Search
Close this search box.
Search

ویلای هانا ، مهندسان مشاور ایده و اجرا

ویلای هانا ، مهندسان مشاور ایده و اجرا
موقعیت: ایران، تهران
معمار مسئول: مسعود نعمتی، علی نعمتی، نسترن تهرانی
تیم طراحی: نسترن نامور، بیتا اسماعیلی
طراحی منظر: علیرضا عباسی
مهندس یا مشاور عمران / سازه: پدرام زرپاک
مهندس یا مشاور تاسیسات الکتریکی: کامران نراقی پور
مهندس یا مشاور تاسیسات مکانیکی: پدرام احمدی
تیم اجرایی پروژه: نوید دلجوان، پویان میرطاهری
مهندس ناظر / دستگاه نظارت: شهاب خانجانی، اصغر خلیلی
گرافیست: صبا رستم نژاد،آذین خوانساری
کارفرما: احسان مارینی، مهدیه جهاندیده
مساحت سایت پروژه:۱۳۰۰ مترمربع
مساحت طبقه همکف: ۲۹۵ مترمربع
مساحت کل ساخته شده: ۴۶۰ مترمربع
عکس: محمد حسن اتفاق
اتمام پروژه: ۱۴۰۲

ویلای هانا مهندسین مشاور ایده و اجرا جامعه معماران ایران

پروژه ویلاي هانا در منطقه هشتگرد واقع گردیده است. این منطقه به دلیل نزدیکی به تهران و تفکیک بخشهاي زیادي از اراضی به قطعات کوچکتر، تراکم و فشردگی بالایی دارد. کارفرما به جهت احداث دو باب ویلا، دو قطعه زمین به مساحت هر کدام 650 مترمربع در مجاورت یکدیگر را خریداري نمود که طبق برنامه اولیه، مقرر شد ویلایی براي پدربزرگ و مادربزرگ در کنار ویلایی براي فرزند و نوه بابت اوقات فراغت و دوري از هیاهوي تهران احداث شود.

پس از مذاکره با کارفرما و توضیح وضعیت تراکم بافت و همچنین در نظر داشتن اینکه بناهاي زیادي در محدوده پروژه در حال ساخت و یا در برنامه ساخت قرار دارند، مقرر شد که دو ویلا در یکدیگر تجمیع شوند و بخش وسیعتري به فضاي باز و به تبع آن فضاي سبز اختصاص یابد تا ضمن ایجاد نوعی گشودگی در بافت، استفاده از فضاي سبز در مجاورت فضاي سکونت به مولفهاي در راستاي ارتقاي کیفیت زندگی منجر گردد.

به طور کلی تعریف حجمی پروژه، دو مکعب متداخل میباشد. دستیابی به سادگی بیرونی و هیجان درونی از اهداف اصلی کانسپت حجمی به شمار میرود. این تداخل به گونهاي سازماندهی شده که منجر به ایجاد تراس وسیع در طبقه اول و همچنین جانمایی استخر در زیر تراس شده است. هسته اصلی فضایی پروژه در محل تداخل مکعب‌ها سازماندهی شده است.

ویلای هانا مهندسین مشاور ایده و اجرا جامعه معماران ایران

به دلیل فشردگی این محدوده و همچنین ساخت و ساز ریز دانه در اطراف پروژه، محرمیت به شکل مناسبی در منطقه وجود ندارد. با عنایت به تأکید مکرر بهره برداران مبنی بر حفظ حریم خصوصی، گزینه‌هاي مختلفی بابت مطالعه وضعیت جانمایی و سازماندهی فضایی، مورد بررسی قرار گرفت.

معضل مهم و تا حدي تاثیرگذار، جانمایی استخر در سایت و تعریف آن در برنامه فضایی سایت پروژه میباشد که طی بررسیهاي صورت گرفته مشخص شد نهایتاً محرمیت مورد نظر بهرهبرداران در جانمایی استخر محقق نخواهد شد. لذا برنامه فضایی طرح تغییر یافت و استخر از برنامه فضایی محوطه حذف و به فضاي داخل بنا انتقال یافت که این مهم منجر به تعریف برنامه فضایی جدید و به تبع آن سیرکولاسیون جدید شده است. بر این اساس ضمن انتقال استخر به فضاي داخلی ویلا علاوه بر ایجاد محرمیت امکان استفاده چهار فصل از استخر مهیا گردید و استخر، بخشی از فضاي داخلی پروژه را باز تعریف نموده است.

با تعبیه بازشوهایی در مجاورت استخر امکان بهرهمندي از آن در فصول مختلف فراهم شده و همچنین بواسطه رعایت شرایط اقلیم منطقه و به تبع آن ایجاد فضاي آسایش لوورهاي متحرك بر روي بازشوهاي شیشهاي در نظر گرفته شده است تا ضمن امکان کنترل میزان ورود نور، محرمیت در مواقع لزوم حفظ گردد. این لوورها در سایر بازشوهاي پروژه نیز لحاظ گردیده است.  

