Search
Close this search box.
Search

آپارتمان دلارام ، دفتر معماری کاصا

آپارتمان دلارام ، دفتر معماری کاصا
موقعیت: ایران، همدان، سعیدیه شمالی
معمار مسئول: یحیی کاشی، الهام صادقیان
تیم طراحی: دفتر معماری کاصا
کارفرما: آقای دلارام
سازه: گروه مبنا
اجرا: یحیی کاشی, محمد حاجیلویی
تاسیسات مکانیکی: رضا مقصودخواه, محمد میرزایی
تاسیسات الکتریکی: رضا عابدی
گرافیک: الناز سعیدی تبار
مساحت زیربنا: 1300 مترمربع
عکس: رضا محمودی
اتمام پروژه: 1400

آپارتمان دلارام ـ دفتر معماری کاصا ـ جامعه معماران ایران

پروژه های آپارتمانی در ایران بعد از جا افتادن دیاگرام دامینو که در حال حاضر به عنوان یک دیاگرام عام و همگانی در دسترس همه قرار گرفته به لحاظ ساختاری به همدیگر نزدیکی بسیاری پیدا کردند.

همه سازندگانِ این بناها نیز با تمرکز بر بعد اقتصادی و استفاده از تراکم حداکثری به تولید جعبه های عام  در زمین های میان بافت میپردازند.

حال برای معمار و مسیر فکری اش در برخورد با این جعبه های عام راه های زیادی برای تولید یک اثر واجد ارزش باقی نمانده.

آپارتمان دلارام ـ دفتر معماری کاصا ـ جامعه معماران ایران

یکی از راه های باقیمانده که در این پروژه سعی کردیم روی آن تمرین کنیم تمرکز بر نحوه سازماندهی پروگرم ها و جعبه های ریزدانه، میان دانه و درشت دانه داخل این پاکت های فضاییست.

در همین جهت ما بر روی اسلب های فضایی دامینو  و در میان ستون های روی آن جعبه های فضایی حاوی پروگرم ها را با ابعاد مختلف  به صورت مستقل سازماندهی نمودیم و تلاش کردیم استقلال پروگرم ها را در مرز بیرون ودرون پروژه نیز تا لحظه آخر و تولید محصول نهایی حفظ کنیم.

در مسیر سازماندهی پروگرم ها نیز مسائلی همچون جهت نورگیری مناسب از جبهه جنوب تا جنوب شرقی و همینطور جهت دید و منظر مناسب از سمت شهر و کوهستان الوند مد نظر قرار گرفتند. از طرفی با توجه به تعریض زمین پروژه و افزایش سطح اشغال، با کاهش عرصه نسبت به عیان مواجه شدیم و این موضوع باعث شد تا بواسطه بازگرداندن بام به عنوان حیاط سرانه مورد نیاز برای استفاده از حیاط را برای ساکنین به جای زمین، بر روی بام تامین نماییم.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
تغییر کاربری کاروانسرا به موزه باستانشناسی، پوریا محروقی

تغییر کاربری کاروانسرا به موزه باستانشناسی | پوریا محروقی

تغییر کاربری کاروانسرا به موزه باستانشناسی | پوریا محروقی موقعیت: نیشابور طراح: پوریا محروقی متراژ: 550 متر مربع سال طراحی و اجرا: 1399 کارفرما: میراث فرهنگی نیشابور هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

راینو 2022

Rhinoceros 7.15.22039.13001 Win/Mac + V-Ray 5.20.04 طراحی 3 بعدی Rhinoceros راینو یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مورد استفاده طراحان و به خصوص طراحان صنعتی است و در آن از سیستم نربز (Non-uniform Rational B-Spline) استفاده شد که در واقع یک سیستم ریاضی برای محاسبه و ارائه منحنی ها و

ادامه مطلب »

خانه آبان | استودیو فضا رویداد شهر

خانه آبان | استودیو فضا رویداد شهر موقعیت: ایران، اصفهان معمار: مینا معین الدینی، محمد عرب تیم طراحی: الهه حاج دایی، نازیلا ربیعی، میلاد علیدوستی، آرزو خسروی مساحت: ۴۵۰ مترمربع سوپروایزر: بهزاد مویدی مهندس مکانیک: مهدی دلاوری مهندس برق: فرید مسعود طراح سازه: روبین صدیق پور پیمانکار: مهران انصاری پور

ادامه مطلب »

ویلای حیات | استودیو معماری بی مرز

ویلای حیات | استودیو معماری بی مرز موقعیت: ایران، مازندران ، نور معماران: علی جهانیان، آزیتا نیک پی مساحت: ۲۵۰ مترمربع طراحی و دکوراسیون داخلی: علی جهانیان، آزیتا نیک پی اجرای پروژه: علی جهانیان، ناصر جهانگیر طراحی سازه: صدرالله تورانی اجرای سازه: نیک سازان هوشمندسازی: هوشمندسازان طبرستان نور مشاور گرافیک:

ادامه مطلب »
مهرداد ایروانیان جامعه معماران ایران ایزوآرک

مهرداد ایروانیان

مهرداد ایروانیان بی شک از تاثیر گذارترین معماران حال حاضر ایران می‌باشد. وی که متولد 1366 در شهر شیراز می‌باشد، به دلیل برخی مشکلات تنفسی در دوران کودکی و نوجوانی مجبور به تحصیل در منزل شد و این امر سبب گشت تا وی در شانزده سالگی مدرک دیپلم خود را اخذ نماید.
پس از آن ایروانیان برای تحصیل در رشته هایی چون مهندسی مکانیک و طراحی صنعتی عازم ایالات متحده آمریکا شد و چندی پس از ورود به امریکا به صورتی اتفاقی در بک کنسرت موسیقی با چند دانشجوی معماری آشنا شد و پس از صحبت کردن با آنها متوجه شد که رشته‌ی مورد نظر او که سال‌ها به دنبال آن میگشته، معماری بوده است. این اتفاق باعث میشود تا مهرداد ایروانیان جهت پذیرش در رشته ی معماری دانشگاه یو اس ال اقدام نماید.

ادامه مطلب »
بنای یاد بودی از میلگرد جامعه معماران ایران

بنای یاد بودی از میلگرد | طراحان و بناکنندگان زاو

بنای یاد بودی از میلگرد ، طراحان و بناکنندگان زاو موقعیت: ایران، گلستان معماران اصلی: محمدرضا قدوسی، فاطمه رضایی، گلناز بهرامی، فرشته اسدزاده تیم طراحی: شیلا احسایی، سارا جعفری، محسن صفشکن گرافیک و تصویر: فرشته اسدزاده سرپرستی: فاطمه رضایی، شیلا احصایی مهندس سازه: بهرنگ بنیدام ساخت: خلیل فرشباف مساحت: ۲۶۵

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.