Search
Close this search box.
Search

سالن زیبایی هستی صالحی | دفتر معماری ماه

سالن زیبایی هستی صالحی ، دفتر معماری ماه
موقعیت: ایران، کرمان
معمار مسئول: محمود ابراهیمی، علی بهمنیار
تیم طراحی:  هما نهاوندی
مساحت زمین: ۱۳۷۵ مترمربع
مساحت زیربنا: ۱۲۰ متر‌مربع
عکس: محمود ابراهیمی
اتمام پروژه: ۱۳۹۸

سالن زیبایی هستی صالحی جامعه معماران ایران

طراحی داخلی برای سالن زیبایی هستی صالحی و شباهت سالن‌های آرایشی امروزی به حمام‌های زنانه‌ی سنتی آغاز و شروع این کار بوده است. در قدیم حمام های زنانه محلی برای استراحت، صحبت، انتقال اخبار، میهمانی، عروسی و آشنایی بوده است. که رفته رفته با پدید آمدن حمام های خصوصی در منازل، از زندگی روزمره مردم جدا شد.

شاید بتوان گفت که سالن های زیبایی امرروز شکل تکامل یافته ای از همان حمام های زنانه، در گذشته هستند. این شباهت حاکی از آن است که سالن زیبایی تنها مکانی برای ارائه خدمات آرایشی و زیبایی و … نیست. بلکه رفتارهای دیگری را که ریشه در فرهنگ و گذشته ما دارند را یادآور می شود. بنابراین در همین جهت، ضمن تامین عملکردهای سالن، بخش اصلی فضا، به محیطی برای ارتباط و تعامل مخاطبین اختصاص داده شده است.

در طراحی داخلی سالن زیبایی قسمت مرکزی سالن را به اتاقکی شیشه ای تحت عنوان فضایی برای انتظار، استراحت، مطالعه و … مخاطبین در پوششی ایزوله و به دور از شلوغی و سروصدا اختصاص داده شده است.

کاربری‌های دیگری نیز با مرکزیت اتاقک شیشه‌ای دور‌تا‌‌دور فضا، جایگذاری شده است. به طوری که مسیر تردد اشخاص منظم‌ تر و در یک محدوده‌ی مشخص انجام شود و از هرج‌و‌مرج جلو‌گیری شود.
علاوه بر این در این طراحی برای حفظ دید سالن به مناظر شهر، جداکننده‌هایی برای فضاهای ایزوله در نظر گرفته شده است تا در شرایط لزوم باز شده و بیشترین دید را به کاربران در محیط بدهد.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.