Search
Close this search box.
Search

ساختمان اداری اطلس | احمد بطحایی، مرضیه زاد، محسن مریزاد، رها اشرفی

ساختمان اداری اطلس | احمد بطحایی، مرضیه زاد، محسن مریزاد، رها اشرفی
موقعیت: ایران، همدان
معماران: احمد بطحایی، مرضیه زاد، محسن مریزاد، رها اشرفی
تیم طراحی: عسل علیزاده، فرزاد قاسمی، محمدرضا هورجندی، نگار حسینی، صبا شناسی
مساحت: ۳۲۰۰ مترمربع
عکس: فرشید نصرآبادی
سال: ۱۳۹۷

پروژه ساختمان اداری اطلس در منطقه اصلی تجاری شهر همدان قرار گرفته است. این ساختمان فعالیت خود را در اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. طراحی این پروژه نشان می دهد که چگونه استفاده از استراتژی های طراحی نوآورانه و ابزارهای دیجیتالی پیشرفته در کنار مصالح مقرون به صرفه و سیستم های ساخت و ساز ساده، می تواند منجر به طراحی بدیع و نوینی شود. این پروژه در ساخت و ساز از مصالح ساختمانی بومی بهره برده است.  همچنین در طول روند ساخت و ساز، کار و تجربه بومی نیز مورد توجه طراحان قرار گرفت.

مورفولوژی ساختمان ناشی از نوعی تراکم درونی است که به واسطه یک نظام هندسی نوار منحنی تولید شده و به مسیرهای خورشیدی واکنش نشان می دهد و همچنین ارتباط بصری میان سطوح را فراهم می آورد. “solar carving” (انتقال نور) یک رویکرد مستقیم معماری جهت بهینه سازی میزان نور طبیعی در فضایی فشرده می باشد؛ و نشان می دهد که در عوض چگونه محدودیت می تواند طراحی تعاملی هوشمندانه و منفعلانه را جهت دهد.

روند طراحی از یک سری مراحل تکرار شونده ی مطرح شده توسط قوانین ساختمانی و درخواست کارفرما پیروی می کرد. جهت تسهیل در جریان نور طبیعی روز به داخل ساختمان، حجم ساختمان در مسیر خوشید قرار گرفت. نظام هندسی نوارهای منحنی، جهت متحد کردن این سه برج و نمایش آن به صورت یک ساختمان واحد به کار رفته اند.

تعامل فضای مثبت و منفی به طور خاص برای تأکید بر مکان سازی و کیفیت فضایی صورت گرفته است. در نتیجه اتصالات نوری و بصری به طور برجسته نمایش داده می شوند، درحالی که فرم و فضا مکمل یکدیگر می باشند. نمای منحنی ساختمان یک حرکت محدب و مقعر مانندی را دنبال کرده و تراس ها و فضاهای ملاقات را در سطوح مختلف ایجاد می کند و در نتیجه در طبقه همکف به استقبال از دسترسی شهری تأکید می کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ساختمان مسکونی آسمان | مهندسان مشاور حرکت تکاملی

ساختمان مسکونی آسمان | مهندسان مشاور حرکت تکاملی موقعیت: ایران ، تهران معمار: مهبد معاون همکاران طراحی: امیر سعید علیمحمدی طراحی و دکوراسیون داخلی: مهبد معاون نوع تأسیسات ـ نوع سازه: تهویه مطبوع مرکزی، اسکلت بتنی مساحت زیربنا: 1000 متر‌مربع کارفرما: آقای حیدری تاریخ شروع و پایان ساخت: زمستان 1390  -   زمستان

ادامه مطلب »

خانه کرشمه | شرکت طرح و ساخت پادرا

خانه کرشمه | شرکت طرح و ساخت پادرا موقعیت: ایران ، کاشان معمار: سیدمحمدامین دارویٔی مساحت زیربنا: ۳۱۱ مترمربع مساحت زمین: ۴۴۳ مترمربع سال ساخت: ۱۳۹۷-۱۳۹۸ همکاران طراحی : کامیار طلوع بهبود، مریم گلباز، مصطفی لهراسبی، منیرالسادات راستاد، ریحانه خسروی، فرهنگ ملک اجرا: گروه ساختمانی ملک طراحی سازه: حمید ملکی

ادامه مطلب »

اتودسک رویت 2022

Autodesk Revit 2022.1.2 + V-Ray + Content مدلسازی و ترسیم جزئیات ساختمانی Autodesk Revit اتودسک رویت نرم افزاری فوق العاده و بسیار مفید برای مهندسین عمران و معماری و به طور کلی افرادی است که به نحوی در پروژه های ساخت و ساز فعالیت دارند، این نرم افزار دارای ابزارهای

ادامه مطلب »

بوم خانه | احمد پویامنش

بوم خانه | احمد پویامنش موقعیت: ایران، قم معمار: احمد پویامنش کارفرما: داودآسیادار مساحت کل: ۳۰۰ مترمربع شمالی، مساحت: زیربنا ۷۵۰ مترمربع مدیر و مجری پروژه: احمد پویامنش اجرا: مهدی امیری، حسین مردانی نظارت: کاظم والانژاد، اباذر صفاری سازه: مجید کریمی تاسیسات: امین یوسف لو سال آغاز: ۱۳۹۶ سال پایان:

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی یوسف آباد | دفتر معماری اردیبهشت

ساختمان مسکونی یوسف آباد | دفتر معماری اردیبهشت موقعيت: ایران، تهران معمار: امیرحسین رستمی زاده تیم طراحی: فائقه خلیلی طراح سازه: آرین دادگر اجرا: میلاد افتخار منش عکس: ناهید صیامی، شیدا بنی هاشمی سال: ١٣٩٦ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.