Search
Close this search box.
Search

سرزمین کودک آرمانی | استودیو معماری میان مرز

سرزمین کودک آرمانی، استودیو معماری میان مرز
موقعیت: ایران، شیراز، خیابان بعثت 
طراح: پوریا فرخی، حسین رحمانی
همکار اجرایی: وحید شیرازی، امیر شیرازی
مساحت: ۱۴۰ مترمربع
عکس: مهدی کشتکار
اتمام پروژه: ۱۴۰۲

ساختار پروژه در مرحله بازدید، یک منزل مسکونی با تایپولوژی دهه 50، که با ابتدایی ترین تغییرات از جمله نقاشی و رنگ آمیزی به فضای آموزشی کودکان تبدیل شده و با وجود چنین شرایطی، کماکان درخواست کارفرما بنا به بودجه مدنظر، پرداختن به کمترین جزییات در حداقل زمان ممکن بود.

استراتوژی اولیه ما با توجه به این امر، اصلاح پلان مسکونی و تبدیل آن به یک ساختار شفاف در عین توجه به مسیله زمان و سازه بنایی ساختمان بوده است.

دیوار جدا کننده سالن، آشپزخانه با راهرو، قاب پنجره های کوچک مقیاس دهه 50 و درب های بازشو اتاقی، هر کدام این فرصت را به وجود آورد تا با متقاعد کردن کارفرما، بتوانیم در ساختار بنا مداخله کنیم. این رویکرد با مشاور مدیر آموزشی مجموعه صورت گرفت تا کودکان از فضایی بازترین با امکان چرخش آزادتر در فضا و در عین حال ارتباط چشمی مناسب تر با یکدیگر و مربیان خود بهره برند.

سرزمین کودک آرمانی، استودیو معماری میان مرز، جامعه معماران ایران

نور پردازی و سقف های کاذب پروژه از تاثیرگزارترین قسمت های مدنظر ما بوده است که هر کدام قطعه ای از سقف پیشین را پوشش می دهند تا با ریتم و حرکت سیال خود به کمک فضا آمده و نقشی در پویایی و چیدمان فضا ایفا کنند.

سقف های کاذب هر کدام بر سقف پیشین با نقوشی از گچ کاری دهه 50 سوار شده اند که هدف از نگهداری آن در پروژه ایجاد جریان زمان در عین حفظ شناسنامه پروژه می باشد..

ورود یک گلخانه کوچک در فضای سالن با بهره بری از نورگیر ساختمان، استفاده از پلکسی آینه ای که توجه کودکان را نسبت به بازی با مقیاس بدن خود جلب می کند..

استفاده رنگ آبی آسمانی که طبق نظر سنجی نسبت به رنگ غالب دلخواه آن ها پدید آمد، همگی تلاشی بود در حداقل زمان اجرا(حدود 3 هفته) و مدیریت پیچیده یک بودجه جزیی تا بتوانیم معماری را در لایه های کیفی یک فضای آموزشی کودکانه مداخله دهیم


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

طراحی داخلی رستوران پارکلند | دفتر مهندسین مشاور نهصد

طراحی داخلی رستوران پارکلند | دفتر مهندسین مشاور نهصدموقعیت: ایران، اصفهانمعمار: امین ترکانتیم طراحی: عالیه نادری، مریم اعرابیمساحت کل: ۶۰۰ متر‌مربعمساحت زیربنا: ۵۰۳ متر‌مربعگرافیست: محمدرضا محمودیسال: ۱۳۹۷عکس: علی گرجیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان

ادامه مطلب »

طراحی داخلی خانه سعدی | گروه معماری برزانیان

طراحی داخلی خانه سعدی | گروه معماری برزانیان موقعیت: ایران، اصفهان معماران: نوید برزانیان، امید برزانیان، سعدی حكیم مساحت کل: ۷۵۰ متر مربع سال: ۱۳۹۷ عکس: نوید برزانیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »
رستوران گرد گرد کورش عبدی، جامعه معماران ایران

رستوران گِردگَرد ، کورش عبدی

رستوران گِردگَرد، کورش عبدی موقعیت: ایران، مشهد معمار مسئول: کورش عبدی تیم طراحی: مهتاب آملی مقدم کارفرما :  شرکت مباشر تیم اجرایی : شرکت عارف اجرای زیرسازی فلزی: مهندس کفاش اجرای فنی : آقای ترکانلو تیم نظارت : مهندس رضا مصدقی، مهندس احسان صابر، مهندس احسان سلطانی دیاگرام و گرافیک:

ادامه مطلب »

طلافروشی هومهر یزد | علی محمد شاه محمودی | دفتر معماری دالان

طلافروشی هومهر یزد | علی محمد شاه محمودی | دفتر معماری دالان
حمیده غیاری،مریم باقری
گرافیک:مارال خسروی،پروین اعتصامی
اجرا: علی محمد شاه محمودی، ابوالفضل فلاح
نظارت: علی محمد شاه محمودی
سازه: شهرام صلحی زاده
تأسیسات برقی: مصطفی زارعی،محمد علی محمدی
تأسیسات مکانیکی: احسان زینلپور

ادامه مطلب »

آپارتمان همسایه پارک | آتلیه مکعب سفید

آپارتمان همسایه پارک | آتلیه مکعب سفیدموقعیت: ایران، ماکومعماران: شبنم خلیل پور، رضا اسد زادهمساحت: ۹۰۰ متر مربعسال: ۱۳۹۷عکس: فرشید نصر آبادی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. این پروژه شامل معماری ساختمان

ادامه مطلب »

ویلای زیر درختان چنار | مهدی هدایتی

ویلای زیر درختان چنار | مهدی هدایتی موقعیت: ایران ، اصفهان ، گلپایگان ، خیابان دکتر ابراهیمی معمار: مهدی هدایتی کارفرما: جناب اقای هدایتی همکاران طراحی: امیرحسین کرمی، هادی هدایتی تهیه نقشه های فاز 2: مهدی هدایتی مساحت/زیربنا: 220/245 جزئیات طبقات و کاربری آنها: دوبلکس مسکونی طراحی و دکوراسیون داخلی:

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.