Search
Close this search box.
Search

دفتر مرکزی جا با ما | دفتر طراحی معماری بتا استودیو

دفتر مرکزی جا با ما، دفتر طراحی معماری بتا استودیو
موقعیت: ایران، تهران، صادقیه
معمار مسئول: آلاله سخایی فر
تیم طراحی: بهار پازوکی، مرضیه تابش‌فرد، مرضیه تقی‌زاده
اجرا: محسن کدخدایی، آلاله سخایی‌فر
سرپرست اجرایی: وحید کریمی
تأسیسات برقی: مهندس مجیدی
تأسیسات مکانیکی: مهندس جعفری
گرافیک: مرضیه تابش‌فرد
کارفرما: شرکت جا با ما
مساحت زیربنا: ۱۲۰۰ مترمربع
عکس: محمدحسن اتفاق
اتمام پروژه: ۱۴۰۳

دفتر مرکزی جاباما، بتا استودیو، جامعه معماران ایران

از زبان معمار؛ بازسازی و طراحی داخلی دفتر مرکزی جاباما – [اینجا]
ساختمانها موجوداتی زنده‌اند. آن‌ها طراحی و ساخته می‌شوند تا براساس کاربری خود تبدیل به محلی برای زیست انسان‌ها شوند و نیازهای ایشان را برطرف کنند. حال آنکه خود نیز نیازمندند؛ نیاز به بازیابی هویت و بازنویسی چشم‌انداز آینده؛ نیاز به جریان زیستن، به معنای زنده بودن، به زندگی اجتماعی و نیاز به تعاملی نو با محیط پیرامون.
پروژه‌ی بازسازی و طراحی داخلی اینجا( دفتر مرکزی جاباما) نیز درست از همین نیاز، ایده می‌گیرد.
ایده‌ای در راستای تلاش برای طراحی هویت بنا و تأمین حداکثری هم‌زیستی و تطابق آن با محیط اطراف و انسان‌هایی که می‌بایست در اینجا زیست کاری داشته باشند.

دفتر مرکزی جاباما، بتا استودیو، جامعه معماران ایران

جاباما یک استار ت‌آپ است؛ استارت‌آپی که به مسافرین در پیدا کردن و اجاره‌ی اقامتگاه در شهرهای مختلف ایران کمک می‌کند. پیداست که استارت‌آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی در سال‌های اخیر با روند قابل توجهی رشد کرده و این شیوه‌ی کسب‌وکار در کشور ما نیز با مختصات ویژ ه‌ای که دارد، همزمان با تهدیدها و فرصت‌های زیادی مواجه شده که برنامه‌ریزی برای چشم‌انداز پیش روی آن‌ها را بسیار دشوار کرده است. به همین دلیل اصل هوشمندی و چابکی و مهم‌تر از آن انعطاف‌پذیری در همه‌ی ارکان، از ویژگی‌هاییست که برای استارتآ‌پی مانند جاباما ضروری محسوب شده؛ و همچنین برای ما، زمانی که به معماری کردن و طراحی فضا برای چنین مجموعه‌ای فکر می‌کنیم، این موارد کلیدواژ ه های اصلی به شمار می‌آیند.

دفتر مرکزی جاباما، بتا استودیو، جامعه معماران ایران

جاباما مجموعه‌ایست نسبتاً بزرگ، از لحاظ ساختار سازمانی و تعدد نیروی کار؛ متشکل از بخش‌های مختلف که هر کدام از آن‌ها ضرور ت‌های فضایی و محیطی خاص خود را دارا بوده، که گردش حرکتی و ارتباط بین این بخش‌ها پارامتری مهم و تعیین‌کننده در طراحی داخلی این مجموعه به شمار می‌آید.
همچنین ساعات کاری زیاد باعث ضرورت ایجاد فضایی گرم و صمیمی برای کارمندان و بیش از آن تعریف فضایی پویا و دینامیک با امکان شخصی‌سازی برای این افراد، می‌شود؛ ایجاد فضاهایی که کمی دورتر از چهارچوب‌های رسمی و اداری، برای کارکنان صمیمیت و احساس راحتی بیشتری به همراه داشته باشند.
قابل توجه است که لحن و زبان طراحی پروژه‌ی اینجا از زاویه‌ی نگاه کاربران و مراجعین برای جاباما اهمیت ویژه‌ای داشته؛ بنابراین با در نظر گرفتن فرهنگ سازمانی، محتواهای پیشنهادی، هویت برند این مجموعه و نیز توجه جاباما به اهمیت شهرهای جنوبی ایران و اقامتگاه‌های آن در روند رشد خود؛ از کالبد این شهرها، زبان هندسی و فرمی گوشه‌های گرد، استفاده از عناصر معماری سنتی این خطه مانند المان‌های معماری، نوع نورپردازی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از پوشش گیاهی و سبزینگی و حس و حال گرم و صمیمی خانه‌های جنوبی؛ که علاوه بر زیبایی بصری، کارایی و راحتی را نیز برای کارکنان جامابا به همراه دارد، الهام گرفته شده است.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه
پنت هاوس گل سنگ، دفتر معماری کامیاب پرنیانچی و همکاران، جامعه معماران ایران

