Search
Close this search box.
Search

ویلای وی | آتلیه مکعب سفید

ویلای وی | آتلیه مکعب سفید
موقعیت: ایران ، ماکو
معماران: رضا اسدزاده، شبنم خلیل پور
مساحت: 100 متر مربع
سال: 2017
عکس: فرشید نصرآبادی
سازندگان: Novawood ، سنگ بازالت ، Lorenzo ، Oak Wood
همکاران: هنگامه رضایی، محمد اسدزاده

ویلای وی در منطقه روستایی ماکو در دامنه کوه با مناظر دیدنی از مناظر طبیعی اطراف واقع شده است. این پروژه برای ایجاد یک خلوت دنج برای استراحت به دور از هیاهوی شهر ساخته شده است.

اولین چالش طراحی این پروژه، ارتباط بین فضاهای درونی و بیرونی و گفتگوی بین فضاهای باز و بسته بود. تعارض درون به بیرون به گونه ای تعریف می شود که معماری صاحب ذره ای از جهان است و آن را می بندد، بنابراین دو پدیده ایجاد می شود: فضای درونی و بیرونی. این پروژه به عنوان تلاشی برای از بین بردن محدودیت های انسان و طبیعت و ایجاد انسجام درون به بیرون و به عنوان تلاشی برای غنی سازی الزامات فضایی و همچنین ایجاد پویایی در فرم در نظر گرفته می شود.
این بنا در منطقه ای با طبیعت بکر واقع شده و تسلط بر طبیعت در نگاه اول آشکار است. حجم ها مستقل و ترکیبی هستند و سادگی فرم ها تواضع در مورد طبیعت مرموز را بهبود می بخشد. تراس کشیده که توسط ستون های V نگه داشته شده است با نرده های خطی تکمیل می شود تا شفافیت را به حداکثر برساند و بر دشت های سبز اطراف تسلط یابد.


.چالش دیگر مساحت ناخالص 45 متر مربع بود. طبقه همکف که توسط یک سکو به زمین متصل می شود به اتاق نشیمن و آشپزخانه و طبقه اول شامل 2 اتاق خواب و حمام می باشد. این دو سطح توسط یک راه پله به هم متصل می شوند که برای حل چالش منطقه ناخالص و برای برآوردن نیازهای فضایی و همچنین ایفای نقش اساسی در شکل دادن به فرم ساختمان، به صورت کنسولی متصل می شوند. راه پله بالایی به پشت بام منتهی می شود که به عنوان یک فضای مشاهده بر روی مناظر طبیعی عمل می کند. یک استخر به قسمت شرقی سکو اضافه شده است تا تهویه طبیعی اتاق نشیمن را بهبود بخشد.

نقطه کانونی دیگر انتخاب مصالح تکمیلی برای نما است. اینها برای دادن نور و هویت به ساختمان در نظر گرفته شده اند. سنگ بازالت که در بناهای تاریخی سنگ تراشی این منطقه به کار می رود، به عنوان یک ماده بومی در ترکیب با چوب مورد استفاده قرار می گیرد. پنجره های تصویری بزرگ برای اجازه دادن به سیالیت و شفافیت محیط اضافه شده است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
خانه پدری جامعه معماران ایران

خانه پدری | دفتر معماری آد

خانه پدری ، دفتر معماری آد موقعیت: ایران، تهران، دماوند معماران: حسین حسنی، امین حبیبی تیم طراحی: دفتر معماری آد کارفرما: محمد جعفری کاشی سازه: امیر افراد وطن تاسیسات مکانیکی: مرتضی قدرت‌نژاد تاسیسات الکتریکی: ماهان براتی اجرا: دفتر معماری آد مدیر اجرا: حمید رضایی سرپرست کارگاه: حسام فرجی مساحت: ۵۵۰ مترمربع عکس: محمدعلی ستاره اتمام پروژه: ۱۴۰۱ هشدار!

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی بهروز | رضا حبیبی، ملیحه شیرزاد، پریما جهانگرد

ساختمان مسکونی بهروز | رضا حبیبی ، ملیحه شیرزاد ، پریما جهانگردموقعیت: ایران ، تهران ، میردامادمعماران: رضا حبیبی، ملیحه شیرزاد، پریما جهانگرد همکار طراحی پروژه: صدف جلالیکارفرما: عباس رئیسی، حامد واثقسال شروع و پایان اجرای پروژه: ۱۳۹۸–۱۴۰۰ مساحت زمین پروژه : ۴۰۰ متر مربعمساحت زیربنا : ۱۶۰۰ متر مربعتیم فنی: بیتا

ادامه مطلب »
طراحی داخلی رستوران ولکانو ، ایمان امین لاری

طراحی داخلی رستوران ولکانو | ایمان امین لاری

طراحی داخلی رستوران ولکانو | ایمان امین لاری موقعیت: ایران، اصفهان معمار: ایمان امین لاری همکاران طراحی: آریا خرمیان، مهتاب فهامی مساحت زیربنا: ۱۳۰ مترمربع نقشه های فاز دو: ندا بهادر طراحی و دکوراسیون داخلی: ایمان امین لاری اجرای: آقای اویسی، آقای طالبی، آقای نوروزی ناظر پروژه: ایمان امین لاری،

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی دستور | رضا صیادیان ، سارا کلانتری ، حمیدرضا رزم آریا

آپارتمان مسکونی دستور | رضا صیادیان ، سارا کلانتری ، حمیدرضا رزم آریا موقعیت: ایران ، تهران ، خیابان دستور جنوبی معماران: رضا صیادیان ، سارا کلانتری ، حمیدرضا رزم آریا اجرا: رضا صیادیان، رسول موج بافان سرپرست کارگاه: امیرخامسی سازه: مازیار بنایی تاسیسات: آرش افشاری ماکت: مهشید آقاخانی کارفرما:

ادامه مطلب »

کافه رستوران گرتا | گروه معماری پایاپیرنگ

طراحی داخلی کافه رستوران گرتا | گروه معماری پایاپیرنگ موقعیت: ایران، شیراز معماران: اشکان قشقایی، سمانه متقی پیشه، پویا رنجبر مساحت: ۳۰۹ مترمربع تیم طراحی: پریسا حسینی، الهام درویش، رسول فتح اللهی، ایمان پورابراهیم عکس: سمانه متقی پیشه، احمد میرزایی سال: ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان

ادامه مطلب »

خانه آخر هفته | دفتر طراحی استاک

خانه آخر هفته | دفتر طراحی استاک موقعیت: ایران شیراز ، شهرک صدرا معمار و نظارت: علی سوداگران طراح داخلی: نازنین کازرونیان اجرا: مهدی یوسفی تاریخ طراحی: 1385 تاریخ اجرا: 1388 هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.