Search
Close this search box.
Search

ساختمان اداری رونیکس | دفتر مهندسان مشاور طرح و معماری پرگار

ساختمان اداری رونیکس | دفتر مهندسان مشاور طرح و معماری پرگار
موقعیت: ایران، تهران
معماران: بهزاد حیدری، شیرین صمدیان
تیم طراحی: مریم مسندی، امیرفاضل قهرمان پور، حسین کریمی، الناز غفوریان
مساحت: ۴۲۸۱ مترمربع
مهندس سازه: جلال الدین ساجدیان
مهندس برق: مهدی قندعلیزاده
مهندس تأسیسات: آرش مجابی
سال: ۱۳۹۸
عکس: استودیو دید

ساختمان اداری رونیکس: پروژه ی حاضر بر سطح زمینی به متراژ ۵۴۳ مترمربع با ۶۰ درصد سطح اشغال در قالب ۶ طبقه ی اداری برای شرکت رونیکس تعریف شده است. سایت پروژه در مجاورت خیابان حافظ تهران انتخاب شده تا دسترسی لازم به محدوده ی مرتبط با فعالیت های شرکت فراهم شود. شرکت رونیکس تولید کننده در حال توسعه ی ابزارهای صنعتی می باشد.

بنابراین عناصر مرتبط با کاربرد و ماهیت آن موجب شکل گیری کانسپت شد و از آن ها می توان به اداری-صنعتی بودن، شفافیت و پویایی روابط و امکان افزایش نیروی انسانی اشاره نمود. در نتیجه، در روند طراحی، مکعب های شفاف در سازه ی ساختمان محصور شده و با حرکت این مکعب ها، فضای سبز مورد نیاز جهت ایجاد تنفس و تلطیف کار شکل گرفتند.

موانع کار

_ ماهیت اداری ساختمان و نیاز به نور در تمامی بخش ها، سطح شیشه ها را افزایش داده است و این مسأله اثرات منفی گلخانه ای را به همراه داشت.
_ بافت مجاور فرسوده و بی نظم بوده و چشم انداز زیبایی را فراهم نمی آورد.
_ کاربری ساختمان های مجاور این پروژه مسکونی و به علاوه نزدیک به سایت می باشد و مشکل اشراف و عدم حریم خصوصی را ایجاد می کند که در مغایرت با شرایط اداری می باشد.

راه حل

مشکلات فوق، نیاز به نیمه شفاف ساختن شیشه ها از بواسطه ی چاپ را تعریف می کند. عواملی چون طراحی، اندازه و رنگ چاپ شیشه ها بر میزان راحتی کارمندان و عابران تأثیر عمیقی داشت.
بنابراین، شبکه ماتریس نقاط چاپی در نظر گرفته شد و فیلترهای طیف تابش فعلی و آینده از طریق نرم افزار گرس هارپر روی آن اعمال گردید تا با مقیاس کردن نقاط ماتریس، پوشش شیشه‌ها به سطح ایده آل برسد.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.