پنت هاوس گل سنگ | دفتر معماری کامیاب پرنیانچی و همکاران

پنت هاوس گل سنگ، دفتر معماری کامیاب پرنیانچی و همکاران موقعیت: ایران، تهران، نیاوران معمار مسئول:کامیاب پرنیانچی همکار طراحی : لیدا فخاری کارفرما: مسعود مهربان، ملودی نبی زاده مساحت زیربنا: ۲۵۰ مترمربع عکس: محمد حسن اتفاق اتمام پروژه: ۱۴۰۲ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه

ادامه مطلب »

حیاطخانه فلاحتیان | گروه طراحی شیفت

حیاط خانه فلاحتیان | گروه طراحی شیفتموقعیت: ایران ، اصفهان ، پیربکرانمعماران: رامبد ایلخانی ، نشید نبیانتیم: رامبد ایلخانی ، نشید نبیان ، احسان کریمی ، پرنیان قائمی ، درنا مصرزادهمساحت: 677 متر مربعسال: 2016عکس: پرهام تقی افتولید کنندگان: نماچین اصفهانمدیر پروژه: درنا مصرزادههمکار طراح: گلناز جمشیدیارائه و همکاران گرافیکی:

ادامه مطلب »

گالری طلا و جواهرات اُرل | عابد تومانی

گالری طلا و جواهرات اُرل | عابد تومانی ، یلدا رفیعی موقعیت: ایران ، شیراز ، مجتمع تجاری ستاره فارس طراح: عابد تومانی همکار طراحی: یلدا رفیعی اجرا: یلدا رفیعی زیربنا: 15 متر مربع سال ساخت: 1400 شبیه سازی: سمیرا کسمایی، علیرضا آقایی عکس: خاطره عشقی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه

ادامه مطلب »

بازسازی دفتر کار خصوصی | دفتر معماری باغ ایرانی

بازسازی دفتر کار خصوصی | دفتر معماری باغ ایرانی موقعیت: ایران ، تهران ، میدان ونک ، برج نگار معمار: مهسا مجیدی عملکرد: اداری همکاران طراحی: انوشه احمدی، پانته آ پرهامی، مینا نبوی طراحی و دکوراسیون داخلی: دفتر معماری باغ ایرانی نوع تاسیسات: فن کویل و چیلر نوع سازه: اسکلت

ادامه مطلب »
ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا

ماشین گفتمان شهری | استودیو معماری درک فضا موقعیت: ایران، یزد، میدان شهید ریاضی، بلوار ابن سینا، پلاک13کارفرما: دکتر مقیمیعملکرد: کلینیک آزمایشگاهیتیم طراحی: حانیه دانشور، بهاره پزشکی، فاطمه حسنلواجرا: سعید بخشیمدیر پروژه: مهیار جمشیدینظارت: سعید بخشیتیم سازه و تاًسیسات: عمادی، اکبرپوریان، مردانیگرافیک : بیتا رضایی، امیرحسین محمد، رومینا قورچیان، ملیکا

ادامه مطلب »

خانه دستانی | مهرداد ایروانیان

خانه دستانی | مهرداد ایروانیان موقعیت: ایران ، شیراز ، خیابان دانش‌آموز معمار: مهرداد ایروانیان همکاران طراحی: اسماعیل شبانی، زهرا نعمت‌الهی مدیر اجرایی پروژه: اکبر قریشی مهندس ناظر و دستگاه نظارت: اکبر قریشی طراح3D و مدل: محمد حسین بهمن‌پور گرافیست: زهرا شوکت نوع تأسیسات ـ نوع سازه: مرکزی، اسکلت بتنی

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.