Search
Close this search box.
Search

مرکز خرید پالادیوم | پدرام امن زاده

مرکز خرید پالادیوم | پدرام امن زاده
موقعیت: ایران ، تهران ، زعفرانیه
معمار: پدرام امن زاده
مساحت: ۱۵۰۰۰۰ مترمربع
مساحت زمین: ۸۸۰۰ مترمربع
سال: ۱۳۹۳-۱۳۸۸
مشاورین معماری: مرتضی ایزدی، فرزاد دلیری
عکس: حبیب میری

این مجموعه با زیربنای یکصدهزار متر مربع و ۲۱ طبقه در بلوک جنوبی و ۱۸ طبقه در بلوک شمالی، در زمینی به شکل ذوزنقه به مساحت حدود ۸۸۰۰ مترمربع در منطقه شمال شهر تهران احداث گردیده. با توجه به قرارگیری زمین با شیب حدود ٪۱۰ در راستای شمالی-جنوبی در طول ۱۰۰ متر، طراح از این پتانسیل اختلاف سطح جهت ایجاد دسترسی‌های مختلف برای پیاده و سواره برای کاربرهای متفاوت طبقات بهره برده است. به همین منظور جهت کنترل ترافیکی که مجموعه در منطقه ایجاد خواهد کرد، شش خروجی و ورودی سواره جهت دسترسی به پارکینگ ها از خیابان‌های اطراف به منظور پخشایش متناسب ترافیک و جلوگیری از ترافیک موضعی و همچنین توجه به خیابان‌های اطراف پروژه جهت تسهیل در دسترسی کاربران از نقاط مختلف منطقه به مجموعه پیش‌بینی شده است.

 

با توجه به این که زمین مورد نظر از دو ضلع به دو خیابان اصلی در ضلع شمال و شرق دسترسی مستقیم داشته، دو قطعه زمین از ساختمانهای کناری پروژه در ضلع جنوب و غرب خریداری و به زمین پروژه الحاق گردید تا در طراحی مسیر حرکتی پارکینگ‌ها دسترسی به خیابانهای اطراف را تسهیل کند. همچنین با توجه به چند منظوره بودن کاربری پروژه، جهت رفاه و دسترسی اختصاصی کاربران خصوصی و عمومی، هشت خروجی و ورودی پیاده برای کل مجموعه و همچنین دسترسی مستقل به طبقات اداری از دو لابی مجزا برای دو بلوک اداری شمالی و جنوبی در نظر گرفته شده است. ورودی پیاده به طبقات تجاری از خیابان، بواسطه سه دسترسی، یکی به طبقه همکف A، دیگری به طبقه همکف B و ورودی سوم برای کاربران محلی جهت استفاده از هایپرمارکت و سه دسترسی اختصاصی نیز برای پرسنل مجموعه به ساختمان لحاظ گردیده است.

یک ووید بزرگ در قسمت شمالی شامل سه طبقه، دو ووید پله برقی در قسمت میانی و یک اودیتوریوم بزرگ در قسمت جنوبی مرکز خرید شامل شش طبقه، ارتباط بصری و پرسپکتیوهای متعدد و حس فضایی متنوعی برای کاربران در نقاط و طبقات مختلف را ایجاد می‌کند.

در انفصالی که در طبقه سوم بلوک شمالی (فودکورت) اتفاق می افتد، توسط دو عدد شیب‌راه برقی (Moving walk) در دو سمت شرق و غرب بر روی فضای اودیتوریوم، ارتباط حرکتی ما بین صحن فودکورت طبقه سوم بلوک شمالی به طبقه سوم بلوک جنوبی مجموعه برقرار می‌گردد. این اتفاق به لحاظ تجمع جمعیت در فضای فودکورت و ارزش‌افزایی به طبقه سوم تجاری بلوک جنوب حائز اهمیت است که علاوه بر دسترسی عمودی توسط پله برقی‌ها از طبقات پایین‌تر، ارتباط افقی برای گسیل جمعیت به این طبقه از قسمت فودکورت و از آنجا توسط پله برقی به سایر طبقات منفصل بلوک جنوبی را فراهم می سازد.

پارکینگ‌ها در شش طبقه زیرزمین با تأمین حدود ۱۰۰۰ واحد پارکینگ با استانداردهای بالاتر از حداقل قوانین شهرداری و با توجه به سیرکولاسیون حرکتی و ترافیک مناسب در داخل مجموعه و همچنین عدم تجمع موضعی در داخل و بیرون مجموعه برای کنترل ترافیک و رفاه حال کاربران، با ورود و خروج از چهار ضلع پروژه برای هدایت هوشمندانه خودروها و جلوگیری از ترافیک خروجی و ورودی و دسترسی از نقاط مختلف پروژه طراحی گردیده است. سه بارانداز با مسیر اختصاصی از ضلع شرق برای بارانداز هایپرمارکت و از ضلع شمال و غرب برای کاربران تجاری تا امکان پارک و تخلیه مناسب بار و همچنین جمع آوری زباله حجیم مجموعه را به راحتی میسر نماید.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.