Search
Close this search box.
Search

باغ اوتیسم | گروه معماری حجم سبز

باغ اوتیسم | گروه معماری حجم سبز
موقعیت: ایران، اصفهان
معماران: محسن جعفری، احسان محمدی، علی بصیری
تیم طراحی: سعیده هاشم زاده، مسعود قاسمی
مساحت: ۷۰۰ مترمربع
مساحت زیربنا: ۳۰۰۰ مترمربع
عکس: فرشید نصرآبادی
سال آغاز پروژه: ۱۳۹۴
سال اتمام پروژه: ۱۳۹۶

این پروژه با متراژ ۷۰۰ مترمربع در یکی از مناطق اصفهان قرار داد. همانطور که طراحان اشاره می کنند، طراحی این پروژه در وضعیتی آغاز شد که کارفرمایان خواسته های گسترده و متنوعی را از مشاور پروژه داشتند. این تنوع و گستردگی به طوری بود که طراحی یک ساختمان با عملکرد مشخص را تا حدودی غیر ممکن می ساخت. علاوه بر این ممکن بود که این خواسته ها با گذشت زمان و به طور پیوسته تغییر یابد. از این رو طراحان می بایست جویای راه حلی می بودند که جهت پاسخگویی به عملکردهای مختلف انعطاف پذیری لازم را داشته باشد.

طراحان برای این کار تصمیم گرفتند تا ویژگی های مشترک میان عملکردهای مورد نظر حال و احتمالی آتی را استخراج نموده و طراحی این ساختمان را بر مبنای آن ها انجام دهند. در نتیجه آن ها نیاز به درشت دانه ی اصلی جهت انجام فعالیت های جمعی، جلسات، دوره های آموزش، دعوت از خیرین و مسئولین و موارد دیگر، و ریزدانه هایی برای پشتیبانی این عملکردها، شامل سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق های مدیریت، مشاور، انبار به عنوان ساختار مشترک میان تمامی عملکردها شناسایی کردند و فضای رابط همچون پله و آسانسور و راه ارتباطی به عنوان فضای واسط میان آنها قرار دادند.

از این رو می توان گفت بر مبنای هدف بهره بردار هریک از این ریزدانه ها با هر درشت دانه می تواند نیازهای بهره بردار را به صورت هماهنگ و یکپارچه پاسخ دهد. در مرحله ی بعدی طراحان سعی کردند تا فرم و عملکرد حداکثر یکپارچگی را داشته باشد و سه سطح اصلی ریز، درشت و واسط در فرم کلی بنا خود را به نمایش گذارد. به علاوه در ادامه ی این امر تلاش داشتند تا حد امکان یکپارچگی فرم و سازه را حفظ کنند و از افزودن هرگونه فرم زائد پرهیز کرده و همچنین از متریال عناصر سازه اصلی همچون دیوار بتنی هم در فضای داخلی و هم در نمای بیرونی استفاده نمایند.

طراحان این پروژه معتقدند که تا در پروژه هایشان از حداکثر اصالت مصالح و متریال استفاده نمایند. از این رو در اجرای این ساختمان سعی بر این داشتند تا از پوشاندن مصالح اصلی با عناصری که دارای هیچ کارکردی به غیر از پوشاندن و تقسیم بندی دیوار ها با اهداف صرفا زیبایی شناسانه نیستند، پرهیز کنند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
شوروم گروه عمرانی جامعه معماران ایران

شوروم گروه عمرانی | گروه ایوانو

شوروم گروه عمرانی | گروه ایوانو موقعیت: ایران، تهران  معمار مسئول: ابوالفضل نوری تیم طراحی: پوریا حسن پور، مرتضی رسولی مجری: گروه ایوانو کارفرما: گروه عمرانی – (پاسارگاد مهد خلیج فارس) مساحت زمین: 400 متر مربع عکس: استودیو دید اتمام پروژه: 1400 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »

عمارت نظر | دفتر معماری میان

عمارت نظر | دفتر معماری میان موقعیت: ایران، اصفهان معماران: ابوذر صالحی، مهشید کریمی تیم طراحی: نادر مالکی، نفیسه نادری مساحت: ۱۱۵۰ مترمربع گرافیست: مرتضی مهدوی، مریم پیراسته مهندس مکانیک: مهندس رضایی مهندس برق: محمدرضا کلوخی سازه: مهندس لباف عکس: فرشید نصرآبادی سال: ۱۳۹۸ جوایز کسب شده: رتبه سوم جایزه

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی چیذری | مهندسان معمار بن سار

آپارتمان مسکونی چیذری | مهندسان معمار بن سار موقعیت: ایران، تهران معمار : محمد مجیدی کارفرما: رامتین معیری سازه (طراحی، اجرا) : کوروش اطاعتی مشاور طراحی داخلی : دفتر طراحی معماری داخلی باغ ایرانی، مهسا مجیدی، انوشه محمدی تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) : امیر آزمایش تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

ادامه مطلب »

ویلا شهری یزد | AWE Office

ویلا شهری یزد | AWE Office موقعیت: ایران، یزد معماران: امير شهراد، صدف قناویزباف نظارت : میثم میرمحمدی تیم اجرایی (مدیر، همکاران) : امیر شهراد، سعید حدادی سازه (طراحی، اجرا) : شاهین عباسی عکس: محمد قوام الدینی تیم طراحی : امیر شهراد، صدف قناویزباف، انوشیروان مجیدی، آذین فدایی سال :

ادامه مطلب »
کارخانه‌ی بتن کندوان نوشهر جامعه معماران ایران

کارخانه‌ی بتن کندوان نوشهر | پدرام شایگان

کارخانه‌ی بتن کندوان نوشهر ، پدرام شایگانموقعیت: ایران، مازندران، نوشهر، آباندانکمعمار مسئول: پدرام شایگانتیم طراحی: شرکت طراحی و معماری شایگان گستر شمالطراحی و معماری داخلی: پدرام شایگان کارفرما: امید شایگان مجری: پدرام شایگاننورپردازی: علی گرجیمهندس تاسیسات: دکتر محمدی مهندس سازه: ایمان ابراهیمی نوع سازه: بتنی و فولادیمساحت زمین: 8100 مترمربعمساحت زیربنا: 1583

ادامه مطلب »

خانه اُپوس 12 | روزبه تابنده ، هاله ودادی نژاد

خانه اُپوس ۱۲ | روزبه تابنده ، هاله ودادی نژاد موقعیت: ایران ، شیراز معماران : روزبه تابنده ، هاله ودادی نژاد گروه اجرا: مجید مسرور، مهدی منصوری کارفرما: حیدر فرهنگ دوست مبلمان داخلی: گالری مبل نشیمن سال ساخت: 1390 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.