Search
Close this search box.
Search

رستوران بارونه | دفتر معماری “را “

طراحی داخلی رستوران بارونه | دفتر معماری “را “
موقعیت: ایران، کرمان
معماران: سجاد مقدم، نیما میرزاصادقی، امیرحسین روحانی
سال: ۱۳۹۶

روند طراحی در پروژه رستوران بارونه با این سوال آغاز شد و آن این بود که ماهیت کافه چیست و مخاطبان آن چه کسانی هستند؟ این کافه فضایی است که مخاطبینش به دنبال آرامش و دوری از مسائل و دغدغه های روزمره و بازگشت به خود هستند. طراحان با تعریف این کافه و تحقیق در مورد فرهنگ مردم کرمان به عنوان هدف اصلی در طراحی داخلی این فضا، به این ایده رسیدند که بهترین پاسخ،  فضایی خواهد بود که سادگی و خلوص در آن نقش اصلی را داشته باشد و فریبندگی به عنوان عنصر کلیدی در این فضا می باشد. این عنصر می تواند هرگونه چشم انداز از بالا را از مخاطب دور کند و  مخاطبان به سادگی می توانند در این فضا با یکدیگر، سایرین و معماری در تعامل بوده و به نیازهای او پاسخ دهد، در واقع فضایی که منحصر بودن مخاطب خودش اجازه می دهد که فضا به عنوان بخشی از خود در نظر گرفته شود و هیچ گونه مرزی بین دو کارفرما وجود نداشته اما ایده های محدود بودجه ای در دستیابی به این هدف مؤثر بوده است.

با رسیدن به این ایده، عواملی چون مانند سبک طراحی طراحی انتخاب شده برای فضای در معرض، ساختار وجزئیات طراحی شده برای مخاطبان قابل تشخیص است و مرز بین معمار و مخاطب از محو می شود و به معماری اجازه می دهد تا مخاطب را برای آغاز تعامل دعوت کند.

متریال به کار رفته در پروژه تا حد ممکن اساسی و برخی از آن ها قابل بازیافت می باشند. مهم ترین عملکردهای این متریال این است که حس حریم خصوصی را در مخاطب با نورپردازی خاص برای هر میز ایجاد می کنند. یک فضای جداگانه ای در میان این نورها، سیالیت فضا، وجود دارد که در آشپزخانه قابل مشاهده می باشد.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
دفتر مرکزی بیمه پاسارگاد جامعه معماران ایران

دفتر مرکزی بیمه پاسارگاد | مهندسین مشاور نقطه خط ایماژ

دفتر مرکزی بیمه پاسارگاد ، مهندسین مشاور نقطه خط ایماژ موقعیت: ایران، شیراز، خیابان فرهنگ شهر معماران: علی‌اکبر شکور، پریا خیراندیش طراحی و معماری داخلی: علی‌اکبر شکور، پریا خیراندیش، مهسا فرخی، حمید اسکندریان، نسیم قدم خیر شهرساز: درنا خسروی کارفرما: شرکت بیمه‌ی پاسارگاد مجری: مهندسین مشاور نقشاوند شهر راز نورپردازی:

ادامه مطلب »
دفتر اداری بی نهایت جامعه معماران ایران

دفتر اداری بی نهایت | شرکت مثبت بی نهایت

دفتر اداری بی نهایت ، شرکت مثبت بی نهایت موقعیت: ایران، ماکو معمار مسئول: آرمین عبدالله ‌زاده، شیوا مردانی تیم طراحی: شرکت مثبت بی نهایت طراح سازه و مدیر پروژه: آرمین عبدالله‌زاده طراح تاسیسات: حامد جلیل زاده مساحت زمین: ۲۵۰ مترمربع مساحت واحد: ۳۰۰ مترمربع عکس: محمد‌حسن اتفاق اتمام پروژه: ۱۴۰۰ هشدار!

ادامه مطلب »

خانه سکوت | استودیو طرح اول

خانه سکوت | استودیو طرح اول موقعیت: ایران ، اصفهان معماران : محمد شماعی زاده، شیرین شریف فر تیم طراحی | همکاران پروژه : امیرحسین توکلی، محمدسعید معاوی، حمید حسینی، شهاب شماعی زاده کارفرما: مجید سکوت تیم اجرایی (مدیر، همکاران) : احمد عابدی سازه (طراحی، اجرا) : محمد رضا نیلی

ادامه مطلب »

آپارتمان مسکونی رو به طلوع | دفتر مهندسین مشاور عمارت خورشید

آپارتمان مسکونی رو به طلوع | دفتر مهندسین مشاور عمارت خورشید موقعیت: ایران، تهران معمار: بهروز منصوری تیم طراحی: سهراب غلامی، هیوا منصوری، ساره محمدی ارائه: نگار نبوی طباطبایی، اشکان داوودی، سپیده علیزاده مساحت زمین: ۵۰۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۳۰۰۰ مترمربع طراح سازه: یعقوب عابدپور تاسیسات الکتریکی: نینا عموشاهی تاسیسات

ادامه مطلب »

رستوران سان لیو | گروه معماری کانی سواران

رستوران سان لیو | گروه معماری کانی سوارانموقعیت: ایران، تهران، پاسدارانمعمار: محمد کانی سوارانمساحت: ۱۰۰ مترمربعناظر: رضا عباسیتأسیسات الکتریکی: امین مالکیتأسیسات مکانیک: قاسم عباسیگرافیست: گل نسا متحدسال: ۱۳۹۴ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی سپینود | استودیو سِدروس

ساختمان مسکونی سپینود | استودیو سدروس موقعیت: ایران، تهران معمار: محمدمهدی سعیدی تیم طراحی: دنیا فرقانی ، مهسا معصوم زاده، میلاد یزدآبادی طراحی و معماری: داخلی استودیو سِدروس اجرا: استودیو سِدروس مساحت زمین: ۴۵۳ مترمربع مساحت زیربنا: ۲۵۱۵۰ مترمربع سال آغاز پروژه: ۱۳۹۷ سال اتمام پروژه: ۱۳۹۹ عکس: استودیو دید هشدار!

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.