Search
Close this search box.
Search

رستوران کایسر | مهندسین مشاور نهصد

رستوران کایسر | مهندسین مشاور نهصد
موقعیت: ایران، تهران
معمار: امین ترکان
تیم طراحی: عالیه نادری
تیم اجرا: مهران ساکنیان، پژمان ساکنیان، علی جعفر پیشه
رندر و ترسیم: مسعود هادیان، مریم اعرابی، نگین موسوی
گرافیست: محمدرضا محمودی
مساحت زیربنا: ۲۲۱ مترمربع
سال: ۱۳۹۸
عکس: نگار صدیقی

این رستوران در طبقه ی همکف یک ساختمان مسکونی با کلاسیک در منطقه ی نیاوران تهران قرار گرفته است. طراح جهت شاخص شدن این رستوران یک طرح مدرنی را انتخاب کرد که کاملا در تضاد با نمای کلاسیک ساختمان بود. این پروژه یک کافه رستوران کوچکی بود که دارای دو بخش بیرونی و داخلی تقسیم شد. با توجه به محدودیت در متراژ، فضای داخلی به دو بخش تقسیم شد. یک سالن اصلی به صورت کشیده که در امتداد آن بخش آشپزخانه و بار قرار گرفت که به هر دوی فضای داخلی و قسمت بیرونی رستوران دسترسی مسقیم داشت.

طراح جهت ایجاد تنوع در فضا تصمیم گرفت از پتانسیل دیوارها جهت ایجاد جزئیات استفاده کند. با توجه به این موضوع یکی از گزینه های پیشنهادی استفاده از نقاشی دیاری روی بدنه اصلی دیوار بود.

طراح تصمیم گرفت کایسر را که نام کارفرمای پروژه الهام گرفته شده را بر بدنه ی طولی فضای بسته در یک قاب چوبی با فرم منحنی کانتور شده تصویر کند. از دیگر عوامل شخصی سازی این رستوران می توان به نوع طراحی مبلمانش اشاره کرد. این طراحی شامل دو نمونه صندلی مطابق با خطوط استفاده شده در طراحی فضای داخلی و همچنین استفاده از قوس در جزییات مبلمان و استفاده از ترکیب رنگ مناسب که با رنگ های استفاده شده در پروژه همخوان است می باشد. به علاوه وی می خواست تا با استفاده از کاشی های قرمز کوچک و طراحی متنوع نورپردازی در ورودی، سالن پذیرایی و پذیرش هر فضایی متفاوت جلوه کند.

فضای داخلی توسط یک حیاط مستطیل شکل کوچک مستقیما به خیابان متصل می شود که با استفاده از یک لاین چراغ با فرم منحنی و به صورت ریتمیک تزیین شد. برای فضای بیرونی، تک رنگ مشکی و متریال فلز به صورت کانتور شده در نظر گرفته شد. فضایی که خود را به کاربر پروژه تحمیل نمی کند و ذهن را برای ترکیبات رنگی متنوع فضای داخلی آماده می کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ویلای رج جامعه معماران ایران

ویلای رج | دفتر معماری آفرینش طرح پایدار

ویلای رج ، دفتر معماری آفرینش طرح پایدار موقعیت: ایران، کیش معماران مسئول: علی راهی، ایمان معمار کارفرما: مسعود رجبی تهیه نقشه های فاز 2: علی راهی اجرای پروژه: علی راهی، ایمان معمار طراحی سازه: مهندس حسینی مساحت زیربنا: ۲۵۲ مترمربع عکس: محمدحسن اتفاق اتمام پروژه: ۲۰۱۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات،

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی گلنار | دفتر معماری سهراب رفعت

آپارتمان مسکونی گلنار | دفتر معماری سهراب رفعت موقعیت: ایران، تهران معمار: سهراب رفعت تیم طراحی: محسن شریفی، سالومه گل بابایی، محمد شوقی و نرگس جزایری طراحی و معماری داخلی: سالومه گل بابایی اجرا: حسین گودرزی تاسیسات الکتریکی: آرمان محمدی تاسیسات مکانیکی: ابوذر میوه چی طراحی سازه: علی شمشیرگر مساحت

ادامه مطلب »

ساختمان اداری 23 | علیرضا سه ده زاده

ساختمان اداری 23 | علیرضا سه ده زاده
آدرس: تهران-خیابان شیراز شمالی -خیابان شهریار
سال ساخت: 1399
مدیریت پروژه:مهدی سه ده زاده
مساحت زمین :600 متر مربع
مساحت زیر بنا:3600 متر مربع
نوع کاربری: اداری
مشاور سازه: مهندسین مشاور ایستا سازه تسنیم

ادامه مطلب »

صرافی ادیب | دفتر معماری سپهر ادیب

صرافی ادیب | دفتر معماری سپهر ادیب موقعیت: ایران، تهران معمار: سپهر ادیب زاده تیم طراحی: رامتین حق نظر، دانیال آذری، فروزان صدری ناظر مقیم: محمدرضا مروتی مساحت: ۴۰ متر مربع سال: ۱۳۹۶ عکس: پرهام تقی اف هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.