Search
Close this search box.
Search

خانه آریا | استودیو دان | سینا دانا

photo5920150588748839019

خانه آریا

کاربری: مسکونی
معمار: سینا دانا trenteinconnue@
دفتر طراحی: استودیو دان donestudio_architecturefirm@
طراح سازه: مهندس بشیر دانا bashirdana@
مجری: مهندسین مشاور بیلوشن bilosion@
قطعات بتنی: استودیو دان donestudio_concreteproject@
عکاس: شایان رامشت shaianramesht@
کارفرما: ثابت
موقعیت مکانی: شیراز، آریا دوم
سال ساخت: 95 تا 97

خانه آریا پروژه‌ایست مسکونی واقع در منطقه‌ای متراکم. این خانه برای زندگی خانواده‌ای کم جمعیت کنار هم،  با بودجه محدود طراحی شده است. نکات در نظر گرفته شده در این پروژه شامل موارد زیر میباشد:
– طراحی 4 نقشه متفاوت برای 8 واحد مجزا.  دارای یک، دو و سه خواب به صورت تیپ و شخصی سازی شده.
– از نکات قابل توجه این طرح، تولید پنل‌های بتنی موجود در نماست. به دلیل حجم زیاد نمای این ساختمان نسبت به مساحت کل آن – یعنی نیاز به نمای سه وجه و نیم از چهار وجه – در زمان اجرا در کارگاه همین مجموعه تولید شدند تا باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها گردند.
– نحوه انتخاب آجرهای پوسته مجوف، که برای از بین بردن مشرفیت و دید نامطلوب اضافه شدند، براساس نمای ساختمان پیشینی است. در محل این مجموعه ساخته شده تا کمترین تداخل را در بافت جدید ایجاد کند.
– پله‌های مجموعه از زمان نصب اسکلت به صورت کامل و پیش ساخته طراحی و احرا شدند تا در عین حفظ ایمنی کارکنان، از دوباره کاری در مراحل ساخت کاسته شود و در مرحله نهایی، کف‌پله‌های بتنی به مانند نما در کارگاه تولید و در دو روز به کل مجموعه اضافه شدند.
– حفظ اتصالات اسکلت و نمایش آن در نما، در نظر گرفتن پنجره در میان کابینت‌های آشپزخانه برای دریافت نور حداکثری، باز گذاشتن فضای دور آسانسور و طراحی پوسته پشت آن برای فعال کردن مسیر رفت‌وآمد عمومی و موارد دیگری که کامل تر در صفحه طراح این مجموعه قرار گرفته از دیگر نکات قابل توجه آنست.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

کارگاه آوا | پوریا محروقی

کارگاه آوا | پوریا محروقی موقعیت: تهران، میرداماد، انتهای خیابان حصاری معمار: پوریا محروقی گروه طراحی: روزبه جواهری، میلاد اعلاییان متراژ: ۳۵۰ متر مربع وضعیت: بهربرداری سال طراحی: 1399 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان

ادامه مطلب »

ویلای کلاردشت | مهندسان مشاور ساختار جاوید یسنا

ویلای کلاردشت | مهندسان مشاور ساختار جاوید یسنا موقعیت: ایران ، کلاردشت معمار: ترانه اکرمی مدیرعامل مشاور: مهرداد گل‌محمدی همکار طراحی: گلناز بهرامی سازه: شهریار لطفی تأسیسات مکانیکی: امین ا… فریادرس، پژمان ایزدخواست تأسیسات الکتریکی: امیر خاقانی طرح‌های سه‌بعدی کامپیوتری: فرداد علوی کارفرما: علی‌اکبر قاضی‌زاده مساحت زمین: 1040 متر مربع

ادامه مطلب »
معماری ساختمان مسکونی طاقچه مارنان ، پوریا احمدی، جامعه معماران ایران

ساختمان مسکونی طاقچه مارنان | پوریا احمدی

 ساختمان مسکونی طاقچه مارنان، دفتر معماری فرایند بنیان موقعیت: ایران، اصفهان، خیابان مارنان معمار مسئول: پوریا احمدی تیم طراحی: شکیلا ریاحی زاده- شهرزاد دوازده امامی مساحت زمین: ۱۸۵ مترمربع مساحت زیربنا: ۴۰۰ مترمربع عکس:  نگار صدیقی اتمام پروژه: ۱۴۰۰ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه

ادامه مطلب »
یحیی جعفری جامعه معماران ایران

یحیی جعفری

طراح و سی جی آرتیست شهر محل فعالیت: تهران مسلط در زمینه های: رندرینگ ( تک شات و انیمیشن) ، طراحی فضای داخلی

ادامه مطلب »
معماری خانه ی برنامی (برنا و نامی) جامعه معماران ایران

خانه ی برنامی | پرستو مالمیر

خانه ی برنامی ، پرستو مالمیرموقعیت: ایران، تهرانمعمار مسئول: پرستو مالمیرتیم طراحی: آیدا سمسار، امین نیری، سهیل باباحسینیطراحی داخلی: پرستو مالمیرمساحت زمین: ۳۲۰ مترمربعمساحت زیربنا: ۴۰۰ مترمربععکس: استودیو دیداتمام پروژه: ۱۳۹۹رتبه‌  نخست بخش مسکونی، دهمین جایزه طراحی داخلی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و

ادامه مطلب »

سینما فور دی

یکی از نرم افزارهای حرفه ای در زمینه ی طراحی 3 بعدی می باشد. اگر به دنبال رسیدن به نتایج حرفه ای هستید این محصول برای شما امکانات بیش از پیش در زمینه ی فیلم، تلویزیون، ات، شبیه سازی های علمی، معماری، طراحی محصول و یا هر رشته ی دیگر، فراهم می نماید به علاوه در راستای کامل سازی ظاهری مدل کاربر، تمامی مولفه های استاندارد و پیشرفته را در اختیارتان قرار می دهد. برای مثال در زمینه ی انیمیشن، ابزارهای پیشرفته ای را در اختیارتان می گذارد که به کمک آن می توانید شبیه سازی ها و مدل سازی های طبیعی و مختلفی داشته باشید، شما می توانید به راحتی حرکت مو در اثر وزیدن باد را پیاده سازی کنید. به کمک این نرم افزار می توانید سایه روشن های زیبایی به صحنه های دلخواه تان بیافزایید. از دیگر خصوصیات بارز این نرم افزار بهره گیری از موتور قدرتمند و سریعی است که امکان پردازش بیش از 64 پروسس را به صورت همزمان فراهم می کند.

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.