Search
Close this search box.
Search

شوروم گروه عمرانی | گروه ایوانو

شوروم گروه عمرانی | گروه ایوانو
موقعیت: ایران، تهران 
معمار مسئول: ابوالفضل نوری
تیم طراحی: پوریا حسن پور، مرتضی رسولی
مجری: گروه ایوانو
کارفرما: گروه عمرانی – (پاسارگاد مهد خلیج فارس)
مساحت زمین: 400 متر مربع
عکس: استودیو دید
اتمام پروژه: 1400

شوروم گروه عمرانی جامعه معماران ایران

گروه عمرانی مجموعه تجاری خصوصی ایست که در عرصه‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات و بسته‌بندی و… فعالیت می‌کند. با توجه به تغییر سیاست‌های گروه در جهت فروش مستقیم کالا به مردم، شرکت در تلاش بوده تا برند خود را به صورت عمومی برای مردم معرفی کند. در ادامه‌ی این روند گروه عمرانی پروژه‌ی شوروم خود را برای نمایش طیف وسیعی از محصولات از جمله گوشی، موبایل و سایر لوازم دیجیتالی، برای گروه معماری ما تعریف می‌کند.

خواسته‌ی کارفرما طراحی و اجرای فضایی خاص و متفاوت و در عین حال عملکردی و جوابگوی نیازهای شرکت برای انجام برخی امور اداری برای ما تعریف شد. استیجاری بودن واحد در منطقه‌ی سعادت آباد تهران و هزینه‌ی بالای آن و همچنین برنامه‌ی شرکت برای جابجایی کارمندان منجر شد که دو موضوع هزینه و زمان از محدودیت‌های اصلی پروژه تعیین گردد که گروه معماری در طول طراحی و اجرای کار همواره با آن درگیر بود.

شوروم گروه عمرانی جامعه معماران ایران

فرایند طراحی

با توجه به نیازهای پروژه، برنامه فیزیکی و وضع موجود، پلان به صورتی سازمان‌دهی شده است که بخش تبلیغاتی و رویدادها در ورودی، بخش مدیریت در روی بالکن ورودی و بخش خدماتی در انتها حول بخش اصلی شوروم در مرکز قرار گرفته است.

برای ایجاد پویایی فضای معماری و قوت بخشیدن برای نمایش اشیا از خطوط سیال در پلان و نما استفاده شده است. خطوط عمودی در طراحی سقف، دیوارها و مبلمان با ارتفاع بلند فضا هماهنگ شده و آن را به صورت افراطی تقویت و بزرگنمایی کرده است و فضایی خاص با حسی متفاوت برای مخاطبان ارائه می‌کند.

المان‌های لوله‌ای آویزان از سقف تا نزدیکی سطح زمین کشیده شده است تا به فضاسازی معماری پروژه کمک کرده و بینندگان را هر چه بیشتر با طراحی سقف درگیر کند. طول بلند لوله‌ها، سقف و کف پروژه را به هم متصل کرده و با توجه به ارتفاع بلند سقف، پروژه را به صورت یکپارچه تعریف کرده است. لوله‌های آویزان سقف در پلان و نما طوری آرایش یافته‌اند که به مرکز بخش شوروم و کل مجموعه به عنوان محل نمایش محصولات ویژه تاکید می‌کنند.

شوروم گروه عمرانی جامعه معماران ایران
 

هارمونی سقف، دیوارها و مبلمان بر اساس توابع مختلف ریاضی و با هماهنگی خطوط معماری، در نرم افزار Grasshopper 3D مدل‌سازی شده است. این طرح ویوهای متفاوتی از فضا را در گردش مخاطبان در شوروم به آنها ارائه می‌کند، به طوری که بینندگان هنگام حرکت در هر موقعیت مکانی نمایی جدید و حسی متفاوت از فضا را تجربه می‌کنند.

در ساخت مجموعه بخش‌های دائمی از مصالح مقاوم و بخش‌های مختص شوروم از مصالح سبک و بازیافتی استفاده شده است که با توجه به استیجاری بودن واحد و موقتی بودن طرح، پس از چندین سال به‌آسانی قابل جمع‌آوری و بازیافت باشد که در حفظ محیط زیست بسیار مؤثر خواهد بود.

