Search
Close this search box.
Search

دفتر فروش مرکزی فولاد کویر | استودیو معماری شفیعی

دفتر فروش مرکزی فولاد کویر ، استودیو معماری شفیعی
موقعیت: ایران، اصفهان
معمار مسئول: احمد شفیعی
تیم طراحی: ملیکا امیری، نهال تفضلی، آرزو جعفری، هوتن شاطرپور، مهدی صالحی
تهیه نقشه های فاز 2: مائده نوابی، نگار بت شکن، اندیشه متبحر
طراحی و دکوراسیون داخلی: استودیو معماری شفیعی – صنایع چوب هومن
مشاوران و اجرای نورپردازی: شرکت شیدرخ
اجرای پروژه: استودیو معماری شفیعی
سرپرست کارگاه: هوتن شاطرپور
نظارت پروژه: احمد شفیعی
مشاور رسانه‌ای: شرکت بالابان
مشاور هنری: استودیو معماری شفیعی
مشاور مبانی فکری: دکتر وحید
مشاور گرافیک: شرکت بالابان
مساحت: 180متر مربع
عکس: فرشید نصرآبادی
اتمام پروژه: 1397

دفتر فروش مرکزی فولاد کویر جامعه معماران ایران
نظام 5s

تیم طراحی با بهره‌گیری از سیاست کلی مجتمع فولاد کویر (کارفرما) که بر پایه‌ی نظام 5s بوده است با موضوع طرح برخورد کرده است. این ایده بر اساس پنج اصل ساماندهی، پاکیزه‌سازی، نظم و ترتیب، استانداردسازی و انضباط استوار می‌باشد.

اهداف کارفرما

سلامت اداری و شفاف‌سازی امور

از اهداف کارفرما در بازسازی واحد فروش سالم‌سازی محیط کار، سلامت اداری و شفاف‌سازی امور بوده است که برای نیل به آن در طراحی سعی شده است تمامی جداکننده‌های صلب از میان برداشته‌شود و با استفاده از عنصر شیشه که در عین شفافیت، نمادی از صنعت می‌باشد و در حین حفظ ارتباط بصری به حفظ حریم فضاها کمک کرده است و  به شفاف‌سازی محیط و ایجاد ارتباط سالم میان کارمندان با مدیران و نیز ارباب رجوع دست یابد.

دفتر فروش مرکزی فولاد کویر جامعه معماران ایران

سیرکولاسیون

توجه به سیرکولاسیون شفاف و حفظ سلسله مراتب در عین خلوص و محیطی انعطاف‌پذیر از دیگر ایده‌های اصلی طرح بوده است که با توجه به الویت مراجعین و ارتباط پرسنل طراحی شده است.
باتوجه به نوع کاربری فضا یکی از اساسی‌ترین نیازهای کاربران آن آرامش و کاهش استرس بوده است که برای پاسخگویی به این نیاز، فضا با هندسه تعریف شده و ایجاد تقارن در جزء و نیز استفاده از رنگ غالب خنثی در فضا استفاده شده است.

آیتم‌های موردنظر در طراحی

رنگ نارنجی، رنگ یادگیری، آزمایش و پذیرش می‌باشد. رنگی که احساسات متلاطم و هیجانی را تسکین می‌دهد و برای نیل به آرامش موثر است. استفاده از موکت برای کاهش حداکثری صدا و نیز استفاده از عنصر آهنی در سقف که گویای هویت مجموعه کارفرما می‌باشد از دیگر ایده‌های طراحی این فضا بوده است.
ایجاد پوسته‌ی داخلی در جبهه‌ی شمالی و جنوبی به دلیل ممنوعیت تغیر در نما.

دفتر فروش مرکزی فولاد کویر جامعه معماران ایران

بهره‌وری و بازدهی از طریق نورپردازی

در اکثر محیط‌های کاری از عمده‌ترین اهداف اولیه بهره‌وری و بازدهی است و از شیوه‌های طراحی نورپردازی به عنوان پشتوانه‌ای برای تحقق این اهداف استفاده می‌شود.
نورپردازی باید در ایجاد رضایت بصری و روان‌شناختی محیط مشارکت داشته باشد.
در طراحی این پروژه استفاده از نورهای اینفینیتی از بازتاب نور بر سقف جلوگیری کرده و در عین حال باعث شده است تداوم این سطوح در سرتاسر فضاها حفظ شود.

سیستم برقی

سیستم برقی شاخص استفاده شده در این محیط اداری سیستم (ups منبع دائمی تامین برق) که در فضاهای با کاربری اداری و سازمانی برای ذخیره و استفاده از برق در زمان های قطع برق بکار می‌روند.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.