Search
Close this search box.
Search

طراحی داخلی جوین استودیو | دفتر معماری آرشیگرام

طراحی داخلی جوین استودیو | دفتر معماری آرشیگرام
موقعیت: ایران ، مشهد
معمار: مهدی عباس زاده
سال: ۱۳۹۹

پروژه ی طراحی داخلی جوین استودیو در طبقه زیرین یک ساختمان خصوصی سه طبقه واقع شده است. فضایی که قبلاً به عنوان مجموعه انبار آب استفاده می شد و سپس به انبار تبدیل شده بود. کمبود فضای چند منظوره و پشتیبانی از فرایندهای هنر و ساخت و ساز مهمترین دغدغه این پروژه بود. به طور کلی می توانیم این پروژه را به عنوان مکانی چند منظوره برای هنرمندان تعریف کنیم که تمام مراحل ساخت هنر را از ابتدای شکل گیری تا اجرا و نمایش، در کنار هنرمند برگزار می کند. به عبارت دیگر، هدف پروژه ایجاد فضایی برای تعامل بین انواع مختلف هنر و خلق اثر هنری است.

کانسپت: تناسبات انسانی و فضایی انسان ساخت همیشه دغدغه اصلی طراحی است. در تصویر معروف مرد ویترویوسی موضوع کمتر در نظر گرفته شده این است که علاوه بر آن دایره معروف، داوینچی تناسبات انسان در یک مربع را نیز ترسیم کرده است. در ساختار شکل گیری فضا، مکعب مهمترین نقش را ایفا می کند. در اصل پروژه حاصل قرارگیری چند مکعب در کنار یکدیگر است. مکعب هایی که تلاش می کنند مقیاس انسانی برای مخاطب خود فراهم کنند.

سازمان دهنده اصلی پروژه باکس کافه است. اهمیت این فضا به عنوان مرکز تعاملات، باعث شد تا در طراحی در مرکز پلان قرار بگیرد. درواقع دیگر فضاهای در تعامل و به دور این باکس اصلی چیده شده اند و در ارتباط با آن هستند. ارتباطی چه از جنس مستقیم و یا بصورت یک ارتباط بصری قوی.

سیالیت و فضای باز ویژگی اصلی استودیو است. این بدان معناست که در هر نقطه از پروژه، مخاطبان فرصت برقراری ارتباط بصری و کاربردی با فضاهای دیگر را دارند. و البته، این مسئله حریم خصوصی را زیر سوال نمی برد. این موضوع در طراحی و جزئیات مبلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است که در صورت لزوم بدون هیچ گونه مزاحمتی، آزادانه عمل کند. یکی از مهمترین فضاهای در این کانسپت، استودیو-گالری است. یک فضای بزرگ و یکپارچه که در صورت لزوم می تواند به دو فضای برابر تقسیم شود.

طراحی محصول: طراحی محصول نیز به عنوان یکی از مهمترین لایه های معماری داخلی این پروژه ظاهر شده است. طراحی و ساخت لوستر، میز قهوه و میز مدیریت بخشی از تلاش طراحان در این لایه مهم بوده است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

پاییز 6 | استودیو حامد حسینی | تهران

پاییز 6 | حامد حسینی موقعیت: ایران | تهران | خیابان قیطریه | خیابان کتابی | کوچه شعله | پلاک 7  استودیو حامد حسینی معمار: سید حامد حسینی تیم طراحی: شادی شادمان روز عکاس: محمد حسن اتفاق تاریخ شروع و اتمام طراحی: 1397 تاریخ شروع و اتمام اجرا: 1397-1400 مساحت

ادامه مطلب »

ویلای R01 | استودیو IDA

ویلای R۰۱ | استودیو IDA موقعیت:ایران ، طالقانمعماران: علی محمد خاکبازان ، گلشن نورسته فر ، نیلوفر خدابنده لوتیم طراحی: رامین حاج رضایی ، سهند خدابنده لو ، مینو سلیمانی ، مجتبی علیرضالو ، امیرحسین آزادگانی ، شیدا بیکی اشکذری ، زینب فهیمی ، حمیدرضا باقرزادهمساحت: 570 متر مربعسال: 2016عکس:

ادامه مطلب »
ویلای پگاه جامعه معماران ایران

ویلای پگاه | امیر خرقانی، الهام اصغر پور

ویلای پگاه ، امیر خرقانی، الهام اصغر پور موقعیت: ایران، تهران، شهریار معمار مسئول: امیر خرقانی، الهام اصغر پور کارفرما: امیر خراقانی مهندسی: مجتبی خلج مشاور سازه: علی حاج غلامیان مساحت: ۱۱۰۰ متر مربع عکس: سروش مجیدی اتمام پروژه:  ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه

ادامه مطلب »

ساختمان اداری یخچال | فرامرز شریفی

ساختمان اداری یخچال | فرامرز شریفی موقعیت: ایران ، تهران ، خیابان یخچال ، خیابان فکوریان معمار: فرامرز شریفی کارفرما و مجری: حسن تاج الدین و همکاران همکاران طراحی: مهران پرنیان، مهدی مهران نیکو، حمید باقری مشاور سازه: کوروس اطاعتی مشاور تاسیسات: محمود زریباف مشاور برق: بهزاد محمودیان نوع تاسیسات:

ادامه مطلب »
خانه‌ی ارس جامعه معماران ایران

خانه ی ارس | گروه معماری نوآر

خانه‌ی ارس ، گروه معماری نوآر موقعیت: ایران، تهران، لواسان معمار مسئول:  محمدرضا مرعشی، ساناز خامنه تیم طراحی: احسان گلریز، محسن سمیعی، غزال امینی، مهدیه پاکدل، محمدصادق طراح سازه: بهرنگ بن یآدم تاسیسات الکتریکی: آقای ونکی تاسیسات مکانیکی: علی فرجی مدیر تیم اجرایی: آرش اسماعی لزاده کارفرما: آقای نیک‌فرمان مساحت زمین: 400 مترمربع مساحت زیربنا:

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.