عطر هانی مون | استودیو طراحی و معماری ایوان
موقعیت: ایران، ۳ شعبه در کرمان، شیراز، رفسنجان، سیرجان، زرند، شهربابک
معمار مسئول: حسین رضایی
کارفرما: برادران پورامینی
اتمام پروژه: ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ برای ۸ شعبه
پروژه عطر هانی مون زمانی به ما ارجاع شد که کارفرما بعد از 18 سال حضور در بازار تصمیم به تغییر مدل بیزینس و پوست اندازی شیوه کسب و کار داشت، این برند صاحب شعبات متعددی بود و از چالشهای این پروژه تکثیر پذیری ، گسترش و امکان تطابق طرح با هندسه های متفاوت لوکیشنها بود. بنا بود در ساختار جدید برند، تولیدات منحصر بفرد و نیش (Niche ( با استانداردهای بروز جهانی عرضه شود. بنابراین می بایست طراحی حامل پیام تغییر، نوآوری، استمرار در کیفیت، تا حدودی معما گونه و البته قابل تکثیر باشد. از آنجا که لوکیشنها همگی استیجاری بودند دو نکته بسیار مهم وجود داشت یکی قابل حمل و پرتابل ( ( Portableبودن آیتم ها و دوم اقتصادی بودن پروژه.
انتخاب ما در طراحی هندسه های پایه و فرم های کمینه گرا(Minimal ) بود و از زواید تا حد امکان پرهیز کردیم تا خلوص و اصالتی که در دیدگاه جدید برند بود، در معماری نمود عینی پیدا کند. در فرایند طراحی و تحلیل فرم ، دایره را که از خالص ترین و پایه ای ترین اشکال هندسی است و البته در قرابت کامل با لوگوی جدید برند ، به عنوان نشانه اصلی در ترکیب بندی طراحی مورد استفاده قرار دادیم . ریتم و تکرار هدفمند در شبکه های متنوع فرمی که همگی ژن مشترکی در شکل دارند پایه دیگر طراحی بود.
از دیگر جزئیات قاب بندی های فلزی هستند که به جهت توازن فرمی و متریالی ،هندسه های دوار را محاط کردند تا از لحاظ ترکیب بندی بصری مطابق با انتظام کلی پروژه باشند. نکته مهم دیگرمتریال بود که باید به شکل ویژه سه مولفه استحکام ، وزن پایین ومقرون بصرفگی را دارا می بود ،پس برای کاربرد ها و نیازهای مشخص پروژه متریال بهینه شده ای بازطراحی و تولید شد . تمامی آیتم ها و قطعات تشکیل دهنده این پروژه در کارگاه پیش تولید ازمتریال مذکور، قالب گیری و در محل نصب و مونتاژ شدند.
پارامترهای تاثیر گذار دیگر در شخصیت طراحی، پالت رنگی محدود و مشخص برگرفته از رنگ سازمانی برند و همچنین سایه هایی هستند که بواسطه نورپردازی موضعی به احجام مدولار و تکرار شونده بوجود می آیند.