Search
Close this search box.
Search

استودیو کیک قنج ، الهام فرخی

استودیو کیک قنج ، الهام فرخی
موقعیت: ایران، کرج، مهرشهر، فاز یک، بلوار ارم، نبش 116، قنج کیک
معمار مسئول: الهام فرخی
تیم طراحی: دفتر معماری آروین
مدیر اجرایی پروژه: ناصر هاشمی
تیم اجرایی پروژه: محمد رحیمی
گرافیک: یاسمین صفایی، فاطمه قنبری
شرکت سازنده/ اجرا : شرکت آروین
مساحت: 60 متر مربع
عکس: محمد حسین حمزه لویی
اتمام پروژه: 1401

استودیو کیک قنج الهام فرخی جامعه معماران ایران

استودیو کیک قنج یک فروشگاه تخصصی کیک و شیرینی است که در سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت کسب‌و‌کارش را در قالب فروش حضوری گسترش دهد. تیم قنج برای آماده‌سازی فروشگاه حضوری خود، نیاز به طراحی فضایی متناسب با الزامات و استاندارد‌های بهداشتی داشت؛ استودیو قنج فرصتی بود برای آراستن فضای پخت، عرضه و فروش شیرینی‌ها در میانه‌ی شهر.

فضای مدنظر فروشگاه در مجاورت واحدهای تجاری دیگری با مدول مشخص و نبش خیابان قرار داشت، همخوانی نمای این واحدهای تجاری از مسائلی بود که امکان تغییرات در نمای اصلی را حذف و فرآیند طراحی را به فضای داخلی معطوف کرد. استودیو کیک قنج در سه طبقه(شامل همکف، زیرزمین و یک بالکن ۱۲ متری)، زیربنایی معادل ۶۰ مترمربع دارد. در طراحی داخلی این واحد تجاری تمرکز اصلی تیم طراحی بر پیاده‌سازی استاندارد‌ها و منطبق کردن فضا با برنامه‌ی فیزیکی براساس شکل دادن محدوده‌ی فعالیت‌های جاری بود.

استودیو کیک قنج الهام فرخی جامعه معماران ایران

باتوجه به طیف تغییرات موردنظر، فعالیت‌های موجود، به سه محدوده‌ی اصلی کارگاه پخت و آماده‌سازی کیک، فروشگاه و فضای مدیریت و استراحت کارکنان تقسیم شدند. تفکیک کردن این لایه‌ها از هم در عین حفظ ارتباط میان آن‌ها از مسائل این پروژه بود، در همین راستا صفحه‌ی فلزی معلق از سقف برای پاسخ دادن به نیاز تفکیک فضای حضور مشتریان از بخش فروش در طبقه‌ی همکف و افزودن فضایی جانبی برای ذخیره‌سازی کالاها تعبیه شد. فارغ از موضوع کارکرد، امتداد این صفحات فلزی‌ رنگ، نمای فروشگاه را در میان واحدهای تجاری شبیه به خود، در شب متمایز می‌کند. این ورقه‌ی پانچ‌شده در همنشینی با کاشی‌های دست‌سازی هستند که در طیف رنگی مشابهی قرار دارند و در پس‌زمینه‌ای خنثی و سفیدرنگ ظاهر شده‌اند؛ این ترکیب می‌تواند با حرکت دادن چشم مخاطبان بر وجوه مختلف استودیو و افزودن عمق دید، همزمان نقاط حضور و تفکیک‌های فضایی را معرفی ‌کند؛ رصد کردن سایه‌ی حرکت آدم‌هایی با جعبه‌ کیک یا سینی‌های شیرینی از میان این ورقه‌ها خود نوع دیگری از عرضه‌ی محصولات به خیال مشتریان است.

 استودیو کیک قنج پروژه‌ی کوچک مقیاسی بود که برای یافتن پاسخ‌های مناسب با چالش‌هایی مواجه شد؛ به‌علت نیاز به پاسخگویی به قواعد حفظ بهداشت در طراحی داخلی این فضا، مبلمان‌ و احجام تعریف شده نمی‌توانستند به‌طور کامل به زمین یا دیوار متصل باشند؛ در نتیجه‌ی این محدودیت مبلمان‌ها به‌گونه‌ای آویزان و معلق و با فاصله از جداره­ها و سطوح انتخاب و موقعیت‌یابی شدند. از موانع دیگر می‌توان به فضای محدود برای به ‌نمایش درآوردن سایر محصولات اشاره کرد که با تعبیه‌ی نمایشگری عمودی به آن پاسخ داده شد.