ویلای هانا مهندسین مشاور ایده و اجرا جامعه معماران ایران

با تعریف مرزهایی فضایی، استخر در فضاي میانی “درون” و “برون” جانمایی گردیده و به نوعی نقش واسطه را در سیرکولاسیون فضایی ایفا مینماید و بخشی از سیرکولاسیون جاري بنا با فضاي استخر، در ارتباطی روان قرار گرفته است.

تعبیه وید در مرز درونی ویلا موجب سبکی فضا و گسترش دید ساکنان طبقه بالا به استخر میگردد و از سوي دیگر تلاقی وید با مرز جداکننده بیرون و درون، به نوعی، به شکلگیري دیدهاي درونی و بیرونی منجر شده که بخشهایی از این دیدها در تراز سقف استخر میباشد و امکان بهرهمندي از نور طبیعی و ایجاد دیدهاي متنوع را فراهم میسازد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

اتودسک اتوکد 2022

Autodesk AutoCAD 2022.1.1 Win/Mac + Help اتوکد نقشه کشی 2022 Autodesk AutoCAD اتودسک اتوکد نرم‌افزاری که برای ترسیم نقشه های مهندسی و صنعتی به کار می‌رود. مطمئنا مهندسان نقشه کشی و عمران این ابزار را بسیار بهتر از افراد معمولی می شناسند. در AutoCAD کاربران اتوکد امکان استفاده از محیط‌های

ادامه مطلب »

موزه فرهنگ فارس | گروه معماری اشعری و همکاران

موزه فرهنگ فارس | گروه معماری اشعری و همکاران موقعیت: ایران ، شیراز  معمار: امیرحسین اشعری سال: ۱۳۹۶ مساحت: ۲۴۰ مترمربع همکار طراحی: زهرا جعفری سه بعدی: امیر ایراندوست حقیقی گرافیک: زهرا جعفری اجرا: محمد موذنی اجرای چوب: صنایع چوب نکویی (معین نکویی) سازه و فلز: گروه پاروان نما/ اصغر

ادامه مطلب »
مجتمع مسکونی پلاک۲۶ جامعه معماران ایران

مجتمع مسکونی پلاک۲۶ | امیرافشار معینی

مجتمع مسکونی پلاک۲۶ ، امیرافشار معینی موقعیت: ایران، اصفهان، بیشه حبیب معمار مسئول: امیرافشار معینی مجری : گروه مهندسی آرشید کارفرما : جناب باباگل نوع سازه : اسکلت بتنی نوع تاسیسات : مرکزی مساحت زمین: ۴۳۰ متر مربع مساحت زیربنا: ۱۶۰۰ متر مربع عکس: نگار صدیقی اتمام پروژه: ۱۴۰۱ هشدار!

ادامه مطلب »

ویلای پانوراما | دفتر معماری محیط

ویلای پانوراما | دفتر معماری محیط موقعیت: ایران ، شهسوار ، شیرود معمار: محسن دادخواه همکاران طراحی: نازگل مینایی، سعید قلی‌زاده، سعید غفاری طراحی و دکوراسیون داخلی: محسن دادخواه نوع تأسیسات ـ نوع سازه: موتورخانه و پکیج، اسکلت بتنی مساحت کل ـ زیربنا: 2100 متر‌مربع، 450 متر‌مربع کارفرما: امیرحسین محمودی

ادامه مطلب »

مجموعه غذایی تچرا | دفتر طراحی وارتا و همکاران

مجموعه غذایی تچرا دفتر طراحی وارتا و همکاران مجموعه غذایی تچرا | دفتر طراحی وارتا و همکاران موقعیت: ایران، شیراز معماران: محمد وارسته، رزا تبادار، شبنم محمدی تیم طراحی: پیمان تحقیقی مساحت: 350 مترمربع عکس: آرش خواجه اختران سال: 1400 کارفرما: محسن فخرپور همکاران: پارسا عابد ، امین رضایی هشدار!

ادامه مطلب »
پلتفرم صورتی جامعه معماران ایران

پلتفرم صورتی | استودیو سه بر

پلتفرم صورتی ، استودیو سه بر موقعیت: ایران، اصفهان، خيابان چهارباغ بالا، کوچه شهید کیانجو، پلاک ۲ معماران: محسن خزدوز، ادیب ایروانی تیم طراحی: مهسا مرادی مهندس سازه: امین آل صاحب فصول نورپردازی: استودیو سه بر مدیر اجرایی: امین آل صاحب فصول تیم اجرایی: امید احمدزاده نظارت: محسن خزدوز، ادیب ایروانی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.