Search
Close this search box.
Search

دفترکار شرکت هوراما | گروه معماری آوگون

دفترکار شرکت هوراما
گروه معماری آوگون

طراحی داخلی دفترکار شرکت هوراما | گروه معماری آوگون
موقعیت: ایران، تهران
معماران: احسان مروی، محمد صالحی
تیم طراحی: فائزه میرزایی، سپیده پورصالح، عارفه رشیدی
مساحت: ۶۵ مترمربع
اجرای پتینه: مائده فرجی
عکس: محمدحسین حمزه لویی
سال: ۱۳۹۹

طراحی داخلی دفترکار شرکت هوراما ، گروه معماری آوگون، جامعه معماران ایران، ایزوآرک (32)

پروژه ی حاضر که شامل بازسازی و طراحی داخلی دفترکار شرکت هوراما می باشد، در طبقه چهارم یک ساختمان اداری قرار گرفته است. اساسی ترین چالشی که طراحان در این پروژه با آن روبه رو بودند مساحت کم فضا(۶۵ متر مربع) در مقابل نیازهای کارفرما بود. برنامه خواسته شده توسط کارفرما شامل یک محدوده انتظار برای مراجعین و منشی، فضای کاری برای ۴ کارمند، اتاق مدیریت، آبدارخانه و سرویس بهداشتی می‌شد.

با توجه به محدودیت در مساحت اولین اقدام طراحان با تلاش برای حفظ یکپارچگی فضا در عین تفکیک آن آغاز گردید؛ لذا ابتدا کاربری‎‌ را به سه بخش مدیریتی، اداری و خدماتی تقسیم کردند.

بخش اداری شامل فضای پذیرش و فضای اداری برای کارمندان بود. برای تفکیک این دو فضا از یک پارتیشن شیشه ای استفاده شد که علاوه بر تفکیک، مانع امتداد دید نشود؛ در عین حال بر روی شیشه با طرحی متخلخل محرمیتی نسبی برای کارمندان به دست آمد.

فضای مدیریت به عنوان فضایی به نسبت خصوصی تر در گوشه‌ قرار‌گرفت. و در جهت اهتمام بر این موضوع امتداد دادن کمد‌های بخش اداری به بیرون از فضا سبب ایجاد ورودی مخفی به اتاق مدیریت گردید. در مقابل ورودی اتاق مدیریت، فضای خدماتی شامل سرویس بهداشتی و آشپزخانه قرارگرفت. همچنین تفکیک فضای خدماتی و مدیریت از فضای اداری به وسیله تغییر رنگ و متریال از اهدافی بود که بر این دوگانگی تاکیدی مضاعف می ورزید. استفاده از گیاهان در طراحی فضا از خواسته های مهم کارفرما بود؛ با توجه به فضای کم مجموعه، روش طراحان برای استفاده از گیاهان، بهره بردن از ترکیب خطوط راست گوشه و خطوط منحنی بود. با این تکنیک و استفاده از میکروسمنت به عنوان متریال، بر روی دیواره‌ها پوسته ای الحاق کردند که فضای مناسب جهت کاشت گیاهان و قرارگیری نور مخفی را نیز فراهم می کرد.

نحوه سازمان دهی فضای ذخیره با رویکردی مشابه پیش رفت. اولویت طراحان حفظ وحدت فضا و اجتناب از خرد شدن آن بود لذا با ایجاد دیواره‌ هایی یکپارچه به عنوان کمد، فضای ذخیره و دیوار را بدون تداخل با یکدیگر تجمیع و ترکیب کردند. این امر فرصتی را برای قراردادن فلاورباکس در جداره در اختیار طراحان قرار داد که سبب شکستن یکنواختی این دیوار می شد.

