Search
Close this search box.
Search

ویلای جلال آباد | گروه معماری حجم سبز

ویلای جلال آباد | گروه معماری حجم سبز
موقعیت: ایران، اصفهان
معماران: احسان محمدی، علی بصیری، محسن جعفری
تیم طراحی: سعیده هاشم زاده، مسعود قاسمی
مساحت زمین: ۲۴۰۰ متر
مساحت زیربنا: ۱۴۳ مترمربع
طراحی سازه: بهروز محسنی
تأسیسات مکانیک: یاور صداقت کیش
تأسیسات الکتریکی: رسول ایزدی
عکس: فرشید نصرآبادی
سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶
سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷

این ویلا در باغی در منطقه ی جلال آباد درچه در استان اصفهان قرار دارد. این بنا در طبقه با زیربنای ۱۴۳ مترمربع طراحی شده است. معماران این ویلا را برای خانواده مهندس مانی طراحی نمودند. این ویلا قرار بود به صورت دسته جمعی و مقطعی مورد استفاده قرار بگیرد.

ایده اصلی طراحی پروژه ایجاد محیطی یکپارچه بود که قابل توسعه به فضایی نیمه باز برای برگزاری میهمانی های خانوادگی هم باشد. در رابطه با اجرا و ساخت این ویلا ایده اصلی با در نظرگرفتن بستر طراحی از فناوری و متریال ساده و بومی و مهم تر از همه قابل دسترس و همچنین استفاده از حداکثر سامانه های غیر فعال انرژی و حفظ آن بوده است. ایجاد گشودگی در فضا و طراحی فضای نیمه باز، ایجاد بیش ترین میزان دید به باغ و در مقابل آن حذف گشودگی های غیر ضروری جهت بهینه سازی انرژی و به علاوه سایه اندازی بر روی سطح شفاف از سیاست های این پروژه به حساب می آمد.

اولین قدم برای طراحی پایدار داشتن دخل و تصرف بر سطح زمین های طبیعی می باشد. ویلای جلال آباد دارای فونداسیونی برای دو طبقه بود که با توجه به مشکلاتی از جمله تعداد طبقات و سایر موارد از سال ۱۳۸۸ متوقف شده بود.

طراحان با در نظر گرفتن درختان و باغ موجود سعي بر این داشتند تا جهت جلوگیری از تخريب فضاي سبز سايت ساختمان را بر روي فونداسيون قبلي بنا کنند. با توجه به درخواست کارفرما این ویلا به صورت فضای یکپارچه و قابل توسعه برای استفاده کاربران بیش تری به صورت همزمان طراحی شد. آن ها برای تأمین حداکثر میزان ديد و در عين حال کمترين تابش در روزهاي گرم، سايه باني را در بخش طولي ساختمان طراحی کردند.  اين فضاي نيمه باز به صورت ايوان دلپذيري رو به باغ ایجاد شد.

این بنا داراي بادگيري است که دو عملکرد به صورت همزمان می باشد. این سازه علاوه بر تأمین ارتفاع قرارگيري منبع آب، با جزئياتي که براي آن در نظر گرفته شده تهويه طبيعي ساختمان را در فصول گرم بهبود مي بخشد. بادگیر به صورتی جای گذاری شده که در ورودی باد به سمت جهت باد مناسب قرار گیرد. هوا پس از ورود از روی حوضچه ای که روی سقف فضاهای خیس قرار گرفته است عبور کرده و به واسطه ی  دریچه ای که در نظر گرفته شده تهویه ای طبیعی برای ساختمان فراهم می کند.

طراحان در عین استفاده از مصالح سنتی مانند آجر به عنوان مصالح بومی، مسائل تکنیکی ساخت مانند عایق حرارتی پوسته های ساختمان را درنظر  گرفته است. دیوارها به صورت دو پوسته آجری در داخل و خارج و یک لایه عایق وسط طراحی شدند که هر دو پوسته داخلی و خارجی به عنوان سطح نهایی عمل می کنند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

تئاترشهر | امیرعلی سردار افخمی ، لیلا فرهاد

تئاترشهر | امیرعلی سردار افخمی ، لیلا فرهاد موقعیت پروژه: ایران ، تهران معماران: امیرعلی سردار افخمی ، لیلا فرهاد سال ساخت: 1350-1345 عکس: حسین برازنده هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. ساختمان

ادامه مطلب »

خانه آپادانا | آتلیه معماری فرم و نور

خانه آپادانا | آتلیه معماری فرم و نور موقعیت: ایران، اصفهان معمار: امیرحسین یاوری تیم طراحی: فرشته احمدی مساحت کل: ۲۴۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۵۸۰ مترمربع تیم اجرا: امیرحسین یاوری، امیر مأموریان، علی زارع، محمد فقیهی عکس: امیرمسعود عقارب پرست، مهدی قلعه بیگی سال آغاز پروژه: ۱۳۹۴ سال اتمام پروژه:

ادامه مطلب »
ويلای شکسته جامعه معماران ایران

ویلای شکسته | مشفق شفیعی لردجانی، حسین هجرتی

ويلای شکسته ، مشفق شفیعی لردجانی، حسین هجرتی موقعیت: ایران، آمل، دوراهی عوجی آباد، شهرک قادی محله معماران: مشفق شفیعی لردجانی، حسین هجرتی معمار اوليه: امير حق شناس تیم طراحی: عطا صفی نژاد، فریده قادری، روزبه فیال، محمد علی قربانی سازه: علی شیخی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی: آرش مرادی اجرا: محمد

ادامه مطلب »
خانه باغ جنت جامعه معماران ایران

خانه ی باغ جنت | دفتر طراحی براکت

خانه باغ جنت ، دفتر طراحی براکت موقعیت: ایران، اصفهان، محله عباس آباد، خیابان آذر معمار مسئول: شروین حسینی تیم طراحی: مهدی هلاکوئی ، شادی محمدی ، بهاره سعادت فرد ، مارال شکرانی ، پریسا حق شناس مشاور تاسیسات مکانیکی: سروش صالحی اجرا: مهدی حسین زاده گرافیست: پناه نفیسی ، آرمان کجباف زاده مساحت زمین: ۱۱۳ مترمربع عکس: فرشید نصرآبادی اتمام پروژه:

ادامه مطلب »

ساختمان اداری تجاری مصانیک | مهندسین مشاور فربوم

ساختمان اداری تجاری مصانیک | مهندسین مشاور فربوم موقعیت: ایران ، شیراز ، خیابان قدوسی غربی بعد از تقاطع محلاتی ، نبش کوچه 21 معمار: محمد علی آبادی همکاران طراحی: محدثه غدیری‌نیا ، شیوا شیخی ، مهشید رحیمی طراحی و دکوراسیون داخلی: محمد علی آبادی نوع تأسیسات ـ نوع سازه: رادیاتور، پکیج،

ادامه مطلب »

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح موقعیت: ایران ، کرج معمار: هومن بالا زاده مساحت: 330 متر مربع سال: 2016 عکس: بابک طوسی پور ، دید استودیو ، پویه نوریان ، پرهام تقیوف کارفرما: شرکت آپتوس ایران مدیر پروژه: محسن کاظمی فرد فاز 2: داریوش قربانی تصویر سه بعدی:

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.