گالری نبشی ، طراحان و بناکنندگان زاو
موقعیت: ایران، تهران، خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو
معماران: محمدرضا قدوسی، روشنک سجادیان
تیم طراحی: یگانه قزل لو
طراحی منظر: مریم یوسفی، مرتضی ادیب
مهندس سازه: جلال الدین سجادیان
تاسیسات مکانیکی: رضا سرلک
تاسیسات الکتریکی: مهدی قندیل زاده
اجرا: طراحان و بنا کنندگان زاو و روشنک سجادیان
مدیر اجرایی: روشنک سجادیان
تیم اجرایی: مهدی ماهوتیان
نظارت: فاطمه رضایی فخر آستانه
پیمانکاران: رضا سرلک، علیرضا فریاد رس، حسن اسدی، حسام رئوف پناه، فیروز الله وردی
گرافیست: یگانه قزل لو
کارفرما: احسان رسول اف
مساحت زمین: ۳۶۵ مترمربع
مساحت زیربنا: ۶۰۰ مترمربع
عکس: پرهام تقی اف، سروش مجیدی، فرید گل محمدی
اتمام پروژه: ۱۳۹۶
افتخارات: رتبه دوم جایزه معمار در بخش بازسازی، سال ۱۳۹۶
مركز نبشی
جنوب، شمال، مرکز
امکان تمرینی برای ایجاد فضایی امروزی در بافت مرکز شهر تهران فراهم آمده است. تغییر عملکرد خانه ای مسکونی به مركزى بينا رشته اى هنر، دیزاین، معمارى با ارائه ی پیشنهادی امروزی برای بازگرداندن فضاهای متروک شهر به چرخه ی استفاده بدون تاثیر از «تعصبات تاریخی» مورد نظر است. هدف این است که گروه های پیشرو هم بتوانند فعالیت امروزی خود را در بافت مرکزی تهران دنبال کنند و در حفظ بافت مشارکت ورزند. مرکز تهران در دوران اوج خود هم میزبان همین مخاطبان بوده است، بافتی که از بازماندگان بافتهای با ارزش شهر تهران است. معماری این بنا که توسط دکتر پاک نیا طراحی شده است از لحاظ سبکی در گونه ی «مدرن» اولیه ی معماری تهران قرار می گیرد زمانيکه هنوز دیوارهای باربر امكان «آزاد کردن» پلانها را نمي دادند.
خانواده ساکن آن در سالهای جنگ ضمن حفظ آن با تغییراتی در پرداخت فضا، پناهگاهی در حیاط برای دور ماندن از گزند حملات هوایی ساخته اند که امروز به فضای یادبود براى پروژه هاى خاص مركز نبشى بدل شده است. بازکردن پناهگاه به حیاط و امتداددادن حیاط به زیرزمین بسته و ایجاد پیوستگی و یکپارچگی در فضاها که با برداشتن برخی دیوارها و گشایش در فضاها همراه است، الگویی را از کیفیت فضایی ایجاد کرده است که در ترازهاى مختلف و با پله هاى گوناگون به دست آمده است، به طوريكه گويى سطوح مختلف بنا پاگردهايى براى پله ها است. ساخت بنا در محدودهی زمانى انجام مي پذيرد كه مهاجرت به مرکز شهر رواج يافته است. هدایت این موج از مهاجرت می تواند عدم توازن شمال و جنوب تهران را که در سالهای جنگ و سازندگی به اوج خود رسید مهار کند. گویی این بنا یادگاری از دوره های مختلف تاریخ معاصر تهران در خود دارد. این دوره ها از نظر برخی تاریخ نویسان به دوره های قبل و بعد از جنگ ایران و عراق خلاصه می شوند.