Search
Close this search box.
Search

دفتر مدیریت مجموعه اقامتی علیصدر | دفتر طراحی کامیاب

دفتر مدیریت مجموعه اقامتی علیصدر | دفتر طراحی کامیاب
موقعیت: ایران، همدان
معماران: معین کامیاب، آوا عظیمی
تیم طراحی: پیام طالبی، اشکان پریانفرد، سحر حیدرخانی
طراحی و معماری داخلی: معین کامیاب
اجرا: عباس پرچمی
مساحت زمین: ۲۰۰۰ مترمربع
مساخت زیربنا: ۱۰۰ مترمربع
سال: ۱۳۹۷
عکس: سعید عسگری

این مجموعه اقامتی علیصدر در زمینی با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع قرار داشته و دارای بخش هایی چون ویلاهای اقامتی، فضاهای تفریحی و خدماتی در دامنه ی تپه های عباس آباد استان همدان قرار گرفته است. در پروژه فوق با توجه به خواسته های کارفرما در مهم ترین بخش سایت طراحی و اجرای دفتر مدیریت مجموعه جانمایی شد.

همانطور که اشاره شد، پروژه ی حاضر در شهر همدان واقع شده و بافت طبیعی این شهر سالیان درازی است که به عنوان شهر توریستی توجه مردم را به خود جلب کرده است. از این رو در گام نخست روند طراحی، معماران با هدف تامین کلیه نیازهای اعضای مدیریت شاخصه‌های بارز بافت مجاور پروژه را بررسی کرد. آن ها هدف اصلی خود را در این پروژه احترام به بستر قرار داد، طوری که فرم ساختمان موجب آشفتگی در دید و منظر مخاطبین نگردد. با توجه به این که کد ارتفاعی بستر زمین بنا نسبت به معبر اصلی مجاور خود در ضلع شمالی، حدود ۱/۷۰ متر پایین تر است و بدین ترتیب عابرین در حین عبور از مسیر مجاور سایت، حجم کلی بنا و تمامی عوارض موجود در بام پروژه را می توانند ملاحظه نمایند. با توجه به این موضوع طراحی باید به گونه ای صورت می‌گرفت که دید مخاطب با سادگی حجم مواجه شده و معطوف بافت بستر مجاور گردد، بنابراین فرم سقف شیبدار در بهترین حالت ممکن جوابگوی نیاز تیم طراحی بوده است .

به علاوه از آنجا که طبق قوانین مطروحه بنا بایستی از بدنه شریان بالادست خود فاصله گرفته و فاصله ی موجود به صورت گودال باغچه نمودار شده، سقف شیب دار به جهت ایجاد حس یکپارچگی تا مرز مسیر اصلی ادامه یافته است و آب باران را به فضای سبز مجاور مسیر فوقانی هدایت می‌کند. در مسیر طراحی‌، موضوع مهم بعدی، مجاورت ورودی سایت مجموعه با دفتر مدیریت بود که با هدف هدایت مخاطبین به دو مسیر متفاوت تغییر جهت یافته و در همین راستا تلاش بر این بوده است که حجم اصلی ساختمان تحت تاثیر طراحی ورودی به فرم صحیحی دارای گشودگی و عقب رفتگی گردد و احساس دعوت کنندگی را القا کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

طراحی داخلی رستوران پارکلند | دفتر مهندسین مشاور نهصد

طراحی داخلی رستوران پارکلند | دفتر مهندسین مشاور نهصدموقعیت: ایران، اصفهانمعمار: امین ترکانتیم طراحی: عالیه نادری، مریم اعرابیمساحت کل: ۶۰۰ متر‌مربعمساحت زیربنا: ۵۰۳ متر‌مربعگرافیست: محمدرضا محمودیسال: ۱۳۹۷عکس: علی گرجیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان

ادامه مطلب »

خانه آینه ورزان | دفتر طراحی مان

خانه آینه ورزان | دفتر طراحی مان موقعیت: ایران . تهران . دماوند معماران : مجید زمانی، محدثه یونسی تیم طراحی: حامد کرمی، حمید کرمی، سارا محمدی مساحت زمین: ۵۳۰ مترمربع مساحت زیربنا: ۳۸۵ مترمربع مشاور سازه: مجید کولیوند تاسیسات الکتریکی: پیروز معصومی تاسیسات مکانیکی: علی نظری اجرا: گروه معماری

ادامه مطلب »

دفترکار ارغوان | استودیو مهرآ

دفترکار ارغوان | استودیو مهرآموقعیت: ایران ، تهران معمار : زهره محرابیتیم طراحی: غزال نجاری، مسعود ذوقی، محمدرضا علیخانیمساحت: ۶۲ مترمربعاجرا: گروه معماری شارنوع سازه: بتنیگرافیک: محمدرضا علیخانیعکس: پرهام تقی افسال: ۱۳۹۷جوایز: جایزه معمار ۹۸- تقدیر شده در بخش بازسازی هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه

ادامه مطلب »

عمارت فیل | علی صفویان

عمارت فیل | علی صفویان موقعیت: ایران، شیراز معمار: علی صفویان تیم طراحی: مهدی ده یادگاری دکوراسیون داخلی: علی صفویان مساحت کل – زیربنا: ۴۵۶ مترمربع، ۷۷۳ مترمربع عکس: پرهام تقی اف سال آغاز پروژه: ۱۳۹۵ سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم

ادامه مطلب »
خانه اطلسی جامعه معماران ایران

خانه اطلسی | گروه معماری آوگون

خانه اطلسی ، گروه معماری آوگون موقعیت: ایران، تهران معمار مسئول: سپیده مسعودی نژاد، بابک خباز، بابک قلی زاده تیم طراحی: گروه معماری آوگون طراحی سازه: بنیامین محبی طراحی تأسیسات: کامبیز تابعی مساحت زمین: ۴۹۵ متر مربع مساحت زیربنا: ۱۵۶۷ متر مربع عکس:  علیرضا روح نواز اتمام پروژه: ۱۳۹۹ هشدار!

ادامه مطلب »

خانه باغ میان | دفتر معماری بام

این پروژه حاصل جمع آوری برخی فضاهای کاربردی (شبیه حمام، اتاق نشیمن و …) حول یک فضای باز است. گرچه استفاده از حیاط یک راه حل اساسی برای معماری ایرانی است، اما اخیراً بسیاری از مردم از آن غفلت می کنند.طراحان سعی کرده اند از یک محتوای تاریخی (سوبژکتیویسم) به شکل امروزی (یک مکعب ساده) در بیاورند. از بیرون، تنها چیزی که می تواند در مورد این خانه جالب باشد، سادگی آن است. پلاستری تجربی که در محل پروژه ساخته شد، روی تمام دیوارهای بیرونی پاشیده شد تا ظاهری شبیه دیوارهای خشتی بدست آید. یک گچ سفید همچنین تمام دیوارهای داخلی را پوشانده تا بوم سفیدی برای قرار دادن برخی آثار هنری ایجاد کند.

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.