازی‌ها، جانمایی شده‌اند.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.