Search
Close this search box.
Search

بازار فرش ایرانیان | دفتر معماری افرند سازه

بازار فرش ایرانیان | دفتر معماری افرند سازه
موقعیت: ایران، شیراز
معماران: سحر بهشت آیین، امیر بهشت آیین
تیم اجرا: حسام نصیری، حمیدرضا هاشم پور
مساحت زیربنا: ۱۵۰۰ مترمربع
مساحت بنا: ۱۲۰۰  مترمربع
طراحی نقشه های فاز دو: فریما خرم دین، وحید رعیتی نژاد ، حسین طائی
گرافیست: سارا فرد شیرازی، مهشید تعبدی
طراح سه بعدی: بهار جمالی نیا
طراح گرس هاپر: حمید پیرو
عکس: آرش اختران
نوع سازه: اسکلت فلزی و بتنی
نوع تاسیسات: داکت اسپلیت
سال آغاز پروژه: تابستان ۱۳۹۵
سال اتمام پروژه: بهار ۱۳۹۶
کاربری سابق: سوله صنعتی، کاربری فعلی: فروشگاه، گالری فرش

در ابتدا چالش طراحی این پروژه، تبدیل فضای سرد و کارگاهی سوله به فروشگاهی گرم و صمیمی و سازگار با عملکرد گالری فرش بود تا بتوان با ایجاد حس هیجان و ماندگاری در فضا، مخاطب را به خرید از آن مجموعه ترغیب کرد. به همین جهت یکپارچگی حجم، وحدت فضای بیرون و درون و تداوم دید تا انتهای سالن هدف طراحی قرار گرفت.

ایده کلی طرح، “فرش و تار و پودهای در هم تنیده شده و بافت” در نظر گرفته شد که گاه به صورت عینی و گاه به صورت المان هایی انتزاعی از دوک، نخ، دار قالی و ترنج در طراحی فضا دیده شد تا بتوان تعامل مخاطب با فضا را به نحوی مطلوب تعریف کرد.

در ابتدای ورود به مجموعه، درگاه ترنج گونه ای در ترکیب با المان هایی از دوک تنیده شده طراحی گردید که رشته هایی به سانِ تار و پود در امتدادی از آنها و در کف سایت به سمت نما با استعاره ای از قاب فرش حرکت داده شده و در داخل نیز امتداد این حرکت به لوورهای چوبی در سقف و در ارتفاعی پایین تر از ارتفاع سوله، مخاطب را تا انتهای مجموعه و به سمت حجم تعلیق یافته ای هدایت کرده است.
در عبور از مسیری برای تلاقی دیدارها، تصویر کردن نگاره هایی بر قاب های فرش و ترنج هایی که نقش بسته اند در فراگِردی از پویشی ایستا.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ساختمان مسکونی لادن 24 | گروه طرح و ساخت سلامت

ساختمان مسکونی لادن 24 | گروح طرح و ساخت سلامتموقعیت: ایران، تهران، منطقه ۳معمار : گروه طرح و ساخت سلامتسرپرست طراحی: هومن سلامتسال شروع: ۱۳۹۵سال خاتمه اجرا: ۱۳۹۷همکاران گروه طراحی: ساینا محمدی خبازان، مونا فرهنگ دوستسازه: مهرداد سلامتتاسیسات الکتریکی : لیلا کرباسیانتاسیسات مکانیکی : ساده شرقمجری : گروه طراح و

ادامه مطلب »
ویلای تشمیر،دفتر دیگر، جامعه معماران ایران

ویلای تشمیر ، دفتر دیگر

ویلای تشمیر ، دفتر دیگرموقعیت: ایران، تهران، لواساندفتر معماری: دفتر دیگر معمار مسئول: علیرضا تغابنیتیم طراحی: علیرضا تغابنی، سپیده صراف زاده، محمد کاهیدی، مهران معتمدی، مهرداد مکارمی، هوداد ظروفچیان، شهناز گوهربخش، مسعود صوفیانی، میثم فیضی، پیمان نوذری، سجاد حسینی، مریم گلبرگ، مروارید ممیزان، هما اسدی، عسل کرمی، سروش عطار زادهعکس: پرهام

ادامه مطلب »

طلافروشی هومهر یزد | علی محمد شاه محمودی | دفتر معماری دالان

طلافروشی هومهر یزد | علی محمد شاه محمودی | دفتر معماری دالان
حمیده غیاری،مریم باقری
گرافیک:مارال خسروی،پروین اعتصامی
اجرا: علی محمد شاه محمودی، ابوالفضل فلاح
نظارت: علی محمد شاه محمودی
سازه: شهرام صلحی زاده
تأسیسات برقی: مصطفی زارعی،محمد علی محمدی
تأسیسات مکانیکی: احسان زینلپور

ادامه مطلب »
دفتر خدمات بازار سرمایه کاریزما گروه معماران و مهندسین کندو

دفتر خدمات بازار سرمایه کاریزما | گروه معماران و مهندسین کندو

دفتر خدمات بازار سرمایه کاریزما | گروه معماران و مهندسین کندو موقعیت: ایران ، تهران ، خیابان عباس آباد معمار: بهادر کاشانی‌ مدنی همکاران طراحی: بهاره خُمیری، مریم جوادیان، نیکتا ستاره‌سنج طراحی و دکوراسیون داخلی: بهادر کاشانی‌ مدنی اجرا: بهراد کاشانی مدنی سازه: بهرنگ کاشانی مدنی نوع تأسیسات ـ نوع سازه:

ادامه مطلب »
فروشگاه سارنگ سامانه جامعه معماران ایران

فروشگاه سارنگ سامانه | مهندسین مشاور هشت

فروشگاه سارنگ سامانه ، شرکت مهندسین مشاور هشت موقعیت:  ایران، تهران معمار مسئول: شهاب احمدی تیم طراحی: شرکت مهندسین مشاور هشت مساحت: ۲۰ مترمربع اتمام پروژه: ۱۳۹۸ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

کافه دُن | علی گرجیان ، بابک کریم پور

طراحی داخلی دُن کافه | علی گرجیان ، بابک کریم پور موقعیت: ایران، اصفهان معماران: علی گرجیان جلفایی ، بابک کریم پور تیم طراحی: زهرا محمودی منش مساحت زیربنا: ۹۷ متر مربع سال: ۱۳۹۷ عکس: علی گرجیان جلفایی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.