Search
Close this search box.
Search

کافه رستوران ژیوار | استودیوی طراحی معماری ژیوار

طراحی و دیزاین کافه رستوران ژیوار | استودیوی طراحی معماری ژیوار
موقعیت: ایران، اصفهان
معماران: فروغ رضوی، کیمیا والیانی
تیم اجرا: محمد رضوی، مسیح مشگ فروش
دکوراسیون داخلی: فروغ رضوی، کیمیا والیانی
مساحت: ۷۰ مترمربع
سال: ۱۳۹۷
عکس: محمود گلستان نژاد
جوایز کسب شده: رتبه سوم هشتمین جایزه طراحی داخلی ایران-۱۳۹۹
فینالیست جایزه ی بین قاره ای A CONTINENTAL ARCHITECTURAL AWARDS 2 در سال ۲۰۲۱

سایت این پروژه در محوطه باغی قدیمی متعلق به هوانیروز اصفهان بوده که مدتی است کاربری آن به مجموعه تفریحی- غذایی اختصاص یافته است. این مجموعه به دلیل قرار گرفتن در میان فضای سبز باغ و همچنین امکان انتخاب کافه ها و رستوران های مختلف برای مخاطبان به فضایی جمعی و دلچسب برای افراد و خانواده ها تبدیل شده است.

بستر طراحی این پروژه در میان باغی است که انبوهی از درختان در درون آن قرار گرفته اند. نظام سازماندهی این باغ، یک راسته اصلی است که مجموعه ای از کافه ها و رستوران ها در اطراف این راسته به صورت منظم در میان درختان و فضای سبز قرار گرفته اند. در دو حاشیه اطراف سایت نیز فضاهای خدماتی در نظر گرفته شده است. این محوطه بر اساس اندازه و مساحت زمین تقسیم بندی شده و هر قسمت آن به هر کافه یا رستوران اختصاص داده شده است و درختان به صورت تصادفی در فضاهای تقسیم شده قرار گرفته اند. فضای اختصاص داده شده به این کافه تنها داری یک تک درخت در مرکز می باشد. حضور در طبیعت امکان برقراری ارتباط بی واسطه با آسمان، درختان و زمین را فراهم می کند. می توان زیر سایه درخت آرمید، به دور دست نگریست و تغییر زمان را با طلوع و غروب خورشید درک کرد. از طرفی در طراحی کافه نیاز به داشتن فضایی محصور، دنج و خلوت حائز اهمیت است. فضایی که امکان گفتگو، یادآوری خاطرات، خوردن و نوشیدن را فراهم می کند.

از این رو ایده اصلی برای طراحی این پروژه، توجه به طبیعت به ویژه فضای سبز و درختان است. کافه ای متفاوت که با طبیعت در ارتباط است، سقف آن آسمان، دیوارهای آن فضای سبز و کف آن سبز (چمن) است. حال این سوال مطرح است: ارتباط با فضاهای سبز پارک و ایجاد فضای خصوصی برای کافه با وجود همجواری کافه ها و رستوران های دیگر در کنار این پروژه چگونه میسر می شود.

طراحی این پروژه از درون شکل گرفت. توجه به ایده ی باغ ایرانی یکی از کانسپتهای اصلی این پروژه بود. ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین اصل هندسی باغ ایجاد محوری در میانه ی باغ و به موازات طول آن می‌باشد. هندسه ی باغ از تقسیمات راست گوشه تشکیل شده‌است. مهم‌ترین این تقسیمات، انتظام چهار بخشی است. انتظام باغ بر اساس هندسه محوری، تناسبات و تقارن است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
خانه رویای خاک شرکت مهندسین مشاور بوم گستر جامعه معماران ایران

خانه رویای خاک ، شرکت مهندسین مشاور بوم گستر

خانه رویای خاک، شرکت مهندسین مشاور بوم گسترموقعیت: ایران، یزدمعمار مسئول: محمدمهدی فخرالدینتیم طراحی: سیده زینب عمادیان رضوی، وحیده صرامیمساحت زمین: ۲۳۶ مترمربعمساحت زیربنا: ۵۵۰ مترمربعاتمام پروژه: ۱۴۰۰ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد.

ادامه مطلب »

سرای گردشگری مهر و ماه | مهندسان مشاور طرح و توسعه دلتا

سرای گردشگری مهر و ماه | مهندسان مشاور طرح و توسعه دلتا موقعیت: ایران ، قم ، کیلومتر 5 اتوبان قم تهران معماران: احمدرضا حیدری ، آرش اخوت کارفرما: شرکت مهروماه کویرِ قم (صادق ساعدی‌نیا) مدیر طرح: احمدرضا حیدری مدیر اجرا: محمدرضا حیدری همکاران طرح: نغمه نوح‌جاه، فرشته مکارمی، مهرنوش

ادامه مطلب »

رستوران دکتر کالری | الهام سلطانی

طراحی داخلی رستوران دکتر کالری | الهام سلطانی موقعیت: ایران، اصفهان معمار: الهام سلطانی دهنوی مساحت: ۳۹ مترمربع عکس: امیرمسعود اقارب پرست مهندس سازه: محمد ترمه فروشان تهرانی سازه: میلاد خلیفه سلطانی، عماد رفیعیان سال: ۱۳۹۴ جوایز کسب شده: دومین دوسالانه‌ ی ملی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران (برگزیده)

ادامه مطلب »

ویلای توسکا | دفتر معماری MRK

ویلای توسکا | دفتر معماری MRK موقعیت: ایران ، نوشهر معمار: دفتر mrk ، محمدرضا کهزادی مساحت: 320 متر مربع سال: 2019 تیم طراحی: محمد آقاجانی ، مرتضی علیمحمدی ، ندا میرانی ، حسین آقایی کارفرما: آقای موسوی عکس: استودیو دید هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح

ادامه مطلب »

ساختمان اداری گندم | مهران خوشرو

ساختمان اداری گندم | مهران خوشرو موقعیت: ایران، تهران معمار: مهران خوشرو تیم طراحی: نیلوفر اسماعیلی، ریحانه میرآفتاب، ثمین مصطفائی، روژین داوودیان، نسترن نامور مساحت: ۸۰۰۰ مترمربع عکس: محمدحسن اتفاق سال آغاز پروژه: ۱۳۹۶ سال اتمام پروژه: ۱۳۹۸ تأسیسات الکتریکی: علی پیلتن تأسیسات مکانیکی: علی غنی زاده کارفرما: شرکت زرماکارون

ادامه مطلب »

ویلای مسعودی | نوید مسعودی

ویلای مسعودی | نوید مسعودی موقعیت:ایران ، شیراز ، جاده‌ی سپیدان معمار : نوید مسعودی کارفرما: نادر مسعودی مجری: نوید مسعودی محاسب سازه: مجتبی حمزوی مساحت سایت: 3740 مترمربع عکس: مهدی قنبرپور زیربنا: 190 مترمربع طراح سازه : نوید مسعودی تاریخ طراحی و ساخت: خرداد 1391 تا اسفند 1392. هشدار!

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.