Search
Close this search box.
Search

دفتر مرکزی جا با ما | دفتر طراحی معماری بتا استودیو

دفتر مرکزی جا با ما، دفتر طراحی معماری بتا استودیو
موقعیت: ایران، تهران، صادقیه
معمار مسئول: آلاله سخایی فر
تیم طراحی: بهار پازوکی، مرضیه تابش‌فرد، مرضیه تقی‌زاده
اجرا: محسن کدخدایی، آلاله سخایی‌فر
سرپرست اجرایی: وحید کریمی
تأسیسات برقی: مهندس مجیدی
تأسیسات مکانیکی: مهندس جعفری
گرافیک: مرضیه تابش‌فرد
کارفرما: شرکت جا با ما
مساحت زیربنا: ۱۲۰۰ مترمربع
عکس: محمدحسن اتفاق
اتمام پروژه: ۱۴۰۳

دفتر مرکزی جاباما، بتا استودیو، جامعه معماران ایران

از زبان معمار؛ بازسازی و طراحی داخلی دفتر مرکزی جاباما – [اینجا]
ساختمانها موجوداتی زنده‌اند. آن‌ها طراحی و ساخته می‌شوند تا براساس کاربری خود تبدیل به محلی برای زیست انسان‌ها شوند و نیازهای ایشان را برطرف کنند. حال آنکه خود نیز نیازمندند؛ نیاز به بازیابی هویت و بازنویسی چشم‌انداز آینده؛ نیاز به جریان زیستن، به معنای زنده بودن، به زندگی اجتماعی و نیاز به تعاملی نو با محیط پیرامون.
پروژه‌ی بازسازی و طراحی داخلی اینجا( دفتر مرکزی جاباما) نیز درست از همین نیاز، ایده می‌گیرد.
ایده‌ای در راستای تلاش برای طراحی هویت بنا و تأمین حداکثری هم‌زیستی و تطابق آن با محیط اطراف و انسان‌هایی که می‌بایست در اینجا زیست کاری داشته باشند.

دفتر مرکزی جاباما، بتا استودیو، جامعه معماران ایران

جاباما یک استار ت‌آپ است؛ استارت‌آپی که به مسافرین در پیدا کردن و اجاره‌ی اقامتگاه در شهرهای مختلف ایران کمک می‌کند. پیداست که استارت‌آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی در سال‌های اخیر با روند قابل توجهی رشد کرده و این شیوه‌ی کسب‌وکار در کشور ما نیز با مختصات ویژ ه‌ای که دارد، همزمان با تهدیدها و فرصت‌های زیادی مواجه شده که برنامه‌ریزی برای چشم‌انداز پیش روی آن‌ها را بسیار دشوار کرده است. به همین دلیل اصل هوشمندی و چابکی و مهم‌تر از آن انعطاف‌پذیری در همه‌ی ارکان، از ویژگی‌هاییست که برای استارتآ‌پی مانند جاباما ضروری محسوب شده؛ و همچنین برای ما، زمانی که به معماری کردن و طراحی فضا برای چنین مجموعه‌ای فکر می‌کنیم، این موارد کلیدواژ ه های اصلی به شمار می‌آیند.

دفتر مرکزی جاباما، بتا استودیو، جامعه معماران ایران

جاباما مجموعه‌ایست نسبتاً بزرگ، از لحاظ ساختار سازمانی و تعدد نیروی کار؛ متشکل از بخش‌های مختلف که هر کدام از آن‌ها ضرور ت‌های فضایی و محیطی خاص خود را دارا بوده، که گردش حرکتی و ارتباط بین این بخش‌ها پارامتری مهم و تعیین‌کننده در طراحی داخلی این مجموعه به شمار می‌آید.
همچنین ساعات کاری زیاد باعث ضرورت ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای کارمندان و بیش از آن تعریف فضایی پویا و دینامیک با امکان شخصی‌سازی برای این افراد، می‌شود؛ ایجاد فضاهایی که کمی دورتر از چهارچوب‌های رسمی و اداری، برای کارکنان صمیمیت و احساس راحتی بیشتری به همراه داشته باشند.
قابل توجه است که لحن و زبان طراحی پروژه‌ی اینجا از زاویه‌ی نگاه کاربران و مراجعین برای جاباما اهمیت ویژه‌ای داشته؛ بنابراین با در نظر گرفتن فرهنگ سازمانی، محتواهای پیشنهادی، هویت برند این مجموعه و نیز توجه جاباما به اهمیت شهرهای جنوبی ایران و اقامتگاه‌های آن در روند رشد خود؛ از کالبد این شهرها، زبان هندسی و فرمی گوشه‌های گرد، استفاده از عناصر معماری سنتی این خطه مانند المان‌های معماری، نوع نورپردازی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از پوشش گیاهی و سبزینگی و حس و حال گرم و صمیمی خانه‌های جنوبی؛ که علاوه بر زیبایی بصری، کارایی و راحتی را نیز برای کارکنان جامابا به همراه دارد، الهام گرفته شده است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
شوروم گروه عمرانی جامعه معماران ایران

