Search
Close this search box.
Search

ساختمان اداری ونک ، استودیو زیما

ساختمان اداری ونک ، استودیو زیما
موقعیت: ایران، تهران
معمار مسئول: علیرضا جوانمرد
تیم طراحی: سمیرا عابدی، آناهیتا وکیلی
گراافیک: الهه ترابی
کارفرما: حسین ارژنگ، سعید رضوی
مدیر اجرایی پروژه: نیما قباچی 
مساحت زیربنا: ۳۲۱۴ مترمربع
عکس: علیرضا راسخ
اتمام پروژه: ۱۳۹۸

ساختمان اداری ونک استودیو زیما جامعه معماران ایران

روزی این پروژه در زمینی به مساحت 540 مترمربع در موقعیت شمالی خیابان ونک به صورت یک تفکیکی از یک پلاک 2000 متری در شش طبقه زیرزمین با کاربری پارکینگ، انباری، موتورخانه و انبار اداری و یک طبقه همکف با کاربری لابی اصلی و اتاق سرور و سرویس بهداشتی و دو اتاق جلسات و 6 طبقه اداری تک واحدی احداث گردیده است.

با توجه به اینکه این پلاک، قسمتی از یک پلاک بزرگتر بود در طراحی این پروژه برآن شدیم که بتوانیم از شرق و غرب که دید بسیار خوبی به درختان خیابان ونک و حیاط های مجاور داشت، استفاده کنیم.

ساختمان اداری ونک استودیو زیما جامعه معماران ایران

هم چنین باتوجه به شمالی بودن پلاک، در مسیر طراحی تلاش کردیم که از طراحی پاسیو جهت نورگیری پرهیز کنیم و به عنوان یک بنای ریزدانه در بافت شهری با شکست های حجمی و پر و خالی کردن حجم بتوانیم تراسهایی را برای استفاده ی کاربران آن پیش بینی کنیم.

در طبقه بام با طراحی روف گاردن، با توجه به پیش بینی یک ناهار خوری و یک آشپزخانه، کیفیتی مطلوب بوجود آوریم.

در اثر این شکستها و با توجه به انتظام فضایی متصور در پلان توانستیم نور را حتی به شمالی ترین بخش این ساختمان برسانیم.

 


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

سینما فور دی

یکی از نرم افزارهای حرفه ای در زمینه ی طراحی 3 بعدی می باشد. اگر به دنبال رسیدن به نتایج حرفه ای هستید این محصول برای شما امکانات بیش از پیش در زمینه ی فیلم، تلویزیون، ات، شبیه سازی های علمی، معماری، طراحی محصول و یا هر رشته ی دیگر، فراهم می نماید به علاوه در راستای کامل سازی ظاهری مدل کاربر، تمامی مولفه های استاندارد و پیشرفته را در اختیارتان قرار می دهد. برای مثال در زمینه ی انیمیشن، ابزارهای پیشرفته ای را در اختیارتان می گذارد که به کمک آن می توانید شبیه سازی ها و مدل سازی های طبیعی و مختلفی داشته باشید، شما می توانید به راحتی حرکت مو در اثر وزیدن باد را پیاده سازی کنید. به کمک این نرم افزار می توانید سایه روشن های زیبایی به صحنه های دلخواه تان بیافزایید. از دیگر خصوصیات بارز این نرم افزار بهره گیری از موتور قدرتمند و سریعی است که امکان پردازش بیش از 64 پروسس را به صورت همزمان فراهم می کند.

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی کلوان شماره چهار | شورش عابد

آپارتمان مسکونی کلوان شماره چهار | شورش عابد موقعیت: ایران ، آذربایجان غربی ، شهرستان بوکان ، خیابان شهید فهمیده ، جنب نمایشگاه سامسونگ معمار: شورش عابد همکار طراحی: حسام سعیدی کیا سازه: هیرش شمس برهان، حسین محمدی گرافیک و پرزانته: حسام سعیدی‌کیا عکس: سولماز آرشها کارفرما: علی مام عبدالله

ادامه مطلب »

ویلای یزدیان | مهرداد ایروانیان

ویلای یزدیان | مهرداد ایروانیان موقعیت:  ایران ، شیراز ، شهرک صدرا معمار: مهرداد ایروانیان مدیر اجرایی پروژه: محمود رضا یزدیان مهندس ناظر و دستگاه نظارت: محمود رضا یزدیان طراح3D و مدل: محمد حسین بهمن‌پور گرافیست: زهرا شوکت نوع تأسیسات ـ نوع سازه: مرکزی، اسکلت بتنی مساحت کل ـ زیربنا:

ادامه مطلب »

خانه بتنی | کارگاه معماری Raw

مشخصات به فارسی مشخصات به انگلیسی مشخصات به فارسی معماران: کارگاه معماری Raw سال: 2020 عکس ها: Tarry + Perryسازنده: Cemex طراحی داخلی: Chapter Eight Designشهر: لویزکشور: بریتانیا مشخصات به انگلیسی Architects: Raw Architecture WorkshopYear : 2020Photographs : Tarry + PerryManufacturers : CemexInterior Styling : Chapter Eight DesignCity : LewesCountry

ادامه مطلب »

رستوران سان لیو | گروه معماری کانی سواران

رستوران سان لیو | گروه معماری کانی سوارانموقعیت: ایران، تهران، پاسدارانمعمار: محمد کانی سوارانمساحت: ۱۰۰ مترمربعناظر: رضا عباسیتأسیسات الکتریکی: امین مالکیتأسیسات مکانیک: قاسم عباسیگرافیست: گل نسا متحدسال: ۱۳۹۴ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می

ادامه مطلب »
بازسازی کارخانه ریخته گری فولاد طبرستان، استودیو طراحی راستا

بازسازی کارخانه ریخته گری فولاد طبرستان | استودیو طراحی راستا

بازسازی کارخانه ریخته گری فولاد طبرستان | استودیو طراحی راستا موقعیت: مازندران، کیلومتر 4 اتوبان قائمشهر به ساری معماران: روزبه قلی پور، رادمان دوانلو گروه طراحی: مریم پورجانی، نسیم یازرلو، سمانه آقاخانی، سحر حسن پور طراحی منظر: روزبه قلی پور مشاور عمران: دکتر علیرضا خورشیدی مشاور تاسیسات الکتریکی: حمید عظیمی،

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.