Search
Close this search box.
Search

فست فود و کافی شاپ بولکویچ و سیناتلا | حمیده آچاک

فست فود و کافی شاپ بولکویچ و سیناتلا | حمیده آچاک
موقعیت: ایران، تهران
معمار: حمیده آچاک
تیم طراحی: نیلوفر ابراهیمی
طراحی و دکوراسیون داخلی: حمیده آچاک، نیلوفر ابراهیمی
مساحت/زیر بنا: ۱۳۸متر مربع
مجری: حسین مهر علیزاده
مشاور عالی: نیما مکاری
سال: ۱۳۹۷
عکس: آقای آزادی

در طراحی این پروژه، با وجود محدودیت بودجه که در میزان عناصر شکل دهنده طرح وجود داشت طراحان بر آن آمدند که از رنگ قرمز در بخش ورودی “نماد تابلوی بولکویچ” و قسمت هایی از فضای درونی استفاده نمایند تا به دلیل دمای بالایی که در ماهیت و ذات رنگ سرخ وجود دارد، عابران در خیابان را به سرسرای درونی رستوران دعوت کرده و اشتهای افراد را برانگیزانند. علاوه بر این طراحان سقف ها با مشکی رنگ آمیزی کردند تا تاثیر رنگ قرمز بر فضا را دو چندان کند.

_ استفاده از سنگ اسلب یکپارچه بر پیشانی کانتر مجموعه که سرسرای ورودی را به سالن اصلی مجموعه به یکدیگر وصل کرده و می تواند همچون نماد یا نشانه ای بخش های سرویس دهنده را به سرویس شونده متصل کند.

_ سینی های مشکی رنگ که با تخلخل حفره های آن کابل های روشنایی های مجموعه را از داخل خویش گذر داده، در عین فرم سازه ای روشنایی ها، به درک بهتر اثر کمک شایان ذکری می کند.

_ نصب نورهای نقطه ای با کنترل تابش مشخص که می تواند منابع نوری را همچون شمعی فروزان بسته به شرایط زمانی شدت تابش نور را کنترل کند.

_ استفاده از مقاطع چوبی کرمِ روشن که بر روی جداره دیوار VIP و دیواره های کافه نصب شد تا افق دید کاربر در فضا را تاحدامکان کنترل کند. منابع نوری به کار رفته در این مدل ساختار شکلی بر پشت جداره های چوبی پنهان گشتند تا تنها بازتاب نور برای کاربر فضا قابل رویت شده و عمق نفوذ‌پذیری نور بر جداره ها بیشتر شود.

_ بهره گیری از منابع نور خمره ای شکل به تعداد دوازده عدد که از طیف سفید و طوسی از جداره فوقانی کانون ورودی آغاز شده و به صورت مستقیم الخط به رنگ مشکی در انتهای کانتر ختم می شود که می تواند چشم انداز بصری را بیش از پیش به فضای اندرونی دعوت کند. درست در میانه این لوسترهای نقطه ای، یک منبع نوری با رنگ قرمز در نظر گرفته شد که توانست جلوه خاصی را به میانه سالن اصلی و قسمت سفارش منوی مجموعه دهد.

_ میز و صندلی‌های مجموعه با رنگ سیاه و مسی در نظر گرفته شد تا این عضوهای خنثی تاثیری منفی و یا مجاورتی نامتجانس بر بافت فشرده پروژه ایجاد نکند.

_ در قلب دیوار میانی اثر که با چند پله اختلاف سطح ایجاد شده بود جعبه های گل و کتاب (flower box) مجموعه قرار گرفت تا با صورت متخلخل خود مانع از دید بصری سالن اصلی به فضای VIP شود و آن بخش از فضا را برای مهمانی های خاص دنج نماید.

