Search
Close this search box.
Search

خانه عنصری | شرکت معماران محیط

خانه عنصری | شرکت معماران محیط
موقعیت: ایران، اصفهان، خیابان عباس آباد
معمار: شرکت معماران محیط
سال: ۱۳۹۴
متراژ زمین: ۴۷۲ مترمربع

ساختمان عنصری در خیابان عباس آباد اصفهان واقع شده است و یک طرف نمای ساختمان به سمت مادی نیاصرم می باشد و اما مادی چیست؟ مادی به نهرهایی گفته می‌شود که در زمان صفویان برای تقسیم مقداری از آب زاینده رود توسط معمار بزرگ بناهای تاریخی اصفهان، شیخ بهایی احداث گردیده است. قطعا این موضوع را خارج از شهر اصفهان کسی نمی داند. در شهر اصفهان چند مادی وجود دارد که مادی نیاصرم، پر آب ترین و نزدیک ترین مادی به زاینده رود است. بنابراین این مادی از اهمیت و جایگاه ویژه ای واقع است. از مادی های دیگر شهر اصفهان می توان به مادی سنگ اشاره نمود.

ساختمان زمین، شمالی جنوبی است. نورگیری ساختمان از سمت جنوب و دید به مادی نیاصرم از سمت شمال در زمان طراحی پروژه، از اهمیت بالایی برخودار بود. در طراحی داخلی ساختمان و طراحی و پلان واحدها، سعی بر آن شده که فضاهای عمومی نظیر اتاق خواب در کناره ی زمین و فضاهای عمومی نظیر نشیمن و پذیرایی مانند یک تونل باشد. این تونل به عنوان متصل کننده ی فضاهای خصوصی، در راستای شمالی-جنوبی ساختمان قرار گرفت. دلیل این امر این بود که در کنار بهره گیری مفید از نور جنوبی، از منظره دید به ودر اصل، نورگیری ودید منظر هر دو در پلان به هم بپیوندند. بنابراین پیوند نور و فضای سبز در داخل خانه، تشکیل دهنده ی کانسپت پروژه می باشند.

بنا برا آنچه معمار در این پروژه اظهار می دارد، جهت ساختمان تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی و جانمایی پلان ها داشته است که مسئله دور از ذهنی نیست. شاید هر معمار دیگری طراحی این پروژه را بر عهده داشت، استفاده از نورگیری جنوب و نمای مادی نیاصرم در شمال را مبنای روند طراحی ساختمان قرار می داد.

مسئله قابل ذکر دیگر، خلق یک نمای گرم با استفاده از ترموود است. دلیل این کار از سوی معماران پروژه، هم راستایی با بافت طبیعی پیرامون مطرح شده است. لازم به ذکر است علاوه بر ترموود، از سنگ هم روی نمای ساختمان استفاده شده است. سنگ به شکل مورب بر روی نما کار شده است ک هم نقش محافظ نسبت به دید داخل از بیرون را حل میکند و هم بحث نورگیری را به سرانجام می رساند.
در نهایت اینکه، هیچ چیز به اندازه تصاویر گویای مطلب و و اقعیت نخواهد بود


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
دفتر اداری مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب جامعه معماران ایران

دفتر اداری مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب | گروه معماری اشعری و همکاران

دفتر اداری مجموعه فرهنگی هنر شهر آفتاب ، گروه معماری اشعری و همکاران موقعیت: ایران، شیراز معمار مسئول: امیرحسین اشعری تیم طراحی:  زهرا جعفری، الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی تهیه نقشه های فاز 2: زهرا جعفری، الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی، احسان شبانی کارفرما: محسن خباز، کوروش کمالی‌سروستانی

ادامه مطلب »
ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان

ویلای کنار خط | گروه معماری سروستان موقعیت: اصفهان، اشکاوندمعماران:ناصر حسن پور، سعید فروغیتیم طراحی: ناصر حسن پور، سعید فروغی، مهسا ترکان، حدیث مبلی، ستاره پورمصداقیسال تکمیل: 1401زیربنا: 310 متر مربععکس:  نگار صدیقیکارفرما: خانواده ریاضیاتمتریال های استفاده شده: میکروسیمنت، آجر هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی شماره 30 | گروه معماری بوژگان

آپارتمان مسکونی شماره 30 | گروه معماری بوژگان موقعیت: ایران، تهران معماران: حامد بدری احمدی، فاطمه شریعتی مساحت زیربنا: ۱۹۹۸ مترمربع گرافیست: شهرزاد اديبي، مرجان مالکي، اميررضا صادقلو طراح سه بعدی: کاوه دادگر طراحي سازه: پويا دانش طراحي تاسيسات: آرش مجابي تیم اجرا: محمدرضا سرکار، پويا دانش عکس: ديد استوديو،

ادامه مطلب »

شهر مزه | رضا اسلامی

شهر مزه | رضا اسلامی موقعیت: ایران ، ساری ، باغ سنگ معمار: رضا اسلامی سرپرست تیم طراحی: یاسمن صدیقی همکاران طراحی: عطیه ول یزاده، مینا جعفریان، امیر عباسپور سرپرست تیم اجرا: محمد اسلامی سه بعدی: مجتبی یعقوبی گرافیک: یاسر باهو مساحت زمین: 200 م ترمربع کارفرما: آقای اکبری تاریخ

ادامه مطلب »
خانه‌ی در حیات جامعه معماران ایران

خانه‌ی در حیات | مهندسین مشاور طرح و ساخت توده

خانه‌ی در حیات ، مهندسین مشاور طرح و ساخت توده موقعیت: ایران، اصفهان، خیابان علامه امینی شرقی، نبش بن بست 17(شهید سعید بارباز) معمار مسئول: پریچهر محمدرضایی، حسن طرفه اصفهانی تیم طراحی: مهندسین مشاور طرح و ساخت توده مجری: مهندسین مشاور طرح و ساخت توده کارفرما: آقای طاهری نوع سازه:

ادامه مطلب »
خانه پدری استودیو معماری زی ، جامعه معماران ایران

خانه ی پدری ، استودیو معماری زی

خانه پدری، استودیو معماری زیموقعیت: ایران، یزدمعمار مسئول: نسرین نبی میبدیتیم طراحی: : نسرین نبی میبدی، شهره عرب زاده مساحت زمین: ۷۰۴ مترمربععکس: خاطره عشقیاتمام پروژه: ۱۴۰۱ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.