Search
Close this search box.
Search

ساختمان اداری KPS | گروه مهندسی گرندا

ساختمان اداری KPS، گروه مهندسی گرندا
موقعیت: ایران، اصفهان
معمار مسئول: بهناز سعید منش
طراح سه بعدی: محمدعلی پیمان فرد، نیلوفر یوسفی
گرافیک: مریم روزورمدیر پروژه: مهدی حسینی
سازه: مجتبی کلوشانی
مکانیک: نادر قلی زاده
کارفرما: گلشن بهرنگ رسالت
مساحت زمین: ۵۲۰ مترمربع
مساحت زیربنا: ۱۴۵۰ مترمربع
عکس: سعید نادری
افتخارات: راه‌یافته به مرحله‌ی نیمه نهایی بیست و چهارمین دوره‌ی “جایزه‌ی معمار 1403” در گروه عمومی

ساختمان اداری KPS، گروه مهندسی گرندا، جامعه معماران ایران

ساختمان اداری KPS با مساحت زمین 520 مترمربع و در 3 طبقه (مجموعا 1450 متر مربع) در کنار کارخانه ریسندگی و بافندگی گلشن بهرنگ رسالت به منظور استقرار فضاهای اداری و سازماندهی مدیران و کارمندان اداری این کارخانه بنا شده است. این فضای اداری شامل 22 اتاق کارمند، 5 اتاق برای مدیران ارشد، اتاق کنفرانس، اتاق جلسات، اتاق سرور، فضای استراحت، اتاق اورژانس و خدمات فوریتی، سرویس بهداشتی و نمازخانه مجزا خانم‌ها و آقایان و نگهبانی مرکزی است. این ساختمان اداری در منطقه‌ای صنعتی از اصفهان با آب و هوای گرم و خشک و سطح بالای آلودگی هوا و آلودگی صوتی قرار دارد. این شرایط، توجه ویژه به پایداری محیطی و مدیریت مصرف انرژی را ضروری ساخته است.
ساختمان اداری KPS در کنار کارخانه ریسندگی و بافندگی گلشن بهرنگ رسالت جهت استقرار مرکزی فضاها، مدیران و کارمندان اداری در مجاورت کارخانه به هدف هم‌افزایی و افزایش بهره‌وری سازمان در تمامی حوزه‌ها خصوصا منابع انسانی بنا شده‌است.

ساختمان اداری KPS، گروه مهندسی گرندا، جامعه معماران ایران

مشاهده، ارتباط و تعامل مدیران و کارمندان اداری با کارگران کارخانه همگی بعنوان بخشی از یک سازمان، محل شکل‌گیری یک روح جمعی است. معماری، اینجا ماموریت دارد تا نقطه تلاقی این برهم‌کنش و واسطه شکوفایی روح جمعی باشد.
با مصاحبه، نیازسنجی کاربران و تحلیل چارت سازمانی سعی شد بیشترین درک از نیازمندی‌ها صورت گیرد و بالاترین سطح رفاه و تجربه کاربری فراهم شود. قرارگیری پروژه در منطقه‌ صنعتی با انواع ریزگردها و آلودگی‌های هوا، صوتی و حرارتی، مسئولیت ما در قبال توجه به مسائل پایداری، زیست محیطی و مصرف انرژی را دوچندان می‌کرد.
بدین ترتیب سفر طراحی ما با الهام از تاروپود بافته‌های کارخانه آغاز شد و کانسپت اصلی نما، بر اساس درهم‌تنیدگی تاروپودها شکل گرفت. درواقع نمای ساختمان مانند پوششی طراحی شد که علاوه بر زیبایی، از کاربران و ساختمان در برابر آلودگی‌ها محافظت کند.

