Search
Close this search box.
Search

طراحی داخلی رستوران هوک لانژ | زما آرکیتکس

رستوران هوک لانژ
زما آرکیتکس

طراحی داخلی رستوران هوک لانژ | زما آرکیتکس
موقعیت: ایران، جزیره کیش
معمار: رضا مفاخر
مدیر طرح: بهار جوشن پوش
تیم طراحی: مونا بیکایی، طناز کریمی، نیلگون رایگان، شروین اسماعیل زاده، نوید قندیلی
مدیر اجرا‌: محمد رمضان زاده، آرمین باقرزادی
همکاران اجرایی: شهراد دهقانی، محمد تسلط
مساحت زیربنا: ۲۳۰۰ مترمربع
سال آغاز پروژه: ۱۳۹۸
سال اتمام پروژه: ۱۳۹۹
عکس: محمد حسن اتفاق

طراحی داخلی رستوران هوک لانژ، جامعه معماران ایران،ایزوآرک (4)

همانطور که طراح اشاره می کند، معماری در میان هنرها، تمام جلوه های زمانیِ مکان را، آن طور که در فضا و در کلام تثبیت شده اند، حفظ می کند. معماری می تواند سرآغاز گفت و گو باشد. تفکیک میان دیدن فضا و فضایِ دیدن مرز باریکی دارد که نتیجه آن انسانی ترین کنشی است که می تواند زیر یک سقف رخ دهد.

هنرِ تجلی انسان در عرصه های عمومی و اهمیتش برای آغاز ارتباطات با فعالیت‌ گروه های خرد اجتماعی مثل خانواده، گروه های دوستی و … عجین شده است. آنچه که آن را “عرصه ی صمیمیت” می‌خوانیم و معماری در این عرصه های خرد همیشه مرکزیت داشته است.

ضرورت گفت و گو، دیدن و تجسم زیبایی موضوعی عمومی است که می بایست در تمامی عرصه های عمومی متجلی شود. در طراحی پروژه “هوک لانژ ” هدف اصلی تیم نیز طراحی فضایی بود که ” حضور ” به آن شکل بدهد. با نگریستن به هر کنج انعکاسی از خود یا انسانی دیگر را در نظر خود جاری یابند و عمق نگاه به عمق صمیمیت بیانجامد.

در این پروژه معماری به صورت بی طرفانه ای قدم برداشته است. اگر پروژه در پنج لایه مورد بررسی قرار گیرد، در دو بخش داخلی اش – فضای مسقف رستوران و بخش های آماده سازی – هیچ زاویه و گوشه ای وجود نخواهد داشت. آینه ها و سطوح رفلکت دار در بخش های داخلی چون واسطه ای نجیب و مهربان، هر نگاهی را به هدف اصلی می دهند. به عبارتی می توان گفت نگاه ها به گفت و گو ختم می شوند و گفت و گو‌ها به صمیمیت.

فرم و فضا ماهیت معماری می باشد و نور عنصر ضروری محسوب می شود. قسمت بیرونی رستوران تجربه صمیمیت رنگ و بویی وابسته به آب و خاک و ساحل و دریا دارد. نور بر “درخت زندگی” می تابد و صمیمیت می تواند قابی باشد که در سایه سار آن شکل می گیرد. ساحل و تجربه حضور در بازی رنگ ها، صدای دلنشین دریا و خنکای آبی که پای عریان صمیمیت را نوازش می کند انعکاسی است از انوار انسان، صمیمیت و دریا.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

راینو 2022

Rhinoceros 7.15.22039.13001 Win/Mac + V-Ray 5.20.04 طراحی 3 بعدی Rhinoceros راینو یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مورد استفاده طراحان و به خصوص طراحان صنعتی است و در آن از سیستم نربز (Non-uniform Rational B-Spline) استفاده شد که در واقع یک سیستم ریاضی برای محاسبه و ارائه منحنی ها و

ادامه مطلب »

مجتمع مسکونی برانوش | استودیو معماری بوژگان

مجتمع مسکونی برانوش | استودیو معماری بوژگانموقعیت: ایران، تهران، جمارانمعمار: حامد بدری‌احمدیمدیر پروژه : رضوان نوربخشکارفرما: مهرداد ماهرنژادتیم اجرایی (مدیر، همکاران) : مهرداد ماهرنژادتأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) : شهرام امیریتأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) : جواد کامیابعکس: پولاد حقیقیسال : 1389 -1392 کاربری : مسکونی، مجتمعمساحت پروژه : 3000 مترمربع هشدار! تمامی

ادامه مطلب »
آپارتمان کاج | دفتر معماری و طراحی شهری نگارستان

آپارتمان کاج | دفتر معماری و طراحی شهری نگارستان

“خانه هایی در سه طبقه که هر کدام معماری خود را دارا هستند و از سوی شمال و جنوب مشرف به فضای سبز میشوند. در مقابل خانه ها درختان بلند کاج وجود دارد که هرکدام دیدهای مخصوص خود را دارند. در هر خانه ، یک گلخانه در کنار آشپزخانه برای رفرش کردن هوا و همچنین دلنشین کردن فضا تعبیه شده است و مرزی میان خانه و فضای سبز مقابل هست . فضاها به سه قسمت افقی و عمودی به خصوصی و عمومی و همچنین نیمه خصوصی تقسیم می شوند. در نمای آپارتمان از سه متریال شیشه ای و دو نوع سنگ سفید و قهوه ای استفاده شده است و نماهای واضح و نیمه شفاف با جزئیات در نما را نشان می دهد. “

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی چیذری | مهندسان معمار بن سار

آپارتمان مسکونی چیذری | مهندسان معمار بن سار موقعیت: ایران، تهران معمار : محمد مجیدی کارفرما: رامتین معیری سازه (طراحی، اجرا) : کوروش اطاعتی مشاور طراحی داخلی : دفتر طراحی معماری داخلی باغ ایرانی، مهسا مجیدی، انوشه محمدی تأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) : امیر آزمایش تأسیسات مکانیکی (طراح، مجری) :

ادامه مطلب »
ویلای شاهان جامعه معماران ایران

ویلای شاهان | آتلیه معماری سما مدیر

ویلای شاهان ، آتلیه معماری سما مدیر موقعیت: ایران، کرج، چهارباغ، نبش تالار روشنا، خیابان طاها، انتهای فرعی دوم معمار مسئول: سما مدیرروستا تیم طراحی: محمد بیرامی، فائزه محبت پور، معصومه یدالله زاده، علی روحنواز طراحی و معماری داخلی: سما مدیرروستا کارفرما: حمیدرضا داداشی مجری: محمد بیرامی مساحت زمین: 1000 مترمربع مساحت زیربنا:

ادامه مطلب »
دفتر کار مجموعه کامپیوتر مرکزی جامعه معماران ایران

دفتر کار مجموعه کامپیوتر مرکزی | الناز بیطرف، هادی میراب

دفتر کار مجموعه کامپیوتر مرکزی جامعه معماران ایران، الناز بیطرف، هادی میراب موقعیت: ایران، شیراز معماران: الناز بیطرف، هادی میراب تیم طراحی: مرجان لاهوتی مساحت: ۱۴۰ متر‌مربع عکس: استودیو دید، امیرعلی غفاری اتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.