Search
Close this search box.
Search

یست خانه | محمد خاوریان ، امیر شهراد

یست خانه | محمد خاوریان ، امیر شهراد
موقعیت: ایران ، یزد
معماران: محمد خاوریان ، امیر شهراد
مساحت: 1350 متر مربع
سال: 2015
عکس: حسین فراهانی
تولید کنندگان: آجر آذرخش ، هیتاچی ، دیبا
همکار طراحی: صدف قناویزباف
ساخت: محمد مشرف
مکانیک: احسان الوانساز یزدی
برق: Eng Mohhebolkhames & Eng Mirzaee
عمران: شاهین عباسی

طراحی یست خانه یک ساختمان مسکونی ده ساله در بافت جدید شهر یزد است که در آخرین مراحل بازسازی توسط تیم دیگری به دلیل نارضایتی کارفرما از نتیجه به معمار ارجاع شد. ما این فرایند را با ارزیابی عملکردهای نامناسب در کنار یکدیگر آغاز کردیم و به مشکلاتی مانند عدم هماهنگی ، هویت و وحدت در نمای ساختمان (مانند دیگر ساختمانها در بافتهای شهر جدید یزد ) ادامه دادیم. دو نمای غربی و شمالی ، ایده ای متداول برای احیای مطلوب فضای داخلی و خارجی ، با استفاده از روش مناسب ، که می تواند نیاز کارفرما را برآورده سازد و الزامات معمار مورد بررسی قرار گرفته است.

خواسته اولیه مشتری حفظ حریم خصوصی در حالی که دارای یک دادگاه زنده بود.
با ملاقات های متعدد با آنها و بررسی دیدگاه های آنها در مورد خانه های قومی قدیمی در یزد ، این نکته قابل توجه برجسته می کند که مردم معاصر که امروزه در یزد زندگی می کنند ، هنوز همان سبک زندگی و تصویر “خانه” قبلی را دارند.

این نکته باعث می شود نیازهای امروزی یک خانواده در یزد را طراحی کنیم مانند حریم خصوصی ، دادگاه ها و فضاهای عمومی و خصوصی ، فضاهای باز و نیمه باز به شکل نیازهای امروز خانواده. با توجه به دو وجه غربی و شمالی زمین و تجزیه و تحلیل آب و هوایی و نمای غربی طولانی تر ، به این نتیجه رسیدیم که بیشتر فضاها از سمت غرب ، رو به خیابان نور خورشید دریافت می کنند.

سرانجام با دستکاری روی پوست ، به فضاهای بین پوست و ساختمان به عنوان فضاهای نیمه باز و سرپوشیده رسیدیم که ضمن افزودن مساحت به خانه حریم خصوصی را تأمین می کنند. به عنوان مثال ، ما مسئله پنجره های مشرف به خیابان را به پنجره های مشرف به حیاط تبدیل کردیم.پوسته در سمت غربی با ارتفاع یکسان تا ساختمان که در سمت غرب سایه ایجاد می کند ، کشیده شده است.

علاوه بر این ، فضاهای مسکونی غربی را پشت پوست قرار دادیم و با ایجاد یک راهرو ، نه تنها نور روز را تامین می کنیم ، بلکه ارتباط فیزیکی را با حیاط افزایش می دهیم و ورودی خانه را تقویت می کنیم.

داخل خانه دهلیز بالایی وجود داشت که ما آن را به عنوان فیلتر برای تقسیم خانه به مناطق شمالی و جنوبی قرار دادیم که قسمت شمالی شامل فضاهای خصوصی مانند آشپزخانه ، اتاق نشیمن و اتاق خواب است در حالی که در قسمت جنوبی خانه فضاهای عمومی مانند اتاق مهمان و سالن وجود دارد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ساختمان مرکزی بانک گردشگری | کوروش رفیعی

ساختمان مرکزی بانک گردشگری | کوروش رفیعی موقعیت:ایران ، تهران ، سعادت آباد معمار:کورش رفیعی مساحت زیربنا: ۶۰،۰۰۰ متر مربع سال: ۱۳۹۴-۱۳۹۵ تیم طراحی: امیرعلی اکبری، رضا کاویانپور، محمدرضا عابدی، حامد کرمی، مسعود لطیفی، سمر کبیر، هلاله علائی، سعید ایرانپور عکس: پرهام تقی اف ، حسن ولی زاده هشدار! تمامی

ادامه مطلب »
کوچه ویلا دفتر معماری دال جامعه معماران ایران

کوچه ویلا ، دفتر معماری دال

کوچه ویلا، دفتر معماری دالموقعیت: ایران، شیرازمعمار مسئول: پدرام میرزایی، پوریا ابراهیمی، احسان افیانیانتیم طراحی: شیدا چاپانی، مینا قاسمیتیم اجرا: امید نجفی ، بردیا ابراهیمیسازه: امین طغرائیگرافیک:ثنا رنجبرمساحت زمین: ۱۳۴۰ مترمربعمساحت زیربنا: ۴۱۵ مترمربععکس: آرش اختراناتمام پروژه: ۱۴۰۲ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و

ادامه مطلب »
خانه دزفول، دفتر طراحی نگرش بنیادین، جامعه معماران ایران

خانه دزفول | دفتر طراحی نگرش بنیادین

خانه دزفول، دفتر طراحی نگرش بنیادین موقعیت: ایران، دزفول معماران اصلی: محسن کاظمیان‌فرد، پریما جهانگرد اجرا: آقای کاظم پور نظارت: دفتر طراحی نگرش بنیادین کارفرما: آقای کاظم پور مساحت زمین: ۳۰۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۴۴۰ مترمربع عکس: پرهام تقی اف هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی الکا | استودیو دال ، گروه طراحی الکا

ساختمان مسکونی الکا | استودیو دال ، گروه طراحی الکا موقعیت: ایران ، کرج معماران: احمد خسروی، علیرضا اسفندیاری، هیلدا تهرانی حوزه: 2270 متر مربع سال: 2017 عکس: پرهام تقی اف ، علیرضا اسفندیاری ، احمد خسروی تیم: هلن افضلی، محمدرضا اسفندیاری، آذین فتحی، آتوسا شیران ساخت: احمد خسروی هشدار!

ادامه مطلب »

سمینار تخصصی تغییر کاربری انطباقی و استفاده مجدد در میراث معماری صنعتی (آنلاین)

سمینار تخصصی تغییر کاربری انطباقی و استفاده مجدد در میراث معماری صنعتی (آنلاین) با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه پلی تکنیک میلان، قطب علمی معماری دانشگاه تهران، دوکومومو ایران و موسسه معماری اشتاد. با ارائه مدرک معتبر. 4 و 5 اسفند 1399 – ساعت 17 تا 20

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.