Search
Close this search box.
Search

کریستال 40 | دفتر معماری اصفهان مهراز

کریستال 40، دفتر معماری اصفهان مهراز 
موقعیت: ایران، اصفهان، خیابان محتشم کاشانی
معمار مسئول: سمیرا خادم القرآنی
تیم طراحی: سمیرا خادم القرآنی، وحید کاظمیان
مساحت زیربنا: 902 مترمربع
عکس: امیر کیان ارثی،  سمیرا خادم القرآنی
کارفرما: دکتر امینی
همکاران: محمد باقری زفره، فرهاد ریاحی دهکردی، امید کوهی اصفهانی
اتمام پروژه: 1400

کریستال 40 جامعه معماران ایران

کریستال 40، آپارتمان 4 واحدی به سفارش خانواده ای که از پدر و مادربزرگ و مادر و پسر جوان خانواده متشکل است، در خیابان محتشم کاشانی اصفهان، با دو وجه نور از جداره جنوبی و شرقی که بر پایه سناریوی خواسته و نیازهای خانواده طراحی گردید، در بافت نیمه قدیمی و ساختمانهای آجری و شهرسازی متراکم، آغاز شد. در این پروژه خط فکری بر اساس تطابق و سازگاری فضاهای بیرونی و داخلی همگام با کانسپت غالب، رهگیری شد. یکی از واضح ترین وقایع ناشی از این خط فکری، بر هم زدن قدرت سازه و تسلط فرم و تغییر قالب گشودگی ها به فرمتهای نظام شکن و چشم نواز، که معنا و زندگی را در نقطه عطفی بنام پوسته نما از بیرون به درون فرا می خواند. ایجاد فضاهای پر از زندگی و خالی از مردگی، رهنمود کانسپت اصلی در توجید نقاط عطف، خطوط جداکننده، سطوح بیان کننده و در نهایت احجام نمایانگر تمام زندگی، کریستال 40 را ساخت.

همه چیز از پلان و فرمت اصلی زمین آغاز شد و به پوسته نما رسوخ کرد. از همان تناسب و نظم مستطیل در کنار ذوزنقه ای که هر ضلعش زاویه ای بی ربط از دیگری می ساخت. اینجا طوری همه چیز به تضاد دعوت می شد که سایه و نور با زوایای تیره بر روی نما نمایان شد و بمنظور سرسبزی همیشگی نما از سیستم آبیاری اتومات بهره گیری شد. در طراحی فضاهای داخلی هم فرمان کار در دست متریال کف از جنس سنگ قرار گرفت و این نظم هندسه گونه در سقف ها و تقارن همه چیز و هر چیز آغاز یافت.

کریستال 40 جامعه معماران ایران

حالا با مسیر روشن پیشرو جایگاه بروز تفکر عمیق تکتونیک معمار بیش از پیش رونمایی میکرد. چشم نوازی به شرط مدرنیتی راه را بسمت تغییری بیشتر از فرمهای مرسوم باز نمود، حرکت از مدرنیته بسمت بیشینه های دیتیل شده که همه و همه در فراخوانی دیتیلهای کم و بیش و نشاندن بجا در فرمهای بیرون و درون عمق دید را افزایش داد و این بر هیچ معماری پوشیده نیست که باشد ایستگاه نگاه عابران، گواه لذت چشم و جان.

تو ســـــــاقی خـماری  یا  دشـمن  هشــیاری
یا آنکه کنی ویران هر خانه که می سازم
جان ریخته شد بر تو آمیخته شد با تو
چون بوی تو دارد جان  جان را هله بنوازم
در خانه آب و گل بی توست خراب این دل
یا  خانـه  درآ  جانـا  یا  خانـه   بپـــــــــــــــــــــردازم


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
ساختمان اداری کارخانه آرد خوشه فارس ،ستاره توتونچی و رضا شبانکاره

ساختمان اداری کارخانه آرد خوشه فارس | ستاره توتونچی و رضا شبانکاره

ساختمان اداری کارخانه آرد خوشه فارس | ستاره توتونچی و رضا شبانکاره موقعیت: ایران – شیراز – چهار راه شریف آباد | 1396 معماران: ستاره توتونچی و رضا شبانکاره مشاور: دفتر فرایند معماری مجدد همکاران: سحر توتونچی، سارا حق نگهدار، حسین واردی و فاطمه شعبانی طراحی اولیه: جواد اقتداری سازه

ادامه مطلب »
خانه تک طاق دفتر معماری آینه

خانه تک طاق | دفتر معماری آینه

خانه تک طاق | دفتر معماری آینه موقعیت: ایران، اصفهان، نجف آباد زیربنا : 122 متر مربع سال: 2016 عکس: فرشید نصرآبادی معماران اصلی: علی سلطانی، عاطفه کرباسی، علی دهقانی سرپرست اجرا: علی رحیمیان دستیاران طراحی: نوشین حسینی، صبا مسعودی نژاد، آرمان اصغرلو دستیاران: سیامک سهرابی، نوید صنعتی مهندس عمران:

ادامه مطلب »
خانه‌ی آرمان جامعه معماران ایران

خانه‌ی آرمان | کامبیز اسکندرتبار

خانه‌ی آرمان ، کامبیز اسکندرتبار موقعیت: ایران، نور معمار مسئول: کامبیز اسکندرتبار تیم طراحی: عباس غلامی، علیرضا اسفندریاری، هیلدا تهرانی کارفرما: آرمان حسین‌زاده مجری: آرمان حسین‌زاده مهندس تاسیسات: شرکت نوین مهساز تپورستان نوع تاسیسات: کولر اسپلیت و شوفاژ رادیاتور مهندس سازه: شرکت نوین مهساز تپورستان نوع سازه: بتنی مساحت زمین:

ادامه مطلب »

ساختمان خیابان نصرت | بیژن شافعی

ساختمان خیابان نصرت | بیژن شافعی موقعیت: ایران ، تهران ، خیابان نصرت معمار: بیژن شافعی سازه:علیرضا لبیبی عکس‌: محمد نژاد بریانی سال ساخت: 1372-1371 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. واحدهای مسکونی

ادامه مطلب »

ویلای دیوار | امیر شهراد

ویلای دیوار | امیر شهرادموقعیت: ایران ، یزد ، تفتمعمار: امیر شهرادکاربری: مسکونیاجرا: امیر شهرادسال: ۱۳۹۴مساحت سایت: ۶۰۰ مترمربعمساحت زیربنا: ۲۲۰ مترمربعمکانیک: افشین دوستانبرق: امید اردلان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. ویلای

ادامه مطلب »

دفترکار شرکت کاتد | دفتر طرح و معماری شیوه

دفترکار شرکت کاتد | دفتر طرح و معماری شیوهموقعیت: ایران، تهرانمعمار: محمدرضا آیت اللهیتیم طراحی: مهدی قزل ایاغ، مصطفی مومنی راد، محمدمهدی صدوقیاجرا: محمدرضا رحیم زادهمساحت: ۳۰۰ مترمربععکس: محمدحسن اتفاقسال انجام پروژه: ۱۳۹۸-۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.