Search
Close this search box.
Search

طراحی داخلی جوین استودیو | دفتر معماری آرشیگرام

طراحی داخلی جوین استودیو | دفتر معماری آرشیگرام
موقعیت: ایران ، مشهد
معمار: مهدی عباس زاده
سال: ۱۳۹۹

پروژه ی طراحی داخلی جوین استودیو در طبقه زیرین یک ساختمان خصوصی سه طبقه واقع شده است. فضایی که قبلاً به عنوان مجموعه انبار آب استفاده می شد و سپس به انبار تبدیل شده بود. کمبود فضای چند منظوره و پشتیبانی از فرایندهای هنر و ساخت و ساز مهمترین دغدغه این پروژه بود. به طور کلی می توانیم این پروژه را به عنوان مکانی چند منظوره برای هنرمندان تعریف کنیم که تمام مراحل ساخت هنر را از ابتدای شکل گیری تا اجرا و نمایش، در کنار هنرمند برگزار می کند. به عبارت دیگر، هدف پروژه ایجاد فضایی برای تعامل بین انواع مختلف هنر و خلق اثر هنری است.

کانسپت: تناسبات انسانی و فضایی انسان ساخت همیشه دغدغه اصلی طراحی است. در تصویر معروف مرد ویترویوسی موضوع کمتر در نظر گرفته شده این است که علاوه بر آن دایره معروف، داوینچی تناسبات انسان در یک مربع را نیز ترسیم کرده است. در ساختار شکل گیری فضا، مکعب مهمترین نقش را ایفا می کند. در اصل پروژه حاصل قرارگیری چند مکعب در کنار یکدیگر است. مکعب هایی که تلاش می کنند مقیاس انسانی برای مخاطب خود فراهم کنند.

سازمان دهنده اصلی پروژه باکس کافه است. اهمیت این فضا به عنوان مرکز تعاملات، باعث شد تا در طراحی در مرکز پلان قرار بگیرد. درواقع دیگر فضاهای در تعامل و به دور این باکس اصلی چیده شده اند و در ارتباط با آن هستند. ارتباطی چه از جنس مستقیم و یا بصورت یک ارتباط بصری قوی.

سیالیت و فضای باز ویژگی اصلی استودیو است. این بدان معناست که در هر نقطه از پروژه، مخاطبان فرصت برقراری ارتباط بصری و کاربردی با فضاهای دیگر را دارند. و البته، این مسئله حریم خصوصی را زیر سوال نمی برد. این موضوع در طراحی و جزئیات مبلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است که در صورت لزوم بدون هیچ گونه مزاحمتی، آزادانه عمل کند. یکی از مهمترین فضاهای در این کانسپت، استودیو-گالری است. یک فضای بزرگ و یکپارچه که در صورت لزوم می تواند به دو فضای برابر تقسیم شود.

طراحی محصول: طراحی محصول نیز به عنوان یکی از مهمترین لایه های معماری داخلی این پروژه ظاهر شده است. طراحی و ساخت لوستر، میز قهوه و میز مدیریت بخشی از تلاش طراحان در این لایه مهم بوده است.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.