Search
Close this search box.
Search

خانه آبسرد (خانه سفید شماره دو) | فیروز فیروز

خانه آبسرد (خانه سفید شماره دو) | فیروز فیروز
موقعیت: ایران، تهران، دماوند ، آبسرد
معمار: فیروز فیروز
کارفرما: سیروس شفیع زاده
سازه (طراحی، اجرا) : فرهاد گرمچی
تیم طراحی: نوشین عطروش، هلنا قنبری، علی قدیانی، گلناز لک، نازنین ستایش، بهاره کمالی
سال : 1393
کاربری : مسکونی، ویلایی
مساحت پروژه : 380 مترمربع

در فاصله ۱۰۰ کیلومتری تهران، در منطقه باغ های سیب آرو، ویلایی تک طبقه روی سکویی مسطح بالای باغ شیب دار سیب بنا شده است. در این طراحی، الویت به حفظ باغ اصلی بدون مداخله در آن و نیز تقویت و افزایش دیدهای مناظر اطراف آن است. خانه از شرق تا غرب گسترده شده است و امکان ایجاد محور عمودی از ورودی در شمال تا دید جنوبی به باغ سیب، کوه ها و افق دور فراهم می آورد. فضای انتقالی راهرو از ورودی خانه از شمال تا جنوب ادامه می یابد، جایی که پنجره ای به منظره باغ باز می شود. فضای خصوصی و عمومی داخلی خانه نیز محور بندی شده اند، فضای خصوصی در شرق و فضای عمومی در غرب واقع شده است. دو فضای نشیمن وجود دارد یکی در شمال خانه برای رسانه ها ( تلویزیون) و یکی در جنوب برای دید به باغ.

به دلیل نواسانات شدید دمایی در طول فصول مختلف در این منطقه، یک سقف با عایق طراحی شده است. ایده اولیه سقف ها از توپوگرافی زمین گرفته شده و سازه سبک سقف متشکل از تیر های چوبی کاج به ابعاد ۱۰×20 (که نقش باربری دارند)، شاخه های درخت تبریزی بازیافته روی آن، عایق حرارتی، تخت هفت لایه، عایق رطوبتی، و پوشش نهایی شینگل می باشد. در بیرون از خانه زمین شیبدار، امکان ایجاد سطحی برجسته برای استخر فراهم می آورد. در مقابل خانه اصلی در شمال، گاراژ و گلخانه به ایجاد فضایی پلازما مانند در ورودی خانه کمک می کند.

اهداف:

طراحی خانه محوربندی شده، که فضای خصوصی و عمومی را از هم جدا می کند.
طراحی خانه ای که به دید های اطراف تأکید می کند در حالیکه در باغ اصلی مداخله ای نمی کند.
طراحی حساس به تغییرات فصلی که از تیرهای چوبی با عایق حرارتی استفاده می کند.


جامعه معماران ایران
نوع متریال
انتخاب
نوع متریال
نوع پروژه
انتخاب
نوع پروژه

شوروم آریو چوب | دفتر معماری دیگر

شوروم صنعتی-اداری آریو چوب | دفتر معماری دیگر موقعیت: ایران، شهریار معمار: علیرضا تغابنی مساحت: ۲۰۷۰ مترمربع سال: ۲۰۱۵ عکس: پرهام تقی اف هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. پروژه شوروم صنعتی-اداری آریو

ادامه مطلب »
مجموعه الف ، محمد فرجام، کیانا بابایی، علیرضا بوستانی

مجموعه الف | محمد فرجام، کیانا بابایی، علیرضا بوستانی

مجموعه الف | محمد فرجام، کیانا بابایی، علیرضا بوستانی موقعیت: شیراز، چهارراه خلدبرین گروه طراحی: محمد فرجام، کیانا بابایی، علیرضا بوستانی گرافیک: کیانا بابایی مساحت پروژه:300 متر مربع تاریخ شروع و اتمام طراحی: بهمن 1399- اسفند1399 تاریخ شروع و اتمام اجرا: اردیبهشت-1400شهریور1400 اجرا:محمد فرجام، علیرضا بوستانی عکس: آرش اختران هشدار!

ادامه مطلب »

دفتر مرکزی ونوس شیشه | رنا دیزاین

دفتر مرکزی ونوس شیشه | رنا دیزاین موقعیت: ایران ، تهران معمار: رضا نجفیان مساحت : ۴۹۰ مترمربع سال: ۱۳۹۵ تیم پروژه: نگین همرنگ، بهاره یوسف شاهی، سحر بیات، محمدحسین حمزه لویی، مریم نجفیان، شیوا هوشمندنژاد، ساغر مشیری امین، محمدرضا پیری عکس: رضا نجفیان، محمدحسین حمزه لویی هشدار! تمامی اطلاعات

ادامه مطلب »

بوتیک بی ام و | استودیو بازماندگان

آنچه امروز به عنوان شرکت بی ام و در جهان شناخته شده، فعالیتش را با تولید قطعات موتورهای هوایی در سال 1917 در آلمان آغاز کرد. با توجه به این پیشینه و اینکه در اکثرتبلیغات بی ام و از آسمان استفاده شده است در طراحی این اثر، دریچهها با فرم شکسته طراحی و اجرا شدهاند به صورتی که آسمان در نمای بیرونی کار دیده شود.
در طراحی فرنیچر داخلی این مجموعه نیز تا جای ممکن سعی بر این شده که از ایدهی قطعات هواپیماهای تولید شرکت بی ام و استفاده شود.
شرح پروژه: بوتیک بی ام و در سال 1399 به بهره برداری رسید.

ادامه مطلب »

بازسازی خانه خورشید | استودیو راوی

بازسازی خانه خورشید | استودیو راویموقعیت: ایران، تهرانمعمار: خوشید مظاهریگرافیست: معصومه شفیعیمساحت: ۸۲ مترمربعسال: ۱۳۹۹ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و معنوی طرح متعلق به ایشان می باشد. خانه خورشید بازسازی یک واحد مسکونی با مساحت ۸۲ متر مربع بود.

ادامه مطلب »
خانه شماره ۹ استودیو بنارش جامعه معماران ایران

خانه شماره ۹ ، استودیو بنارش

خانه شماره ۹ ، استودیو بنارش موقعیت: ایران، مازندران، کتالم و سادات شهر معمار مسئول: رامین هدایتی تیم طراحی: مهسا محمدی، جواد بکایی رندر: منیره طرقدار اجرا: گروه انبوه سازی کیا اتمام پروژه: ۱۴۰۲ هشدار! تمامی اطلاعات پروژه و توضیحات، از زبان طراح محترم پروژه و تمام حقوق مادی و

ادامه مطلب »

همکاری گرامی!
با تشکر از ارسال اطلاعات، به استحضار می‌رساند پس از بررسی فرم ارسالی، در صورت نزدیک بودن معیارهای طرفین، با شما تماس خواهیم گرفت. با آرزوی موفقیت و حضورتان در کنار ما.