Search

کارفرما: امیرحسین محمودی
تاریخ شروع و پایان ساخت: فروردین 95   -   خرداد 98
عکس: رضا روستا

بعد از یک مسیر سخت، ناهموار و طولانی از بین درخت‌های بلند جنگل‌های شهسوار به ارتفاعی میرسی که هیچ چیز و هیچ کسی نیست. روزی که برای بار اول به دیدن سایت رفتیم، شیب تند و ارتفاع حیرت‌انگیزش برای همه‌ی ما هم جذاب بود هم ترسناک. اما همان جا بود که حس کردیم انرژی عجیبی در این فضا وجود دارد که نمی‌خواستیم برگردیم، حس رهایی، حس تنهایی، جایی که می‌توانی خودت را در تراز یک شاهین در حال پرواز ببینی.
سایت به ما اجازه نداد به چیزی غیر از آزادی و معلق بودن در فضا فکر کنیم، و ما هم رو حرفش حرفی نزدیم!
شروع کار طراحی از صفحه‌ای آغاز شد که از دل کوه بیرون می‌آمد و به سمت آسمان در حال پرواز بود، اما این صفحه را باید چیزی نگه می‌داشت مثل همان بال‌هایی که شاهین را نگه داشته بود. ما هم احتیاج به بال‌هایی داشتیم که اینها را نگه دارد. تخیلاتمان دستی را ساخت که با دو انگشتش این صفحه را نگه داشته و این قدم اول پروژه ی ما به ساده‌ترین شکل ممکن شد.
حالا باید تخیلاتمان تبدیل به واقعیت می‌شد و این دست‌ها سازه‌ای شد که کمک کرد تا ایده به دنیای واقعی بیاید. البته شاید باور کردنی نباشد، اما این تخیلات ساده‌ی ما برای قد کشیدن حدود ۳ سال زمان نیاز داشت.

به مرحله‌ی اجرا رسیدیم، بعد از نقشه‌برداری زمین و محاسبه‌ی فضای باقی مانده ی بعد از خاکبرداری و مسطح کردن زمین، متوجه این واقعیت شدیم که به علت شیب تند، تنها برای قرارگیری ستون‌های سه چهارم بنا، زمین وجود دارد و برای حل این مشکل مجبور به ساخت زمین برای نقاط خالی بودیم. با اجرای دیوارهای برشی قطور و پر کردن پشت آنها با بتن، زمین مسطحی ساختیم و ستون‌‌های جلویی بنا را روی آنها قرار دادیم. بعد از طی این قسمت به مرحله‌ی سخت و عجیب اجرای استخر رسیدیم؛ دغدغه‌ی ساختن و نگهداری استخر با ابعاد ۶×۸ و حجم آب حدود ۶۰ هزار لیتر معضل بزرگی بود، در شرایطی که آن نقطه‌ی زمین تقریباً شیب ۸۰ درصد داشت و برای استخری به عرض ۶ متر باید ستون‌هایی به ارتفاع حدود ۴ متر اجرا می‌کردیم تا بتوانیم به کف استخر برسیم. برای اینکار سه دیوار برشی هر کدام به ضخامت 1 متر موازی هم و در جهت عرض استخر اجرا شد. البته همین شیب تند کمک کرد تا فضای خالی زیر قسمت نشیمن ایجاد شود که از آن برای قرار دادن تاسیسات استخر استفاده کردیم.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع پروژه

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

خانه باغ برج جامعه معماران ایران

خانه باغ برج | استودیو معماری “با”

خانه باغ برج ، استودیو معماری “با” موقعیت: ایران، اصفهان، مشتاق اول کوچه باغ برج معماران: بابک کریم‌پور، علی شفیق طرح آجر چاربر: سروش اسدی مجری: بابک کریم‌پور، امید اشراقی گرافیک: علی شفیق کارفرما: مهدی فخر طاها نماکار: محمد حق‌نواز مساحت زمین: 100 متر‌مربع مساحت زیربنا: 290 متر‌مربع عکس: محمد

مجتمع بوم گردی پورداروم جامعه معماران ایران

مجتمع بوم گردی پورداروم | محمدرضا کهزادی

مجتمع بوم گردی پورداروم ، محمدرضا کهزادی موقعیت: ایران، تنکابن معمار مسئول: محمدرضا کهزادی معمار اجرایی: میلاد عابدینی حوزه: ۹ متر مربع عکس: استودیو دید، بنیامین جهانشاهی اتمام پروژه: ۲۰۲۲ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.