Search
Close this search box.
Search

ساختمان همسایه پارک | CIAM Office

ساختمان همسایه پارک | CIAM Office
موقعیت : ایران ، مشهد ، سید رضی 65
طراح معماری : ( CIAM Office ) سعید بشارتی فر , سپیده حمیدی
کارفرما : آقای حمید عرفی
طراح سازه : سهیل خسروی
طراح تاسیسات مکانیکی و الکتریکی : حسام نقویان , حمید رضا حقی
وضعیت پروژه : درحال ساخت

توضیحات :
در مشهد با گونه‌ای از ساختمان‌ها مواجه هستیم که حاصل غلبه نظام‌های سازه‌ای و اقتصادی بر فرم معماری‌اند. نظم رسوب کرده‌ی نماهای دو بعدی این نوع تیپولوژی، درکنار مسیر متداول ساخت‌ و ساز به دنبال جواب‌های آماده و مرسوم می‌باشد که نتیجه آن عدم اجازه‌ی تامل بیش‌تر و جست‌و‌جوی شرایط آزمون نشده است. این پروژه در برابر این جریان متداول شتاب یافته، تلاش می‌کند تا در حد امکان تسلط نظام سازه بر فرم معماری را برهم زده و گشودگی‌ها را از حفره‌هایی در حد فاصل دو ستون به المان های معنا بخش فرم معماری تبدیل کند.

در شرایط متداول طراحی نما ، با یک صفحه تخت و گرافیکی روی باکس اصلی و یا همان توده ساختمان مواجهیم، اما در پروژه همسایه پارک ایده و راهکار اصلی برای خارج شدن از این شرایط وهمچینین کنترل دید مزاحم ، شکستن و تقسیم کردن توده ساختمان به مجموعه ای از باکس‌های مجرد در درون خود و باز تعریف توده توسط آنها می‌باشد ، که می‌توان آن ها را در دو دسته بازشناسی کرد، باکس های خالی در نما که نقش گشودگی و تامین نور را دارند و باکس هایی صلب که وظیفه آن ها تامین فضای نیمه باز و تعریف حریم برای فضای داخلی و بالکن است. قرارگیری بالکن‌ها در بین دیواره‌ی باکس‌های صلب ، فضای امن‌تری را با توجه به قرارگیری آن‌ها در مجاورت خیابان و پارک فراهم نموده است.

همسایه پارک تلاشی است هر چند کوچک در مواجهه با نظم رسوب کرده تیپولوژی میان‌بافت با بعد بخشیدن به تصویر تخت آن، و سعی دارد که با تخطی حداقلی، امکان تعریف فضای مطلوب و متفاوت در خوانش اولیه‌ی برنامه پروژه را ایجاد نماید.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

آپارتمان شماره 1 | دفتر معماری شار

آپارتمان شماره ۱ | دفتر معماری شار موقعیت : ایران ، شیراز معمار : احمد قدسی منش وضعیت : ساخته‌شده مساحت : ۲۰۰۰ مترمربع کاربری : مسکونی تاریخ ساخت : ۱۳۹۲ کارفرما : علی صفرزاده، منصور حمیدیان تیم طراحی: احمد قدسی‌منش، حمیدرضا محمدی، نسیم خالصی، مریم ناظم‌البکا پیمان‌کار: احمد قدسی‌منش،

ادامه مطلب »

سینما فور دی

یکی از نرم افزارهای حرفه ای در زمینه ی طراحی 3 بعدی می باشد. اگر به دنبال رسیدن به نتایج حرفه ای هستید این محصول برای شما امکانات بیش از پیش در زمینه ی فیلم، تلویزیون، ات، شبیه سازی های علمی، معماری، طراحی محصول و یا هر رشته ی دیگر، فراهم می نماید به علاوه در راستای کامل سازی ظاهری مدل کاربر، تمامی مولفه های استاندارد و پیشرفته را در اختیارتان قرار می دهد. برای مثال در زمینه ی انیمیشن، ابزارهای پیشرفته ای را در اختیارتان می گذارد که به کمک آن می توانید شبیه سازی ها و مدل سازی های طبیعی و مختلفی داشته باشید، شما می توانید به راحتی حرکت مو در اثر وزیدن باد را پیاده سازی کنید. به کمک این نرم افزار می توانید سایه روشن های زیبایی به صحنه های دلخواه تان بیافزایید. از دیگر خصوصیات بارز این نرم افزار بهره گیری از موتور قدرتمند و سریعی است که امکان پردازش بیش از 64 پروسس را به صورت همزمان فراهم می کند.

ادامه مطلب »
اداری آراس شیمی، دفتر معماری فب، جامعه معماران ایران

آراس شیمی گلدیس ایرانیان | دفتر معماری فب

آراس شیمی گلدیس ایرانیان، دفتر معماری فب موقعیت: ایران، مازندران، آمل معماران: کسری فیروزی، ندا بخشنده تیم اجرایی و سازه : ونداد آهی تاسیسات الکتریکی : محمد حسینی تاسیسات مکانیکی : پویا نجفی کارفرما: محمدرضا رضایی مساحت: ۱۵۰ متر مربع عکس: نیل استودیو اتمام پروژه: ۱۴۰۳ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی عطار | دفتر معماری ساو

ساختمان مسکونی عطار | دفتر معماری ساو موقعیت: ایران، مشهد معمار: دفتر معماری سآو تیم طراحی: عبداله پارسا، بهروز دلاسایی، نرگس قوام نصیری طراحی سازه: محمد مقدس طراحی تاسیسات: محمد میثم پور قوام اجرا: عبداله پارسا، سبحان سرابی ارائه: کیمیا کلالی، یاسمن کرمی عکس: نرگس قوام نصیری سال آغاز پروژه:

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی سدروس | دفتر معماری دیگر

معماری ساختمان مسکونی سدروس | دفتر معماری دیگر موقعیت: ایران، تهران معمار: علیرضا تغابنی تیم طراحی: علیرضا تغابنی با همکاری فریده آقامحمدی( مدیریت استودیو +) ، شهناز گوهربخش، عاطفه لطف اللهی، سپیده صراف زاده، ابراهیم روستایی، هما اسدی، هوداد ظروفچیان، پیمان نوذری، سجاد حسینی، مهرداد مکارمی، میثم فیضی، مروارید ممیزان،

ادامه مطلب »

ویلای نطنز | White on White Studio

ویلای نطنز | White on White Studio موقعیت: ایران ، اصفهان ، نطنز معماران: فائزه عارف نظری-روح الله رسولی مساحت: 200 متر مربع سال: 2016 عکس: آرش عاشوری نیا تولید کنندگان: KWC ، کویر ، سوپرپایپ پیمانکار: عباس عارف نظری هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.