استودیو کیک قنج الهام فرخی جامعه معماران ایران

پلکان مدور موجود در این واحد تجاری، تنها راه ارتباط عمودی سه طبقه‌ی فروشگاه بود که حفظ شد؛ این پلکان همزمان بخش فروش و نمایش محصولات را به فضای زیرزمین و از آنجا به طبقه‌ی بالا و بالکن ۱۲ متری متصل می‌کند. زیرزمین این فروشگاه کارگاه پخت و آماده‌سازی کیک و شیرینی‌هاست که ارتباط قوی‌تری با طبقه‌ی همکف دارد، یک بالابر استاندارد ارتباط و جابه‌جایی وسایل را میان این دو لایه فراهم می‌کند. از سمت دیگر طبقه‌ی آخر این فروشگاه مختص به فضای مدیریت، کمد نگهداری وسایل و به‌صورت کلی فضایی برای استراحت کردن کارمندان است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
گالری طلای بلقیس جامعه معماران ایران

گالری طلای بلقیس | شهرزاد منصوری

گالری طلای بلقیس ، شهرزاد منصوریموقعیت: ایران، اصفهانمعمار مسئول: شهرزاد منصوریتیم طراحی: مهندسین ساختمان دگرسازمدیر پروژه و مجری اثر: سجاد کمالی‌نژادطراحی و دکوراسیون داخلی: شهرزاد منصوریکارفرما: اصغر صرامیمساحت زیربنا: 27 مترمربععکس: علی گرجیان ، علیرضا کاظمیاتمام پروژه: 1398 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی

ادامه مطلب »

سینما فور دی

یکی از نرم افزارهای حرفه ای در زمینه ی طراحی 3 بعدی می باشد. اگر به دنبال رسیدن به نتایج حرفه ای هستید این محصول برای شما امکانات بیش از پیش در زمینه ی فیلم، تلویزیون، ات، شبیه سازی های علمی، معماری، طراحی محصول و یا هر رشته ی دیگر، فراهم می نماید به علاوه در راستای کامل سازی ظاهری مدل کاربر، تمامی مولفه های استاندارد و پیشرفته را در اختیارتان قرار می دهد. برای مثال در زمینه ی انیمیشن، ابزارهای پیشرفته ای را در اختیارتان می گذارد که به کمک آن می توانید شبیه سازی ها و مدل سازی های طبیعی و مختلفی داشته باشید، شما می توانید به راحتی حرکت مو در اثر وزیدن باد را پیاده سازی کنید. به کمک این نرم افزار می توانید سایه روشن های زیبایی به صحنه های دلخواه تان بیافزایید. از دیگر خصوصیات بارز این نرم افزار بهره گیری از موتور قدرتمند و سریعی است که امکان پردازش بیش از 64 پروسس را به صورت همزمان فراهم می کند.

ادامه مطلب »

خانه پلاک یک | گروه معماری CPMC

خانه پلاک یک | گروه معماری CPMCموقعیت: ایران، اصفهانمعماران: حسام عندلیب، رزا عطاردتیم طراحی: علی جابریمساحت زمین: ۳۲۴ مترمربعمساحت ساخته شده: ۳۳۰ مترمربععکس: امیرمسعود اقارب پرستسال: ۱۳۹۵ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

ویلای محمدشهر | مهندسین مشاور سومه

ویلای محمدشهر | مهندسین مشاور سومهموقعیت: ایران، کرج ، محمدشهرمعمار: فرزاد رستمی‌فرکارفرما: آراز زورچنگنظارت : شرکت مهندسین سومهتیم اجرایی (مدیر، همکاران) : شرکت مهندسین سومهسازه (طراحی، اجرا) : علیرضا جلیلوندطراح فاز صفر : شرکت مهندسین سومهطراح فاز یک : شرکت مهندسین سومهطراح فاز دو : شرکت مهندسین سومهمشاور طراحی داخلی

ادامه مطلب »
ویلا نهشت، دفتر طراحی معماری میانه، جامعه معماران ایران

ویلا نهشت | دفتر طراحی معماری میانه

ویلا نهشت، دفتر طراحی معماری میانه موقعیت: ایران، مشهد، شاندیز معمار مسئول: امیرمهدی ثانوی تیم طراحی: امیرمهدی ثانوی، روح الله توسلی طراح سازه: امیرحسین حق پرست مجری: امیرحسین حق پرست کارفرما: عطا هاشمی مساحت زمین: ۱۰۰۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۱۵۰ مترمربع عکس: هادی محمدی اتمام پروژه: ۱۴۰۳ هشدار! تمامی اطلاعات

ادامه مطلب »

ویلا برای برادر کوچکتر | علیرضا تغابنی ، Next Office

ویلا برای برادر کوچکتر | علیرضا تغابنی ، Next Officeموقعیت: ایران ، تهران ، لواسانمعماران: علیرضا تغابنی ، Next Officeمساحت: 812 متر مربعسال: 2015عکس: پرهام تقی افطراح: علیرضا تغابنیمدیریت پروژه: فریده آقامحمدیهمکاران پروژه: روح الله رسولی ، حمید عباسلو ، فائزه عارفنظری ، رامین موصل ، نگار رحنمازاده ، شیده

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.