انتخاب رنگ‌های خاکستری، سفید و مشکی حرکتی بود در جهت ایجاد جوی رسمی و اداری در فضا که در ترکیب با مبلمان و اکسسوری هایی با رنگ های اشباع و گرم تلطیف و تعدیل شد؛ به‌علاوه وجود این موارد در کنار گیاهان و نور‌پردازی بی تکلف سبب پویایی و شادابی بیشتر فضا گردید. فضاهایی که هم به نیازهای فیزیکی و روانی کارمندان مبادرت می ورزد و هم به ارائه خود به عنوانی فضایی رسمی می پردازد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

گالری هنری سو | استودیو معماری حس فضا

گالری هنری سو | استودیو معماری حس فضاموقعیت: ایران ، اصفهانمعمار: حسین یزدانیسرپرست اجرا: حسین یزدانیتیم اجرایی: حسین کریمی، محمد ملکیان، صادق حسینی، فرهادشریفی، علی امیریطراحی فازدو و جزییات اجرایی: عبدالسبحان راطبینورپردازی: علی نظریگرافیست: محمدفرزادنیا، حسین شفیعیهنرمند بصری: پارسا باقریعکس: فرشید نصرآبادیویدئو: سامان سلطانیسال: ۱۳۹۹جوایز: رتبــه ی دوم استودیو معماری

ادامه مطلب »
رستوران داژیار جامعه معماران ایران

رستوران داژیار | دفتر معماری هرم

رستوران داژیار ، دفتر معماری هرم موقعیت: ایران، استان کردستان، شهرستان بانه، بلوار ورزش معماران: مرتضی مقدم، سامان بابایی، هیوا ابن‌عباس تیم طراحی: بهاره شیسی، مرضیه گلشاهی، الهه آذرخش، مهسا گرجی طراحی و معماری داخلی: دفتر معماری هرم کارفرما: مسعود علی‌محمدی مجری: هیوا ابن‌عباس مساحت زمین: 230 مترمربع مساحت زیربنا: 700 مترمربع عکس:

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی 213 ، یک آن | استودیو معماری پی

ساختمان مسکونی 213 ، یک آن | استودیو معماری پی موقعیت: ایران ، مشهد ، بلوار صارمی معماران: حسین ابراهیم زاده ، محمد ابراهیم زاده تیم طراحی:ایوب ابوترابی، مژگان افشار،امنه اکبری، المیرا خانی، هدیه تدین با تشکر از: مهیار محمدی، علی سویزی مساحت سایت پروژه: 209 متر مربع مساحت کل

ادامه مطلب »
آپارتمان مسکونی وید، استودیو پوستی

آپارتمان مسکونی وید | استودیو پوستی

آپارتمان مسکونی وید | استودیو پوستی موقعیت: تهران، ایران معمار: مریم پوستی تیم طراحی: ملیکا دزواره ایی،سهیل شهدی، امیر بخشی، سپهر جعفری مهندس یا مشاور عمران / سازه: مهندس سجادیان مهندس یا مشاور تاسیسات الکتریکی: مهندسین مشاور آزمایش و همکاران مهندس یا مشاور تاسیسات مکانیکی: مهندسین مشاور آزمایش و همکاران

ادامه مطلب »

ویلای فشند | گروه معماری سبک

ویلای فشند | گروه معماری سبک موقعیت: ایران، کرج، فشند معماران: محمد هژبری، هدی شریفیان کارفرما: اعظم السادات‌ میر ، منصور جلالی سازه (طراحی، اجرا) : محسن نجیمی عکس : محمد هژبری تیم طراحی: هدی شریفیان، محمد هژبری، علی آشتیانی، نیما گوران، اتابک قجری، نسترن علیشاهی سال : 1395 کاربری

ادامه مطلب »
مجتمع سما، مینا سعادت فرد، علی ارزاقی

مجتمع سما | مینا سعادت فرد، علی ارزاقی

مجتمع سما | مینا سعادت فرد، علی ارزاقی موقعیت: شیراز، میدان معلم معماران: مینا سعادت فرد، علی ارزاقی همکاران طراحی: پرهام استوار، احمدرضا امیری همکاران طراحی فاز 2: احمدرضا امیری، نگین کوشک جلالی، مهرناز عیسی­خانی مجری: شرکت مهندسی سازان مدیر پروژه: بهمن معدلی تیم ارائه: سید سبحان زهرایی مساحت: 7000

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.