Search
Close this search box.
Search

خانه شماره 3 | دفتر معماری شار

خانه شماره ۳ | دفتر معماری شار
موقعیت: ایران ، شیراز
معمار: احمد قدسی منش
مساحت: 750 متر مربع
سال: 2017
عکس: پرهام تقی اف
تولید کنندگان: ABK ، Berry Alloc ، Bosch ، REHAU ، Vitra ، WIEDEHOPF ، Samsung
طراحی و ساخت: ShaarOffice
همکار طراحی: مریم ناظملبوکا
مدل سازی سه بعدی و تصویرگر: پریسا پناهی
گرافیک: سمانه زارع ، نسترن جنابعلی
تیم سازنده: رضا فتحی ، محمدرضا احمدی
سازه: علی رادمان
مکانیکی: کریم روزی طلب
طراحی: ShaarOffice
مدل سازی سه بعدی: پریسا پناهی

بلوار سبز چمران ، احاطه شده توسط باغهای قصرودشت در وسط شیراز واقع شده است. نقشه سایت پروژه در یکی از زیباترین خیابان های حاشیه ای منطقه به نام بهشت ​​(بهشت) واقع شده است. در صورت سالم ماندن تمام باغهای کوچه ، فقط 6 مکان مجاز به عنوان باغ خانه ساخته شد. در میان این 6 نقطه ، ما یکی با 750 متر مربع داشتیم.متأسفانه به دلیل عدم تلاش صاحبخانه قبلی و قطع آب ، فقط چند درخت در محل باقی مانده بود. تمرکز ما در هنگام استقرار ساختمان در محل ، حفظ درختان موجود بود. هماهنگی ساختمان با چشم انداز اطراف چشم انداز برجسته پروژه بود.

طراحی برای خانواده کوچک:
مالک خانواده کوچکی دارد ، اما آنها به دلیل روابط نزدیک با دوستان و اقوام خود معمولاً میزبان هستند. ما یک جلسه اولیه با اعضای خانواده ترتیب دادیم که منجر به ایجاد یک برنامه فیزیکی بر اساس نیازهای مختلف آنها شد. بنابراین ، اولویت طراحی به عنوان ایجاد تنوع بالا در فضاهای داخلی و خارجی مشخص شده است.


تنوع فضایی پروژه خانه شماره 3
طراحی خانه شماره 3 در 3 سطح طراحی شده است. زیرزمین ، طبقه همکف و طبقه اول با توجه به محدودیت ارتفاع ساختمان به 8.5 متر و فضاهای مختلف که مشتری تعیین کرده است. طرح استقرار پروژه به شرح زیر است: در طبقه زیرزمین یک استخر ، یک اتاق خواب اصلی ، اتاق نشیمن برای پذیرایی ، انبار و اتاق سرایدار (با دسترسی به حیاط) وجود دارد. در طبقه همکف ، اتاق مهمان ، آشپزخانه ، اتاق غذاخوری ، اتاق نشیمن و یک اتاق نشیمن اصلی وجود دارد و طبقه اول ساختمان شامل سه اتاق خواب ، یک اتاق نشیمن خصوصی و یک فضای کاری کوچک است.

اکثر پروژه های خانه تک واحدی که قبلاً انجام داده ایم معمولاً به عنوان خانه تعطیلات طراحی شده اند ، اما “خانه شماره 3” با هدف سکونت راحت انسان ساخته شده است.
علاوه بر ایجاد تنوع فضایی ، پنجره ها و دهانه ها را طوری قرار دادیم که در طول روز نور طبیعی نور داخلی را تأمین کند. علاوه بر این ، اصلی ترین نکته در این طراحی این بود که هم فضای داخلی و هم نمای بیرونی را در یک پلان باز و حفظ ارتباط بصری . نورگیر مرکزی نور اضافی را به فضاهای تاریک می دهد در حالی که اجازه می دهد فضای سبز مرکزی در هسته خانه قرار گیرد.
یک سقف جمع شونده برای حیاط مرکزی برای تهویه طبیعی در داخل و اجازه جریان هوای کارآمد در سراسر ساختمان در نظر گرفته شد.

طبقات با یک آسانسور متصل می شوند ، در حالی که پله ها در اطراف خلأ پیچیده می شوند و منظره ای باشکوه در سراسر خانه ایجاد می کنند. این بدان معناست که ارتباط عمودی بین طبقات در نقاط مختلف با تجربه بصری متمایز و کیفیت فضایی صورت می گیرد.

با افزودن چوب های طبیعی و رنگ سفید ، حس گرما را ایجاد کردیم در حالی که به یک ظاهر کلاسیک دنج و جذاب دست یافتیم. ما حداقل طراحی را در حین پاسخ به نیازها انجام دادیم ، اختلالات بصری کمتری رخ می دهد. رنگ و بافت عناصر با وجود تعدد فضاها به شیوه ای انتخاب شده است.

هنگام طراحی چشم انداز حیاط جلو ، فضاهای سبز و دسترسی آسان به ورودی خانه در نظر گرفته شد ، در اینجا یک محل نشستن دنج در اطراف گودال آتش طراحی شده است که یک فضای تجمع در فضای باز ایجاد می کند.
ساختمان سازه های فولادی با سیستم سرمایشی و گرمایش مرکزی در داخل سیستم گرمایش از کف که از اتاق نشیمن اصلی و استخر شنا عبور می کند تکمیل شده است.

×
جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی مهر | آرا علی آبادی، آرش علی آبادی

ساختمان مسکونی مهر ،  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول:  آرش علی آبادی، آرا علی آبادیتیم طراحی: نازنین مجاهد، ماهوش نظری، مهسا حسینی، رضا کاتبی، مهسا محمدپورمساحت: ۱۱۰۰ مترمربععکس: نوید عطروشاتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »
کافه کناری گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار

کافه کناری | گروه معماری معیار موقعیت: تهران ، چهار راه ولیعصرتیم طراحی : محمد کاظم هوشمند ، علی مقتدریمساحت پروژه:  170 مترمربعسال  اتمام: 1400وضعیت : ساخته شدهایده طراحی :ایجاد ریتم و تکرار با شکل دایره و استفاده خلاقانه از متریال آجر بهمنی و لوله های کارتنی.عکس : مهرنام روشن

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.