Search
Close this search box.
Search

ساختمان نظام مهندسی استان قزوین | علیرضا تغابنی

ساختمان نظام مهندسی استان قزوین | علیرضا تغابنی
موقعیت: ایران ، قزوین
معماران: علیرضا تغابنی، پریسا علی محمدی
متراژ بنا: ۲۵۰۰ متر مربع
سال اتمام پروژه: 2009

ایده اصلی طراحی ساختمان نظام مهندسی قزوین بر اساس دو حلقه مربع شکل به یکدگیر منطبق شده است. ایجاد حلقه ها بر اساس کانسپت انتزاعی از معماری بومی درونگرای قزوین می باشد. در اینجا حلقه ای که به صورت افقی برای طراحی فرم دایره ای شکل حیاط به کار میرفته، به شیوه ای عمودی بر کالبد ساختمان واقع شده و سطوح مختلف ساختمان را به هم گره زده است. این طرح توسط دفتر معماری Next طراحی شده که رتبه اول مجله A & C را کسب کرده است.


ساختمان به طور عمده از دو پوسته در بخش بیرونی شکل گرفته است. حفره بزرگ عرصه بالا از متریال بتن ساخته شده و سوراخ های روی دیواره بتنی به اندازه آجر می باشد. سوراخ های ایجاد شده بر روی دیوار با آرایه منظم و محاسبات هندسی شکل گرفته اند. توابع رسمی و بخش مدیریت به وسیله گردش دو حلقه مربع شکل از هم جدا شده اند. اولین حجم حلقه ای به وسیله متریال آجر ساخته شده و به بخش مدیریت ساختمان اختصاص یافته است. در حالی که حلقه دوم به وسیله بتن ساخته شده تا عرصه اداری و رسمی را پوشش دهد. جدا شدن حلقه آجری و سطح زمین به عنوان ایوان ورودی اصلی تعریف شده است.


به طور یکسان مرکز پیش آمده حیاط، نور خورشید را به تصرف خود درمی آورد. این پیش آمدگی سبب شده تا اشعه خورشید هم از جداره کناری و هم از جداره روبرو توسط سوراخ های ایجاد شده به حیاط مرکزی نفوذ کنند. حیاط مرکزی به جداره سالن همایش متصل شده است. خلق حیاط مرکزی صرفاً به عنوان یک عنصر تزئینی نبوده، بلکه به عنوان یک عرصه اقلیمی و آکوستیک برای سالن همایش عمل کرده است. حیاط مرکزی به عنوان مفهومی برای حرفه مهندسان در ساختمان نظام مهندسی می باشد


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
رستوران سوپ چی شرکت طراحی و ساخت همرنگ و محرابی، جامعه معماران ایران

رستوران سوپ چی ، شرکت طراحی و ساخت همرنگ و محرابی

رستوران سوپ چی، شرکت طراحی و ساخت همرنگ و محرابی موقعیت: ایران، تهرانمعمار مسئول: همایون همرنگ، مرتضی محرابیتیم طراحی: فرزانه اسحاقی، حسام سیکارودیمساحت زیربنا: ۲۳۰ مترمربعکارفرما: آقای احمدیعکس: استودیو نیمکت، فرزاد باقرزادهاتمام پروژه: ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی

ادامه مطلب »

ساختمان بهرام خان | گروه معماری باراد

ساختمان بهرام خان | گروه معماری باراد موقعیت: ایران ، تهران ، یوسف آباد ، خیابان شانزدهم معماران: بهرام بادین‌راد ، ترمه خلدی همکاران طراحی: ارسلان فیضی راد، آروین جنیدی، بیژن خرم دل مهربان نوع تأسیسات ـ نوع سازه: سرمایش: اسپلیت، گرمایش: گرمایش از کف،اسکلت بتنی مساحت کل ـ زیربنا:

ادامه مطلب »

مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه سهند تبریز | شرکت توسعه طرح و ساخت پناه

مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه سهند تبریز | شرکت توسعه طرح و ساخت پناه موقعیت: ایران ، تبریز ، دانشگاه صنعتی سهند معمار: بهنام میرانیان همکاران طراحی: احمدرضا خداکرم، مونا خدائی نوع سازه: سازه فلزی مساحت / زیربنا: 1700 مترمربع کارفرما: دانشگاه صنعتی سهند تبریز تاریخ شروع/تاریخ پایان ساخت: 1396

ادامه مطلب »
خانه پدری جامعه معماران ایران

خانه پدری | دفتر معماری آد

خانه پدری ، دفتر معماری آد موقعیت: ایران، تهران، دماوند معماران: حسین حسنی، امین حبیبی تیم طراحی: دفتر معماری آد کارفرما: محمد جعفری کاشی سازه: امیر افراد وطن تاسیسات مکانیکی: مرتضی قدرت‌نژاد تاسیسات الکتریکی: ماهان براتی اجرا: دفتر معماری آد مدیر اجرا: حمید رضایی سرپرست کارگاه: حسام فرجی مساحت: ۵۵۰ مترمربع عکس: محمدعلی ستاره اتمام پروژه: ۱۴۰۱ هشدار!

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.