Search
Close this search box.
Search

ساختمان توسکا | پوآرک

 ساختمان توسکا ، پوآرک
موقعیت: ایران، کرج
معمار مسئول: حمید رضا پورافشاری
تیم طراحی: دفتر معماری پوآرک
اجرا: حامد پورافشاری
مدیریت کارگاه: محسن عابدی
مساحت زمین: ۵۳۹ مترمربع
مساحت زیربنا: ۲۴۰۰ متر مربع
عکس: مهدی میردامادی
اتمام پروژه: ۱۳۹۹

ساختمان توسکا جامعه معماران ایران

پروژه معماری توسکا در زمینی به مساحت ۵۳۹ در منطقه گوهردشت کرج بنا شده است که موقعیت قرار گیری پروژه، امکانات و  تجهیزات رفاهی، آپارتمانی با استاندارد بالا فراهم کرده است که برای بالا بردن کیفیت تجربه زندگی ساکنان در نظر گرفته شده است.

متریال مورد استفاده در پروژه

ساختمان توسکا دارای پنج طبقه مسکونی دو واحدی ۱۶۰ و ۱۹۰، طبقه همکف شامل لابی، مجموعه استخر، سالن ورزش و سالن گردهمایی و طبقه منفی یک شامل پارکینگ، انبارها و پشت بام شامل فضاهای نشیمن و بام سبز می باشد. از آنجا که در کرج آب و هوا گرم و خشک است، برای جلوگیری از تابش مستقیم نور شدید خورشید در تابستان ازفلاور باکس برای ایجاد فاصله استفاده می شود.

اصول طراحی نمای پروژه بر مبنای ایجاد تلفیق حجم سازی مدرن با پوشش گیاهی بوده به همین منظور از گیاه گونه فیتونیا در نما استفاده شده که علاوه بر مقاومت بالا به گونه ای رشد می کند که در فصل های بهاروتابستان به رنگ سبز و در فصل پاییز و زمستان به رنگ قرمز می باشد . که باعث ایجاد جذابیت در فصول مختلف برای پروژه می باشد. حجم سازی پروژه با استفاده از جزئیات مینیمال برای ایجاد پتانسیل بصری استفاده شده است. ترکیب مواد و رنگ ها بخش اساسی در طراحی پروژه هستند. به این ترتیب از پوشش سبز در باکس مشکی و پنل های  فلزی مشکی و سنگ سفید تراورتن و لاین های مشکی  استفاده شده که مستقیما در دید عابران پیاده و بازدیدکنندگان است که باعث استقبال دلپذیر از آن ها می شود.

ساختمان توسکا جامعه معماران ایران

تعامل میان محیط و پروژه

استفاده از سطوح شفاف در نما باعث ورود بخش گسترده ای از نور به داخل فضا شده که این امر موجب ایجاد ارتباط بصری با محیط بیرون شده همچنین بازشو ها در کیفیت نور، چشم انداز و حرکت در داخل فضا هم موثر اند. ورودی مجموعه فضایی پیچیده است که حلقه ای واسطه برای بیرون و درون فضا است و همچنین جزء جدایی ناپذیر است که بسته به عملکردش در هر پروژه متفاوت ظاهر می شود. تاکید بر ورودی بنا به صورت عنصری شاخص و مرتبط با شهر که با تکنیک عقب نشینی حس دعوت کننده گی را القا می کند. وجود المان های سبز و سطوح شفاف با لابی مجموعه باعث ایجاد پیوند بین شهر و پروژه می باشد. در لابی این مجموعه استفاده از عناصری همچون دیوار سبز، حجم سازی جذاب دیواره ها با المان آب نما و تک درخت که از نور طبیعی تغذیه می کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

کلینیک دندانپزشکی آلتیمیت | مهندسین مشاور شارپی

کلینیک دندانپزشکی آلتیمیت | مهندسین مشاور شارپیموقعیت: ایران، تهران، سعادت آبادمعماران : ابوالفضل یزدانی، سید علی زارعتیم طراحی: احسان قفل سازمساحت: ۷۵ مترمربعنقشه فاز دو: مهسا شمسطراحی و اجرای سازه: مهندسین مشاور شارپیعکس: حسین نیکبختسال آغاز پروژه: ۱۳۹۶سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح

ادامه مطلب »

داروخانه راوند | دفتر الشتر

طراحی داخلی داروخانه راوند | دفتر الشتر موقعیت: ایران، کاشان معمار: حامد مرادی الشتر تیم طراحی: سارا اسکندری، اعظم قاسمی گرافیست: امین محمد حسینی، طناز مقتدری مساحت: ۳۰۰ مترمربع عکس: فرشید نصرآبادی سال: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »
ساختمان مسکونی نیمرخ جامعه معماران ایران

ساختمان مسکونی نیمرخ | دفتر طراحی معماری نظام عسکری

ساختمان مسکونی نیمرخ ، دفتر طراحی معماری نظام عسکری موقعیت: ایران، اصفهان، خیابان اردیبهشت، کوچه طباطبایی معمار مسئول: نظام عسکری تیم طراحی: مریم عسگری نژاد، پوریا رادمنش، محمد رنجبر، پروانه محسنی، بهناز شمسایی مهندس سازه: مهندس طوقی تاسيسات مکانیکی: بابک ایزدی تاسیسات الکتریکی: حامد گودرزی نورپردازی: حامد گودرزی مدیر اجرایی:

ادامه مطلب »
شوروم و فروشگاه دکوراش پوریا فرخی

شوروم و فروشگاه دکوراش | پوریا فرخی

شوروم و فروشگاه دکوراش | پوریا فرخی موقعیت: شیراز، تلخداش معمار: پوریا فرخی متراژ زیر بنا: 110 متر مربع سال تکمیل: 1401 کارفرما: آقای شیرازی عکس: امیر دلشاد هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می

ادامه مطلب »
آپارتمان مسکونی در مسیر باد جامعه معماران ایران

آپارتمان مسکونی در مسیر باد | امیرحسین اشعری

آپارتمان مسکونی در مسیر باد ، امیرحسین اشعری موقعیت: ایران، شیراز، خیابان فرهنگشهر، کوچه 10 معمار مسئول: امیرحسین اشعری تیم طراحی: علی عطاران، زهرا جعفری، افشین اشعری،الناز امینی خانیمنی، امیر ایرانی دوست حقیقی، زهرا رحیمی،احسان شبانی، سارا زحمتکش فرد شیرازی، مهسا پاکشیر، آیدا رفیعی اجرای پروژه: گروه معماری اشعری و همکاران:

ادامه مطلب »

ویلای چمن | استودیو فضای خاص

ویلای چمن | استودیو فضای خاص موقعیت: ایران، کرج ، مهرشهر معمار: استودیو فضای خاص مساحت: ۱۳۰ مترمربع سال: ۲۰۱۶ عکس: مجتبی تسلط هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. طراحی ویلای چمن با

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.