شوروم گروه عمرانی | گروه ایوانو

شوروم گروه عمرانی | گروه ایوانو موقعیت: ایران، تهران  معمار مسئول: ابوالفضل نوری تیم طراحی: پوریا حسن پور، مرتضی رسولی مجری: گروه ایوانو کارفرما: گروه عمرانی – (پاسارگاد مهد خلیج فارس) مساحت زمین: 400 متر مربع عکس: استودیو دید اتمام پروژه: 1400 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »

ویلای افرا | ادیب خائز ، رامتین طاهریان ، استودیو راوی

ویلای افرا | ادیب خائز ، رامتین طاهریان ، استودیو راوی موقعیت: ایران، تهران ، لواسان معماران: ادیب خائز، استودیو راوی، رامتین طاهریان مساحت: ۵۹۳ مترمربع تیم طراحی: ادیب خائز، خورشید مظاهری نظری فر، وحید نژاد فلاح، پگاه اسدانی، سارا نجفی زاده، نازنین مهران، معصومه شفیعی، افسانه اسفندیاری مدیر پروژه:

ادامه مطلب »

ویلای حیاط ها | گروه معماری معنا

ویلای حیاط ها | گروه معماری معناموقعیت: ایران، نور ، متل قومعماران: هانی ارجمندی ، محمد مهدی شعبانیتیم طراحی: فرشته مظاهریمساحت: ۳۵۰ متر مربعسال: ۲۰۱۷عکس: نگار یغمائیان، پگاه عبدالهیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان

ادامه مطلب »
خانه خاقانی، استودیو معماری ب.ا، جامعه معماران ایران

خانه خاقانی | استودیو معماری ب.ا

خانه خاقانی، استودیو معماری ب.ا موقعیت: ایران، اصفهان، محله جلفا معمار مسئول: بابک کریم پور همکار طراحی: ژاله رزاقی کارفرما: آقای باقری اجرا: استودیو طراحی آرتا نظارت: بابک کریم پور تیم ارایه : ژاله رزاقی‌، صبا دهقانی، افروز امیری فر مساحت زیربنا: ۵۵۰ مترمربع عکس: محمد سروش جوشش، سارا محمودی

ادامه مطلب »

مجموعه مسکونی سرزمین | دفتر مشاور شهر و اندیشه

مجموعه مسکونی سرزمین | دفتر مشاور شهر و اندیشه معمار: فرود ضرغامم وقعیت: ایران، اصفهان همکاران طراحی: شیوا ثناگو تیم طراحی: مشاور شهر و اندیشه طراحی و معماری: داخلی  فرود ضرغام مجری: گروه فنی و ساختمانی سرزمین اجرای آجرنما: استاد محمد محمدی مساحت زمین: ۱۶۰۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۹۶۰۰ مترمربع سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶ سال اتمام

ادامه مطلب »

ساختمان‌ آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر | شرکت توسعه طرح و ساخت پناه

بازآفرینی فضاهای نوآوری در بطن ساختمان های آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر | شرکت توسعه طرح و ساخت پناهموقعیت: ایران، تهرانمعمار: بهنام میرانیانتیم طراحی: منا افروغ، احمدرضا خداکرم، سیامک غفوری، الهه بارانی، مهسا مسعودی، نازنین ذاکری، داوود محمد حسن، آرزو خسرویمساحت زمین: ۳۳۰۰ مترمربعمساحت زیربنا: ۲۵۰۰ مترمرباجرا: مهدی رضایی، زهرا خدریتولید

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.