Search
Close this search box.
Search

فرهنگسرای برزک | دفتر معماری آرکافیس

فرهنگسرای برزک | دفتر معماری آرکافیس
موقعیت: ایران ، کاشان ، برزک
معمار: دفتر معماری آرکافیس
طراح: امیرحسین علوی زاده
مجری: داود علوی زاده
سازه: علی جلایی فر
تأسیسات: حسام سیدحسینی
تاریخ شروع: ۱۳۹۴
تاریخ پایان: ۱۳۹۷
متراژ: ۴۲۰ متر مربع
عکس: پرهام تقی‌اف

توضیحات از زبان معمار پروژه:

طرح معماری مرکز فرهنگی برزک بر اساس معماری خانه های قدیمی کاشان شکل گرفته است.بر این اساس این مرکز دارای یک حیاط مرکزی است که کلیه فضاها حول آن شکل گرفته و دو فضای اصلی آن شامل سالن اجتماعات و کتابخانه به صورت دو ایوانی و در جبهه جنوبی و شمالی آن جانمایی شده اند.

ورودی ساختمان نیز از کنج شمال شرقی حیاط که نزدیک ترین جا به معبر اصلی نیز می باشد به وسیله یک دالان مورب تامین گردیده است.
حفظ هویت معماری ایرانی در عین نوگرایی و توجه به معماری پایدار از اهداف اصلی طراحی مرکز فرهنگی برزک بوده است.

توضیحات دوم:

فرهنگسرای برزک فضایی است عمومی برای رشد و توسعه فرهنگی در شهر برزک در نزدیکی کاشان. این فرهنگسرا اولین فضای عمومی شهری در این شهر محسوب می گردد. در این فضای فرهنگی کلاس های متعددی از جمله کلاس های هنری، ورزشی و… برگزار می گردد که موجب ایجاد تحولی در نحوه زیست مردمان برزک به خصوص بانوان و جوانان شده است. فرهنگسرای برزک در سال ۱۳۹۸ افتتاح گردیده و با جذب اقشار مختلف جامعه، نقش خود را در جهت رشد فرهنگی شهروندان ایفا نموده است. این فضای عمومی به مردم دلیلی برای خروج از منازل و حضور در فضای عمومی شهری داده که باعث رشد و تعالی روح و روانی و همچنین بروز وجوه فردی ایشان می شود.

طرح معماری مرکز فرهنگی برزک بر اساس معماری خانه های قدیمی کاشان شکل گرفته است. بر این اساس این معماری دارای یک حیاط مرکزی است که کلیه فضاها حول آن شکل گرفته و دو فضای اصلی آن شامل سالن اجتماعات و کتابخانه به صورت دو ایوان در جبهه جنوبی و شمالی آن جانمایی شده اند. ورودی ساختمان نیز از کنج شمال شرقی حیاط که نزدیک ترین بخش به معبر اصلی نیز می باشد، به وسیله یک دالان مورب تأمین گردیده است. حفظ هویت معماری ایرانی در عین نوگرایی و توجه به معماری پایدار از اهداف اصلی طراحی مرکز فرهنگی برزگ بوده است.

متریال اصلی برای نمای این ساختمان آجر انتخاب شده است. نخستین آجرها در طول تاریخ، آجرهایی بوده است که از خشک شدن گل و خشت در نور خورشید ساخته شده و بدین سان به مقاومت مناسبی دست می یافته. قدیمی ترین آجرها به ۷۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد که در نزدیکی آناتولی یافت شده است. ساکنان جنوب آسیا در مهرگره نیز بین سالهای ۳۳۰۰-۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ساختمان‌هایی با آجر و خشت می ساختند.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.