_ درست از دیواره میانی پروژه قفسه ای فولادی قرار گرفت و در میانه آن قلوه سنگ های تزئینی جانمایی شد تا سنگینی دیواره ماسه ای رنگ پروژه را کم کرده، جلوه ای نمادین به آن بدهد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
گالری نبشی جامعه معماران ایران

گالری نبشی | طراحان و بناکنندگان زاو

گالری نبشی ، طراحان و بناکنندگان زاو موقعیت: ایران، تهران، خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو معماران: محمدرضا قدوسی، روشنک سجادیان تیم طراحی: یگانه قزل لو طراحی منظر: مریم یوسفی، مرتضی ادیب مهندس سازه: جلال الدین سجادیان تاسیسات مکانیکی: رضا سرلک تاسیسات الکتریکی: ‌مهدی قندیل زاده اجرا: طراحان و بنا کنندگان زاو

ادامه مطلب »

رستوران لمنز | گروه معماری کانی سواران

رستوران لمنز | گروه معماری کانی سوارانموقعیت: ایران، تهران، چیذرمعمار: محمد کانی سوارانمساحت: ۳۰۰ متر مربعسال: ۱۳۹۷عکس: استودیو دید هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. این پروژه با نام رستوران لمنز، در منطقه

ادامه مطلب »
مجموعه مسکونی چهارباغ، ایمان سمسار

مجموعه مسکونی چهارباغ | ایمان سمسار

مجموعه مسکونی چهارباغ | ایمان سمسار موقعیت:اصفهان، بلوار مهر، بن بست آبان معمار: ایمان سمسار گروه طراحی: استودیو معماری ذهن مجری:مهندس مهربد برزگر سال ساخت:۱۳۹۷-۱۴۰۰ زیر بنا : ۹۴۰ مترمربع مساحت زمین:۲۵۸ مترمربع ۴ واحد مسکونی ،شامل ۳ واحد به مساحت  ۱۶۵ مترمربع و یک واحد به مساحت ۱۵۵ متر

ادامه مطلب »

طبقه هفت | استودیو طراحی هامون

طبقه هفت استودیو طراحی هامون طراحی داخلی طبقه هفت | استودیو طراحی هامون موقعیت: ایران، تهران معمار: سپهر مهردادفر تیم طراحی: سعید میرطهماسب، حسین خراسانی، سپیده سروی اجرا: آرویناژ نظارت پروژه: فرشید ملکی عکس: نادر سماواتی سال آغاز پروژه: ۱۳۹۸ سال اتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات،

ادامه مطلب »

خانه گودال باغچه | استودیو معماری 13 درجه

خانه¬ی گودال باغچه
در این پروژه در راستای پاسخ به مساله تامین آسایش اقلیمی و نیز حفظ محرمیت به منظور کاهش دید از بیرون به داخل خانه با توجه به خواسته کارفرما، ایده استفاده از حیاط مرکزی مطرح شد. در فرآیند طراحی دریافتیم که با استفاده از الگوی “گودال باغچه” می توان علاوه بر پاسخ به خواسته های کارفرما ، امکان بهره مندی بیشتر از فضای باز را نیز فراهم کرد. به همین خاطر بود که ” گودال باغچه” در قلب خانه جای گرفت و امکان ارتباط حرکتی و بصری بین طبقات خانه را نیز فراهم کردو باعث پویایی محورهای حرکتی و بصری در طبقات شد.

ادامه مطلب »
پروژه‌ی طوسی جامعه معماران ایران

پروژه‌ی طوسی | دفتر معماری آربا

پروژه‌ی طوسی ، دفتر معماری آربا موقعیت: ایران، البرز، محمدشهر، شهرک زیبادشت شمالی، کوچه‌ی ششم معمار مسئول: آرین جواهری تیم طراحی: بابک آزمون، مهدی جعفری، مهدیه پاپی، مریم فریدونی طراحی و معماری داخلی: دفتر معماری آربا کارفرما: مهدی ممدوحی مجری: مهدی ممدوحی نورپردازی: مهدی سرگلزایی مهندس تاسیسات: مهدی سرگلزایی نوع تاسیسات: ایر واشر و فن‌کویل با

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.