ساختمان اداری KPS، گروه مهندسی گرندا، جامعه معماران ایران

برهم‌کنش کاربران و فضای اداری در محیط خشک و خشن صنعتی به لحاظ روانی و فیزیکی دغدغه‌ای بود که با هماهنگی و کارکرد تمامی اجزای معماری، مرتفع شد. در این راستا بهره‌گیری از وید مرکزی بعنوان یک پورتال نوری که نقاط تماس تعاملی را هم در خود جای داده بهره‌گیری از نورطبیعی و هوای مطبوع را ممکن کرده‌است. در این میان بازی نـور و سایه از میان تاروپودهای نما, نیز هر زمان از روز ظاهـری زیبا و متفاوت ایجاد میکند که تداعی مفهوم پویایی و زمان است. حتی صفحات و تقسیم‌کننده‌های شفـاف و زوایای منحنی هم به کمک طراحی تجـربه کاربری آمده تا مفهوم قدیمی راهروهای تنگ و تاریک فضاهای اداری با نقاط تماس دلباز و روشن جایگزین شود.
این مکـان تنها یک محل کار نیست، بلکه بر آن است تا محیطی امن و آرام برای افرادی باشد که بیشترین زمان هر روزشان در محل کار میگذرد و فـارغ از طبقه و عنوان شغلی محفوظ از گزند شرایط نامطلوب بیرونی، نفس بکشند و تجربه‌ای جمعی از حمایت و امنیت در محیط کار را زندگی کنند.
برآیند راهکارهای معماری در ساختمان اداری KPS تماما در خدمت حل چالش‌های محیطی و نهایتا فراهم کردن هرچه بیشتر رفاه کاربران بوده تا این ساختمان اداری در جریان روزمرگی پرمشغله یک محیط صنعتی نقطه امنی باشد استوار و مانا.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح موقعیت: ایران ، کرج معمار: هومن بالا زاده مساحت: 330 متر مربع سال: 2016 عکس: بابک طوسی پور ، دید استودیو ، پویه نوریان ، پرهام تقیوف کارفرما: شرکت آپتوس ایران مدیر پروژه: محسن کاظمی فرد فاز 2: داریوش قربانی تصویر سه بعدی:

ادامه مطلب »
کلینیک زیبایی لیمون جامعه معماران ایران

کلینیک زیبایی لیمون | شرکت مهندسین مشاور صحیفه اسکان

کلینیک زیبایی لیمون ، شرکت مهندسین مشاور صحیفه موقعیت: ایران، تهران معمار مسئول: عماد سوادکوهی‌فر، عرفان سوادکوهی‌فر تیم طراحی: شرکت مهندسین مشاور صحیفه اسکان اجرا: عماد سوادکوهی‌فر کارفرما: گروه زیبانگاران لیمو مساحت کل: 180 مترمربع عکس: استودیو هرروز اتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه

ادامه مطلب »

دفتر آدمیرال | استودیو صاحب

دفتر آدمیرال | استودیو صاحبموقعیت: ایران، تهرانمعمار: امیررضا صاحبمساحت: ۵۳۰ مترمربعتیم طراحی: سارا حسینیان امیری، محمد رضا علیاری نیااجرا: محمدرضا سلامیعکس: محمدحسن اتفاقسال: ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. در طراحی این

ادامه مطلب »
خانه تک طاق دفتر معماری آینه

خانه تک طاق | دفتر معماری آینه

خانه تک طاق | دفتر معماری آینه موقعیت: ایران، اصفهان، نجف آباد زیربنا : 122 متر مربع سال: 2016 عکس: فرشید نصرآبادی معماران اصلی: علی سلطانی، عاطفه کرباسی، علی دهقانی سرپرست اجرا: علی رحیمیان دستیاران طراحی: نوشین حسینی، صبا مسعودی نژاد، آرمان اصغرلو دستیاران: سیامک سهرابی، نوید صنعتی مهندس عمران:

ادامه مطلب »
دنیای کودک سروش روغنیان، الهه موسوی

دنیای کودک | سروش روغنیان، الهه موسوی

دنیای کودک، سروش روغنیان، الهه موسوی موقعیت: ایران، اصفهان، طبقه اول مجتمع تجاری سیتی سنتر اصفهان سال تکمیل: دی ماه 1400 زیربنا: 1500 متر مربع معماران اصلی: سروش روغنیان، الهه موسوی عکس: کوروش دباغی تیم طراحی: حسین انصاری، رضا خاموشی، کیمیا مهیاری فرد، نادیا کاظمی، شیما ترمسی کارفرما: علی شایان

ادامه مطلب »

مجتمع مسکونی 28 واحدی نرگس بم | محسن پدیدار

مجتمع مسکونی ۲۸ واحدی نرگس بم | محسن پدیدار موقعیت: ایران ، بم معمار: محسن پدیدار کارفرما: مؤسسه‌ی بنیاد مادر و کودک نظارت: بر اساس اصول نظام مهندسی پلان تیپ واحدها: بنیاد مسکن ناظر پروژه: مهندس محسن پدیدار نوع اسکلت‌بندی: اسکلت فلزی پیچ و مهره هماهنگی و نظارت اجرا: پروانه

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.