Search
Close this search box.
Search

طراحی داخلی آپارتمان بوستان | دفتر طراحی خانه طرح

طراحی داخلی آپارتمان بوستان | دفتر طراحی خانه طرح 
موقعیت: ایران، اصفهان
معمار: ایمان امین لاری
تیم طراحی: نگین آزادجو
مساحت زیربنا: ۳۷۰مترمربع
اجرا: مهدی سامانیان
سال آغاز پروژه: ۱۳۹۴
سال اتمام پروژه: ۱۳۹۵
عکس: امیرمسعود اقارب پرست

این پروژه شامل یک واحد آپارتمان مسکونی می باشد که با متراژ ۳۷۰ متر مربع در خیابان بوستان در شهر اصفهان واقع شده است. چنان چه طراح اشاره می کند، کارفرمای این پروژه پس از بررسی ها و پیگیری های متعددی که جهت خرید خانه جدیدش داشت، تصمیم به بازسازی آن را گرفت. یکی از عوامل تأثیرگذار در بازسازی این آپارتمان مسکونی، داشتن دید به چشم انداز زیبای زاینده رود و حاشیه سرسبز آن بود.

طی جلساتی که میان طراحان و کارفرما برگزار شد، طراحان تصمیم گرفتند تا تیغه ها را حذف کرده و سالن پذیرایی را که در نقطه ای کور بود و نور و دید کافی نداشت را تغییر دهند و اتاق های خواب را در این قسمت قرار داده تا بدین ترتیب با افزایش مساحت این بخش کیفیت فضایی را نیز ارتقا دهند. پس از آن سالن نشیمن و پذیرایی به عنوان عنصری که دارای عملکردی یکسان بودند باهم ادغام شده و در ضلع جنوبی ساختمان و رو به سمت زاینده رود قرارگرفت تا زندگی روزمره کاربران در آن اتفاق بیافتد.

یکی از عوامل تأثیرگذار در بازسازی این آپارتمان مسکونی تراس آن می باشد. برخلاف سایر پروژه های بازسازی که معمولا از سطح تراس کاسته تا به مساحت فضای داخلی افزوده شود، در این پروژه از مساحت ساخت کم شده و در عوض فضای تراس بزرگتر شد تا فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت با امکان دید بی نظیر به فضای بیرونی در اختیار کارفرما قرار گیرد. برای رنگ آمیزی دیوارها و پوشش کف، رنگ سفید انتخاب شد. استفاده از رنگ سفید به عنوان زمینه اصلی و همچنین متریال شفاف و شیشه ای برای آوردن فضای بیرونی به داخل آپارتمان صورت گرفت.


علاوه بر زمینه روشن و خنثی، طراح ترجیح داد تا از سنگ های رنگی استفاده نماید. سنگ سبز رنگ تداعی کننده ی سبزینگی بیرون از بنا به عنوان نقطه عطف می باشد و در طراحی دیوار پشت تلویزیون و میز صبحانه خوری به کار رفته است. در این میان بدنه ای از جنس آینه با طرحی شبیه به درخت در ادامه ایده امتداد فضای بیرون به درون، پشت فضای نهار خوری قرار گرفته است.


نور به عنوان بخشی از عناصر اصلی در بازسازی و طراحی این پروژه لحاظ شده است. به عنوان مثال در نورپردازی اتاق خواب اصلی طراح سعی بر این داشته تا این حس ایجاد شده که عنصری جهت نورپردازی به سقف اضافه نشده و نورها در امتداد سقف و جزیی جدایی ناپذیر از آن هستند. همچنین در نور پردازی راهرو، المان نوری افزون بر روشنایی، به عنوان عنصری تزیینی، دکوراتیو و مجسمه گونه به حساب می آید.

 

 


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
عطاری زمانی جامعه معماران ایران

عطاری زمانی | احسان فیروزمندان، محسن عزیزیان

عطاری زمانی ، احسان فیروزمندان، محسن عزیزیان موقعیت: ایران، لارستان معماران: احسان فیروزمندان، محسن عزیزیان کارفرما: امیر زمانی تاسیسات برقی: محمد‌رضا رضایی گرافیست: عبدالحمید عالی‌حسینی عکس: امیر دلشاد اتمام پروژه: ۱۴۰۰ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به

ادامه مطلب »

مرکز فرهنگی رونگ | گروه طراحان و بناکنندگان زاو

مرکز فرهنگی رونگ | گروه طراحان و بناکنندگان زاوموقعیت: ایران، هرمزمعماران: محمدرضا قدوسی، فاطمه رضایی فخر آستانه، گلناز بهرامیکارفرما: احسان رسولفمدیر پروژه : امیر نوبهاری تهرانی، امین دوایی، سروش مجیدی، حرمت قاسمینظارت : سروش مجیدیتیم اجرایی (مدیر، همکاران) : احسان رسولفسازه (طراحی، اجرا) : بهرنگ بنی‌آدمتأسیسات الکتریکی (طراح، مجری) :

ادامه مطلب »

بوتیک رستوران خان | دفتر طراحی وارتا و همکاران

بوتیک رستوران خان | دفتر طراحی وارتا و همکارانموقعیت: ایران، شیرازمعماران: محمد وارسته، رزا تبادار، فاطمه محمدیمساحت: ۷۰۰ مترمربعتأسیسات الکتریکی: موجود، محمد وارستهنورپردازی: محمد وارسته، محمد علیزادهگرافیست: پیمان تحقیقی، پیمان باقریعکس: امیرعلی غفاری هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی هومت | گروه معماری باراد

ساختمان مسکونی هومت | گروه معماری باراد موقعیت: ایران ، تهران ، یوسف آباد معمار: بهرام بادین راد همکاران طراحی: ترمه خلدی، علی فیضی راد، فرزانه حسنی، هاله فردسمیعی سال : ۱۴۰۰ عکس: حسین حمزه لویی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق

ادامه مطلب »

ویلای حیاط ها | گروه معماری معنا

ویلای حیاط ها | گروه معماری معناموقعیت: ایران، نور ، متل قومعماران: هانی ارجمندی ، محمد مهدی شعبانیتیم طراحی: فرشته مظاهریمساحت: ۳۵۰ متر مربعسال: ۲۰۱۷عکس: نگار یغمائیان، پگاه عبدالهیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان

ادامه مطلب »

کافه رستوران داکوما | استودیو بازماندگان

سازه و پوسته اصلی این فضا با کانتینر ساخته شده است ، که این امر امکان جابجایی پروژه را برای کارفرما فراهم نموده و همچنین باعث کاهش چشمگیر هزینه اجرا نیز شده است. در کل از سه کانتینر استفاده شده که دو کانتینر به هم متصل شده و بخش آشپزخانه را به وجود آورده است.
‎این پروژه شامل دو بخش کلی میباشد که بخش پشت بام به بهره برداری نرسیده است.
‎در طراحی داخلی فضای این رستوران ، گلخانه ای در نظر گرفته شده که نوعی تضاد با سایر متریال ها و ترکیب بندی مناسبی را به وجود آورده است.

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.