Search
Close this search box.
Search

خانه سوآن ، دفتر طرح و ساخت ژاد و دفتر ریورس

خانه سوآن ، دفتر طراحی و ساخت ژاد و دفتر ریورس
موقعیت: ایران، تهران
طراحی: دفتر طراحی و ساخت ژاد، دفتر ریورس
معماران: نوید عسکری نژاد، کیوان قائنیان، محمد امین محمدی
اجرا: نوید عسکری نژاد
مساحت: ۱۳ متر مربع
عکس: نگار صدیقی
اتمام پروژه: ۱۴۰۲

خانه سوآن دفتر طرح و ساخت ژاد و دفتر ریورس، جامعه معماران

سوآن خانه ای برای یک زوج جوان است که در یک آپارتمان ۵ طبقه واقع شده است. ما در سوآن به دنبال سیالیت بودیم. سیالیت در فضا، سیالیت در نگاه، سیالیت در فرم و سیالیت در عملکرد.

در ابتدا به دنبال سطوح منحنی رفتیم و تمامی کنج دیوار ها را از حالت زاویه دار خارج کردیم؛ دیوار ها را از کف و سقف به وسیله ی چفت هایی مستقل کردیم و بدین ترتیب دیوار به عنوان پوسته ای سیال، تمامی فضا ها را کاور کرد؛ و تنها در محل درب ها، برشی در دیوار ایجاد کردیم و آن ها را در میان دیوار قرار دادیم.

خانه سوآن دفتر طرح و ساخت ژاد و دفتر ریورس، جامعه معماران ایران

با جا به جایی فضای آشپزخانه و بخشی از دیوار های داخلی، به سیالیت بصری و یکپارچگی فضا کمک کردیم؛ همچنین حمام ها به منظور حفظ تداوم بصری به وسیله ی پارتیشن شیشه ای از فضای اتاق ها جدا شدند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

ویلای سنگده | گروه معماری آرکافیس

ویلای سنگده | گروه معماری آرکافیس موقعیت: ایران، مازندران،ساری معمار: امیرحسین علوی زاده مساحت: ۴۰۰ مترمربع اجرا: داود علوی زاده سازه: حسام سید حسینی سال: ۱۳۹۷ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. معماري

ادامه مطلب »

خانه گودال باغچه | استودیو معماری 13 درجه

خانه¬ی گودال باغچه
در این پروژه در راستای پاسخ به مساله تامین آسایش اقلیمی و نیز حفظ محرمیت به منظور کاهش دید از بیرون به داخل خانه با توجه به خواسته کارفرما، ایده استفاده از حیاط مرکزی مطرح شد. در فرآیند طراحی دریافتیم که با استفاده از الگوی “گودال باغچه” می توان علاوه بر پاسخ به خواسته های کارفرما ، امکان بهره مندی بیشتر از فضای باز را نیز فراهم کرد. به همین خاطر بود که ” گودال باغچه” در قلب خانه جای گرفت و امکان ارتباط حرکتی و بصری بین طبقات خانه را نیز فراهم کردو باعث پویایی محورهای حرکتی و بصری در طبقات شد.

ادامه مطلب »

ساختمان مسکونی باغ نظر | شرکت توسعه مهندسی و معماری P&B

ساختمان مسکونی باغ نظر | شرکت توسعه مهندسی و معماری P&Bموقعیت: ایران، اصفهان، خیابان میر، کوچه ملک، بن بست باغ نگارمعمار: پگاه رضاییتیم طراحی: برسیپا احمدی، پریسا خیامینقشه فاز ۲: برسیپا احمدی، پریسا خیامیمساحت: ۸۲۰ مترمربعنورپردازی: شرکت P&B، برسیپا احمدیمشاور رسانه ای: برسیپا احمدیمشاور هنری: مهناز سیفگرافیست: برسیپا احمدی، مهناز

ادامه مطلب »
خانه باغ میان جامعه معماران ایران

خانه باغ میان | دفتر معماری بام

خانه باغ میان ، دفتر معماری بام موقعیت: ایران،  اصفهان معمار مسئول: بابک پیوسته، ملیحه سلیمی تیم طراحی: دفتر معماری بام مساحت زمین: ۳۶۰مترمربع مساحت زیربنا: ۱۲۲مترمربع عکس: تحسین بلدی اتمام پروژه: ۱۳۹۵ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی

ادامه مطلب »

ویلای حیاط ها | گروه معماری معنا

ویلای حیاط ها | گروه معماری معناموقعیت: ایران، نور ، متل قومعماران: هانی ارجمندی ، محمد مهدی شعبانیتیم طراحی: فرشته مظاهریمساحت: ۳۵۰ متر مربعسال: ۲۰۱۷عکس: نگار یغمائیان، پگاه عبدالهیان هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان

ادامه مطلب »

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح

ویلای مهرشهر | دفتر معماری هوبا طرح موقعیت: ایران ، کرج معمار: هومن بالا زاده مساحت: 330 متر مربع سال: 2016 عکس: بابک طوسی پور ، دید استودیو ، پویه نوریان ، پرهام تقیوف کارفرما: شرکت آپتوس ایران مدیر پروژه: محسن کاظمی فرد فاز 2: داریوش قربانی تصویر سه بعدی:

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.