رنگ خاکستری برای پروژه انتخاب شده است تا زمینه‌ای خنثی برای نمایش انواع محصولات با رنگ‌های متفاوت به وجود آورد. لوله‌های مقوایی سقف با تک رنگ آبی، خود را از پس زمینه‌ی خاکستری متمایز کرده و فضا را از حالت یکنواختی خارج کرده است. در ترکیب رنگ برای نقاشی لوله‌ها از محلول چسب چوب و پرایمر و چسب دی 50 استفاده شده است تا مانع از دفورمه شدن و پرز دادن مقوا شود.

نورپردازی سقف‌های کشسانی نیز روشنایی یکنواختی را به محیط می‌بخشد و از سایه‌اندازی ناهمگون لوله‌های سقف در محیط جلوگیری می‌کند. برای روشنایی استندهای تبلیغاتی و بولتن‌های اطلاعاتی در ورودی و نمایش اشیاء روی ویترین‌ها از نورهای نقطه‌ای استفاده شده است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

افتر افکت 2022

Adobe After Effects 2022 v22.2.0.120 Win/Mac + Portable افکت گذاری روی فیلم Adobe After Effects افتر افکت نرم افزاری حرفه ای به کاربران امکان طراحی تصاویر متحرک را با افکت های مختلف می دهد. برای استفاده از این نرم افزار محدودیتی وجود ندارد و می توان در امور مختلف از آن

ادامه مطلب »

سینما آستارا | استودیو آدمون

سینما آستارا | استودیو آدمون موقعیت: ایران، تهران معمار: امیررضا فاضل تیم طراحی: کسری کرمی مساحت: ۲۵۰۰ مترمربع عکس: پرهام تقی اف، امین غلامی، مهدی کلاهی سال: ۱۳۹۸ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می

ادامه مطلب »

خانه گلزار | مرجان فرضیان

خانه گلزار | مرجان فرضیان موقعیت: ایران ، تهران ، توانیرشمالی ، کوچه گلزار ، پلاک 1 معمار: مرجان فرضیان عملکرد: مسکونی کارفرما: علی فرقانیان همکاران طراحی ارایه سه بعدی: انسیه عیدی وندی مساحت/زیربنا: 1530مترمربع جزئیات طبقات و کاربری آنها: 7طبقه شامل 2طبقه مشاعات و5 طبقه مسکونی طراحی و دکوراسیون

ادامه مطلب »
کلینیک نیت گروه معماری ماجا جامعه معماری ایران

کلینیک Neat ، گروه طراحی ماجا

کلینیک Neat، گروه معماری ماجاموقعیت: ایران، تهرانمعماران: ماندانا زندی، مرجان مقدس زادهمدیر اجرایی پروژه: امیرحسین ترکزاده مساحت: ۱۸۰ متر مربع عکس: استودیو نیلاتمام پروژه: ۱۴۰۲ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. هدف ماجا برای طراحی

ادامه مطلب »

ساختمان اداری ایران زمین | دفتر معماری AWE ، امیر شهراد

ساختمان اداری ایران زمین | دفتر معماری AWE ، امیر شهرادموقعیت: ایران ، یزدمعمار: امیر شهرادتیم طراحی: آذین فدائی، صدف قناویزباف، سهیل شهدیمساحت: ۷۰۰ مترمربعمهندس سازه: محمد پناهیعکس: حسین فراهانیسال: ۱۳۹۸ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق

ادامه مطلب »

خانه قروه | ReNa Design

خانه قروه | ReNa Design موقعیت: ایران ، کردستان ، قروه معمار: رضا نجفیان مساحت: 540 متر مربع سال: 2017 عکس: رضا نجفیان، محمدحسن حمزه‌لویی ساخت: محسن نیک پی نقشه های ساختمانی: مریم نجفیان، احسان مروی، سحر بیات ساختار: علی نقوی مکانیک: آرش فردیار برق: رضا باقرنژاد کارفرما: فرشته عبدالملکی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.